Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Hövdingens – 400w – Vanilla Kush m.m. -AVSLUTAD-

  • strangebabylon

    Member
    2011-08-24 at 19:51

    Hur länge veggade du klonerna?vilken strain är det?
    väldigt fina kloner du har där iaf, likaså resten av dina damer:)

  • h

    Member
    2011-08-24 at 20:08

    Klonerna var veggade ca 2 veckor, tills rötterna hade börjat penentrera ROOTiT pluggen, Vanilla kush.

  • h

    Member
    2011-08-24 at 20:15

    Dr. Doom Jag vet, sjukt ju? Men som sagt, min vän säger att den kommer börja feta på sig när löven börjar bli lila.
    Ser mer och mer nya pistiller varje dag, så hoppas den blir fet, inte så värt med smala, långa buds som det är för tillfället.
    Där förgreningen är klippt är toppen som blev bränd.

  • bongstyrig

    Member
    2011-08-24 at 21:27

    Väldigt behaglig och utförlig tråd tycker jag, i like! :)

    Vet du varför nepalen utvecklar en lila färg, vad har det för syfte?
    Jag har läst att om man låter plantor i slutskedet stå ute i kyla över natten så får de en lila färg som nepalens,
    kanske kan det vara kvarvarande gener från utvecklingen av plantan i Nepal..

  • h

    Member
    2011-08-25 at 06:41

    Det är mycket möjligt, men har ingen aning bortsett från din teori.
    Men ska bli kul att se, snackar inte vännen gojja så kommer stort sett hela plantan bli lila.

  • gunjab

    Member
    2011-08-29 at 19:10

    Fan vad skönt att se hövdingen. Riktigt fina bilder. Och kan bara instämma i din “analys” av Lowrydern, för att vara vad den är så är den utmärkt, går ju inte att jämföra med vanliga sorter direkt men nog ger den ett rus alltid…
    Själv så går det mot skördetider för ett femtal olika strains, det är skönt med hösten.=) Har även börjat med sådd av höst/vinterns “grödor”.
    Tyvärr så föll min AK 47 fröodlingsprojekt offer för min (över)nojjiga sambo dock…

    Keep up the good work och lycka till!/G

  • h

    Member
    2011-08-29 at 19:23

    Vilka strains har du på ingång?
    Vilka strains blir det till höst/vintern? ;)

    Men nej, så inga AK frön? naaw :(
    Det är inte lätt med sambo, speciellt inte den nojjiga typen. Några andra frö-projekt i tankarna?
    Finns alltid här om en provkanin behövs ;)

  • h

    Member
    2011-08-31 at 20:54

    Jaha. Snart på tiden att slipa saxen och förbereda allt omkring.

    Säger inte så mycket, vi låter bilderna tala för sig själva:

    Vanilla Kush

    Klon 1: Dag 44
    Båda klonerna flushade och räknar på 1-2 veckor, sen är det skördetid.

    Fråga till allmänheten: Eftersom jag är rätt ovan när det kommer till slutskedet av livscykeln så undrar jag om de kommer “feta på sig” något mer under dessa två veckor kvar, eller om själva budstorleken kommer förbli oförändrad och endast tricomerna som genomgår en sista mognad?

    Klon 2: Dag 44

    Mamma 1: Dag 37


    Mamma 2: Dag 29

    Northern Light: Dag 37 (från frö)

    Nepal: Dag 79

    Detta är hur budsen ser ut på nepalen. Den senaste veckan har kristallbildningen ökat som attan på budsen, men det är fortfarande tunna pinnar (budsen alltså), kan jag förvänta mig att något kommer förändras eller kommer jag få ut ett 50-100’tal buds med detta utseende?

  • allan

    Member
    2011-08-31 at 21:05

    Hej :) Jättetrevlig dagbok du har.
    Jag är också 2 veckor ifrån skörd och undrar samma som dig hur mycket dom kommer feta på sig. Min egen bedömning är ja, för det kommer ut små “skott” med pistiller ur budsen som sedan vecklar ut sig och sväller lite som jag lagt märke till då jag odlar olika strains men lika gamla. Hurvida det är som jag tror kan jag inte svara på men väntar spänt på svar från någon mer erfaren.

    Mvh

    A

  • h

    Member
    2011-08-31 at 21:13

    Tack Allan!
    Men ja, tänker samma sak, för de bildar fortfarande nya pistiller och säckarna de uppstår från är mycket mindre än de som är färdigutvecklade (Där pistillerna har blivit bruna).
    Men men, bara att se antar jag!

  • allan

    Member
    2011-08-31 at 21:17

    haha ingen fara jag tackar dig för du la fram frågan i din tråd :) ja det är det jag menar. Men ska inte pajja din tråd med OT osv men ville ge lite feedback till din väldokumenterade dagbok samt få två flugor i en smäll och svar på min fråga hehe man får inte vara dum heller.

    Mvh

    A

  • h

    Member
    2011-08-31 at 21:24

    Det är absolut ingen fara! Är väl bara positivt om fler kan få hjälp med samma sak på ett samlat ställe? :)

  • sodapop

    Member
    2011-09-01 at 12:55

    @Hövdingen wrote:

    Detta är hur budsen ser ut på nepalen. Den senaste veckan har kristallbildningen ökat som attan på budsen, men det är fortfarande tunna pinnar (budsen alltså), kan jag förvänta mig att något kommer förändras eller kommer jag få ut ett 50-100’tal buds med detta utseende?

    Ser ut som den hamnat i vegg..Revegg

  • h

    Member
    2011-09-01 at 14:05

    Skulle du kunna utveckla det där? Ser inte hur det skulle kunna hända då den konstant varit under 12/12 sedan den övergick i blom för ~70 dagar sedan.

    Men om nu så är fallet, vad kommer hända? Kommer den börja blomma igen (Det som hände nu antar jag?) och ge vanliga buds?

  • cthullu

    Member
    2011-09-01 at 15:00

    …google “foxtail buds”…

Page 6 of 8

Log in to reply.