Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Hövdingens – 400w – Vanilla Kush m.m. -AVSLUTAD-

  • h

    Member
    2011-05-29 at 10:54

    Update: Dag 52

    Attack of the Clo… Kitty!

    Ja, dag 52 sedan allt började.
    Mycket har hänt, både sedan starten och sedan förra updaten.
    Några plantor dog, några fick skador.
    Men tror det har gått bra hittills. Har lärt mig mycket så här långt och mer ska läras!

    Har inte gjort särskilt mycket sedan förra veckan.
    Alla 4 Vanilla Kush’na har grott och växer.
    8/10 LowRyder (Regulars) har grott – Detta som tidigare nämnt ska några ut, inväntar bara könsbestämningen.

    Har fått ner värmen dock, ligger på 25-29 grader på dagarna (Beror på om jag har fönster öppna eller inte), har dock fortfarande problem med RH’t, kommer inte över 45%. Väntar fortfarande på en luftfuktar som jag hoppas ankommer inom kort ;)

    Annars är problemet fortfarande kvar med ballasten. behöver något vettigt att göra av den.. eller om det ska investeras i en elektroniskt.

    F.ö. så är Nova helt besatt av de små liven, det ska klappas, slås, slickas och sniffas varje gång jag är i växthuset.. Ena Kush’en fick smaka på klornas vrede, men det blev bara en liten ripp på ena bladet, inget allvarligt.

    Hur som.
    Brace yourself – MÅNGA bilder!

    Gruppbild:

    LowRyder – Dag 52

    Är verkligen på väg nu. Kristallerna frodas, budsen växer nu för fullt. Efter torkan och näringsbrännan tror jag att blomningen har förskjutits med ca 2 veckor (växtligheten visar på det)

    (Lowryder dag 2-5)
    Här är de frön jag fick från GunJab för att göra en growlogg på.
    Några ska ut, Några ska vara kvar, får se vilket antal det blir vart när barnen visar sina små kön! (Lät lite fel kanske…)

    hur som, 8/10 grodde, inte illa pinkat!
    Trodde 7/10 grodde till en början, då jag itne hittade ena fröet när jag planterade om alla till denna “grodd”-låda (vet i sjutton vad det kallas), Hur som så visade det sig att den försvunna kom fram, ska ta och plantera om den snarast (är lite slapp!)

    Nepalerna: Dag 30
    Dom har det torrt, men de lever..
    De växer riktigt lustigt.
    jag gissar på att det beror på genetiken, eftersom de visade på samma uppförande förra gången jag odlade dom.
    har Toppat ena, LSTat andra och låtit den tredje växa fritt.
    Hoppas självklart på att den LSTade kommer bli flicka, har för närvarande 6 stycken toppskott som jag tror skulle ha en stor möjlighet att bli riktigt fina toppkolor!

    LST – Planterades om, släppte alla snören då, kommer åter igen knyta när det behövs.

    Toppade:

    Aú Naturale:

    Vanilla Kush – Dag 11
    Dagarna är räknade från dagen de grodde svans och sattes i jord, kanske skulle räknat från dagen de tittade upp och visade sina baby-leaves? äsch, spelar ingen roll nu.
    Det går riktigt bra med dessa. Är mycket nöjd över dom och ger en eloge till Abflex för fröna! De klarar den höga temperaturen och det låga RH’t riktigt bra.
    Ena blev tyvärr lite bränd, både i temperatur- och näringsväg, hoppas den återhämtar sig!

    Jag hoppas verkligen denna blir en flicka!

    Den lilla brända stackarn..

    Det var allt för denna gång.
    Hoppas ni finner njutning i bilderna och min kära odling, jag vet att jag gör det! ;)
    Alla tips är som vanligt välkomna!

    Trevlig söndag samt start på veckan åt er alla!

    -Ugh!

  • smogmeister

    Member
    2011-05-29 at 11:49

    haha, fan vilken kort Lowryder du har där! Den kommer nog inte ge mycket men du har ju många plantor :)
    Du tar väldigt bra bilder, perfekt fokus på alla.

