Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Hövdingens – 400w – Vanilla Kush m.m. -AVSLUTAD-

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-18 at 17:41

    Underbart. Jag kanske är lite smått stenad, men detta är vackert att titta på. Tänkte säga någonting vettigt men jag glömde nog bort vad det var.

  • gunjab

    Member
    2011-06-18 at 21:25

    Riktigt vackra bilder. Knipsa säckarna och spara hermisen, hade jag gjort.

  • lord_irie

    Member
    2011-06-19 at 00:47

    jag har hört att frön som är honor pollinerade av hermisar bara ger hermis och hon plantor, vilket kan vara nice om du vill använda nepalfrön ute nästa år..
    Du skulle ju kunna ta hermisen, ställa utomhus bakom något buskag för att sen ta pollen och pollinera de understa popcornbudsen på några andra nepaleser, Kanske på någon lowryder med? En auto-nepal skulle kunna vara fint :D

  • doctordoom

    Member
    2011-06-19 at 07:24

    Blir så jävla glad att se du lyckas fint! :D Dom kommer bli feta dom där! Redan större än mitt “monster” vi rökte när jag var hos dig. Jävla fusk lampor :p

    Skulle vara kul om du kom till mig när allt var klart så vi kan testa lite :) Kanske hinner köpa en 46″ tv tills du kommer! Sen går det ju fort med AF så mina kanske är klara!

    Hoppas allt går bra….. Med dina jävla fusk lampor….Vill också köra mh/hps…. Q(x_-Q)

  • h

    Member
    2011-06-19 at 07:33

    DAW: Been there, done that, bought the T-shirt! :D

    Gunjab: Blir nog så, klippte nu två små grenar där det förekom säckar, inte syns till någon annan stans.

    Lord_Irie: Skulle varit ett alternativ, men jag vill inte riskera att få en flock hermisar. Ska jag börja framavla frön från denna landrace så blir det igenom norm-metoden med silvernitrat osv. då denna hermis troligtvis uppstod pga. gener och inte missförhållanden (Den har varit ytterst välskött!)

    Doom: Blir nog utan tvekan en resa sen när det är klart! Men mitt sällskap får kräver då en 46″ TV! :D
    Räknar på ca 2 månader tills dessa är klara (Räknat med min första batch av samma strain som referens) så kanske hinner klart till Festivalen?

  • doctordoom

    Member
    2011-06-19 at 07:59

    Tvivlar, troligen inte. I värsta fall får man nöd slakta en av dom mindre (tänkte först på PET flaskorna) :)

    Annars får man fram röka rätt lätt i min stad, speciellt om man är ute i god tid :p

  • h

    Member
    2011-06-19 at 09:16

    Nödslakta är inte coolt!

    Tror inte det kommer vara något problem :)

  • puffovich

    Member
    2011-08-08 at 15:45

    Hur gick det här egentligen? :)

  • h

    Member
    2011-08-08 at 18:46

    det rullar sakta på, mycket har hänt men behövt hålla mig lite lågt en månad.
    Kommer en stor genomgång av allt som hänt inom en snar framtid :)

    Tack för att du frågar dock!

  • h

    Member
    2011-08-23 at 17:43

    Jaha. Updatering.
    Det var ju ett tag sen.
    Närmre två månader (Ja, unbelievable!)
    Detta för att det varit en hektisk sommar med mycket jobb i landet ingenstans och långt från internetåtkomst.

    Hur som, ingen titel på denna update.
    Ingen inledning över generella ändringar eller viktigare händelser.
    Rakt på sak, var planta för sig.

    Lowryderna:
    De två lowryderna jag hade har självfallet blivit slaktade runt dag 42 (blom). Problemet jag hade åstadkommit var att jag var för snål med kruutrymme. Båda två var kvar i 0,5L krukor, detta resulterade i att plantorna var utan några förgreningar eller maximal höjd uppnådd. För att se detta från den ljusa synvinkeln så gav det bra röka. Jag förstår inte riktigt varför många har så svårt för denna strain, Smakade gott efter kurering och gav en schysst high, kanske inte den bästa, men långt ifrån den sämsta.

    Andra plantor som försvunnit:
    Två av Tre nepaler blev skördade. Detta för att jag insett att detta var en ren utomhusstrain (En vän kör en planta utomhus, såg helt annorlunda ut). Jag lät en vara kvar för att se vad som hände mot slutet.
    Vanilla kushen som hade gjort sig en loop blev tyvärr en kille efter den blev insatt i blomkammaren. Lyckligtvis så tog jag två kloner av de två andra plantorna för att få reda på kön, vilket visade sig vara flickor båda två.

    Så.
    Till de plantor jag har:
    (Använder fortfarande Canna Flores, 7ml/L)


    La Familia

    Skåpet innehåller för närvarande två Vanilla Kush Kloner, Två vanilla kush mödrar, en Northern Light samt en jäkligt seg Nepal (Land ras).

    Nepalen: Dag 71 från blom (sinnes…)
    Denna strain är mycket lustig.
    När den sattes i blom och börade således blomma så sprutade ut fina pistiller, som senare försvann, själva budsäckarna började degenerera och budsen förblev bara långa skott från huvudgrenarna utan att bli något tjockare. Det var vid denna period jag slaktade dennes två syskon, både för orolighet att det inte gjorde någon nytta med att vänta, och kli i fingrar.
    Hur som så lät jag denna vara kvar av intresse för hur hela plantans livscykel ser ut. Inte mycket hände. Någon topp blev bränd som jag klippte bort, en mindre näringsbränna uppstod men annars så höll den sig vid liv. Det var inte förens förra veckan jag började upptäcka att kristallbildningen på budsen började öka samt att fler pistiller framkom och budsen började svälla.
    Då jag ringde min vän som jag fick fröna av för lite tips så förklarade han att när det är 1-1½ månad kvar så börjar plantan bli lila, börjar med bladen sen sprids det in mot grenar och buds. Detta såg jag glädjande eftersom den lila färgen börjat förekomma på fler ställen på plantan.
    Det är bara hoppas det går som det ska.


    Northern Light: Dag 29 fårn frö.
    Denna har jag inte så mycket att säga om. Satten i jord, direkt från frö. Nirvanas regular NL som jag fick utan Dr. Doom när han var på besök. Som tur så blev det en flicka!
    Har knutit ner toppen då den fortfarande var rätt tunn för att kunna hålla ner höjden.
    Ber om ursäkt för dålig bild.

    Vanilla Kush!
    (Det intressanta!)

    Klon 1: Dag 36


    Klon 2: dag 36

    Dessa kloner togs direkt vid rotning in i blomkammaren.
    Det har gått förträffligt bra!
    Väger så det knakar, kompakta och stora buds med fin kristallbildning.
    Luktar enormt gott! Räknar på att jag ska flusha nästa måndag, köra en slutlig flush om 14 dagar, sedan låta dem torka ut i kruka.


    Mamma 1: Dag 29
    Satte in denna 1 vecka efter klonerna, då jag kom fram till att jag ska ha allt rullande med kloner framöver, och nästa omgång ska vara en annan strain. Mindre LST använt, annars inget speciellt att berätta.


    Mamma 2: Dag 21
    Samma som 1, fast sattes 1 vecka senare.
    Påminner lite om ett bonsaiträd med hur huvudstammen har grenat sig och utvecklats.

    p.s. Klon 1 och Mamma 1, respektive Klon 2 och Mamma 2 är från samma plantor, om detta inte uppfattades.


    Skunk: Dag 3
    Planterade 3 stycken skunkfrön från en vän när jag kom hem från arbetandet. Det är ovisst om vad för skunk det är, men det är “någon” skunk.
    Planen är att de ska bli toppade/FIMade, och användas som mödrar för att testa göra en SOG när den nuvarande omgången är klar.

    Det var allt för denna gång.
    Hoppas bildstorlekarna inte är för jobbiga för era skärmar, annars säg till.

  • doctordoom

    Member
    2011-08-23 at 19:17

    Fy fan säger jag bara :D Wow! Där gick start skottet!

    Härligt att se dig lyckas med klonandet också :)

    så jävla rätt att fröna du fick var av kvalitet! Så otroligt härligt att höra! :D Skönt att få lite cred också. Ser fin också, kommer bli riktigt många tjocka där med “fin ljus” ;)

    Hare fint! Lycka till och du är välkommen på besök om ett par veckor när jag klipper disney familjen :D

  • h

    Member
    2011-08-23 at 19:24

    Kanske tar och kommer då! Blir kanske lagom till att jag klipt mina småttingar också ;)

  • bestharvest

    Member
    2011-08-23 at 19:27

    ingen som bjuder in BH på skördkalas :(
    haha.

    men ser riktigt fint ut :D bra jobbat. väntar på nästa update =)

  • h

    Member
    2011-08-24 at 18:49

    Tänkte dra en liten bilduppdatering med bättre bilder och utan färgändringar.

    Klon 1

    Klon 2

    Mamma 1

    Mamma 2

    Northern Light

    Nepal

    La Familia

  • doctordoom

    Member
    2011-08-24 at 19:45

    Väldigt trevliga bilder! Nepalen ser lite konstig ut? Whats up with her?

    Annars ser det proffsigt ut som vanligt :) Riktigt läckert! Blir spännande att smaka om du kommer förbi!

    GL

Page 5 of 8

Log in to reply.