  • h

    Member
    2011-05-29 at 11:56

    hah, säg inte det!
    Hela den där kronan är bara buds! Mycket lustigt fenomen! ;)

  • doctordoom

    Member
    2011-05-29 at 12:08

    Ser mycket bra ut, du gör även ett bra jobb att få mer bilder på katter ut på internet. Har en känsla av att framtida generationer kommer se tillbaka på internet och tänka “vilket sjukt forum för katt älskare… Har folk inga andra intressen?” :D

    Men fett nice fan! Ser fram att få komma och hälsa på :) Tar nog inte med mig så mycket av monstret, blir nog lite NL istället. Smakade på den som inte är skördad än (via din guide på mikro torkning) och det small betydligt bättre, med en oändligt mildare/lenare smak :)

    Hare fint, sen har du alltid min uppmärksamhet :) Behöver inte gråta på skype :D

  • handen

    Member
    2011-05-29 at 14:16

    Katten ar jatte gullig, och lowrydern, vilken prakt.

    http://www.play.cz/listen/listen.php?sh=radio1&bitrate=128

    avslappnat, jag aterkommer, vattnas och flaktas en solig sondag

  • gunjab

    Member
    2011-06-01 at 13:05

    @Hövdingen wrote:

    Här är de frön jag fick från GunJab för att göra en growlogg på.
    Några ska ut, Några ska vara kvar, får se vilket antal det blir vart när barnen visar sina små kön! (Lät lite fel kanske…)

    hur som, 8/10 grodde, inte illa pinkat!

    -Ugh!

    Ugh. Peddovarning på det dä mannen! 😆
    Snyggt annars. 8/10 är ok, det är minimum. Kul att höra i a f, förhoppningsvis(och förmodligen) får du upp procenten med de övriga 4. Ser fram emot att se hur stora de blir. Kul de komme till nytta.
    Nästa år blir det Auto AK 47 och lite annat smått och gott (har en riktigt fin mamma-stain att betäcka men det är lite exklusivare gejer 😉 ).
    Söt misse, rökare? :) Har själv en girig pappegoja, sitter som klistrad på axeln när det är rökdags…

  • h

    Member
    2011-06-01 at 13:25

    Haha, du är tvärskön brorsan!

    Jag tar och paxar några av dom där Auto AK’na, är en av min favoritstrain måste jag säga!

    Men när det kommer till grobarheten tror jag det berodde på mer mitt eget fel än fröna i sig, så no bad creds till dig ;)

    Hur som, tror hon är rökare.
    De få gånger jag rökt med henne hittills har hon studerat röken och sniffat lite nyfiket.
    Och innan ni PeaceGreen’z och allt sån klagar på djurplågeri så vill jag informera er om att jag var i ett anant rum än vad hon var när det hände, och att hon gjorde sitt val att komma och sniffa!
    Blev lite roliga resultat….
    Hon lugnade äntligen ner sig.
    Men min erfarenhet av just innekatter brukar vara att de tar allt det bjuds på, så betvivlar inte att jag kommer ha en liten smokebuddy i framtiden! ;)

  • hexlax

    Member
    2011-06-09 at 19:14

    Hövdingen jag kidnappar din tråd här för att ta den tillbaks till On topic.

    Jag kör LST på en AK47 från nordenseeds och att man inte ska LST:a en Af är för mig mest ett löst rykte.

    Jag insåg att jag inte på något sätt skulle kunna hålla den i styr förrutom med LST så det var det enda valet jag hade.

    LST på AF fungerar på samma sätt som LST på alla andra plantor skulle jag vilja påstå
    Den kommer att blomma när den är redo oavsett om du LST:ar eller inte.
    Den enda skillnaden är att du får fler toppar om du gör en LST.

    Min Ak är i dags läge kanske 10 cm hög MEN den har iallafall 5 toppar som kommer att budda.Så längden VS höjden spelar inte alltid så stor roll..

    It ai’nt all about the size of the boat..it’s the Motion in the Ocean!or..so she said 😉

  • h

    Member
    2011-06-09 at 21:14

    Gläder mig att du säger det.
    Fick samma intryck när jag försökte med min lilla LowRyder.
    Tror det skulle gått exceptionellt om det bitne skulle varit för att den torkade ut (Det tenderar ju till att blomman inte lever så länge)
    Är nyfiken på att testa det på mina LowRyders jag har igång nu, vore kul att försöka se skillnad på avkastning osv.

  • h

    Member
    2011-06-13 at 06:19

    Update: 13/6

    Timely Reboot!

    Ja ni mina vänner.
    Var ett tag sedan senaste updaten.
    Detta beror på två anledningar:
    1. Jag inväntar skörden av LowRydern.
    2. Inväntar blommen av Nepalerna.

    Men, nu har en av dessa inträffat och jag orkar inte vänta på den andra.

    Så.
    Såhär ligger det till för att tala klarspråk.
    LowRydern ska klippas på Tisdag.
    De första pistillerna från ena nepalen uppenbarade sig den 8/6, idag var första dagen jag gav den blomnäring (7ml/1½L)
    Jag inväntar fortfarande att de två andra nepalerna ska visa kön. Har gått 10 dagar sedan omställningen till 12/12.
    av de 8 LowRyderna har 3 fått sållas på grund av oönskade testiklar,
    samt 1 dog på grund av okänd anledning.

    Min plan är nu att räkna ålder utefter dagen de blir könsmogna, dvs. då jag ser de första tecknen på pistiller.

    Hur som helst…

    Till det intressanta.
    Bilderna…

    LowRydern: Dag 67 (Från grodd)
    Speciell rapport om denna senare i veckan!

    En kass budshot… behöver verkligen ett macro-objektiv för att skapa lite schyssta porrbilder.

    LowRyder (GunJab): Dag 1 (Från blom)

    Med LowRyder den Äldre i bakgrunden

    Kronan packad med nybildade pistiller.

    Nepalerna:

    N#1: Dag 5

    har LSTats hårt och verkar bli riktigt buskig, många top-noder över hela grönfältet så att säga! Är mycket nyfiken på hur denna kommer utvecklas! :)

    N#2 + N#3 – Kön obestämt.
    är fortfarande i 0,5L krukor (jag vet…)
    Jag kommer omplantera dessa så fort de visar (önskat) kön.

    N#2

    N#3

    Må väl och på återseende mina vänner.

  • doctordoom

    Member
    2011-06-13 at 06:26

    Ser fan bra ut det där! Ser att LR fortfarande ser ut som ett ufo :D Härlig planta :)

    Hur är det med Nova? Fortfarande lika loco?

    När hade du tänkt köra ner mina NL i jorden? Ska bli väldigt spännande att se hur dom utvecklas under “riktiga lampor” :>

    Hare fint!

  • h

    Member
    2011-06-13 at 06:32

    Alltså, den där lowrydern är sinnes. Det är verkligen en Death Star fylld med buds!

    Nova är mer Loco än någonsin… helt galen! Börjat klättra i gardiner och tapeter…

    Kommer nog köra ner NLen så fort blomrummet är packat med vanilla kush-sticklingar!

    Allt kommer ju gå rullande. Kushen kommer väl kastas in när de nya lowryderna precis är klara
    Så fort dessa är skördade så blir det att fylla upp rummet med NLen (Blir lite ledsen om båda blir hanar :( )

  • doctordoom

    Member
    2011-06-13 at 06:38

    HeHe spännande :)

    Själv fick jag mina frön idag! Mina söta målvakt förtjänar verkligen en gratis lunch idag! Kommer bli kanon! Så en major major bild update ikväll :D

    Får jag 3/3 honor på mina NL borde du rent logiskt få iaf en! Får du en av varje kan du ju börja “massproducera” HL (Hövdin Lights) :D

  • h

    Member
    2011-06-13 at 06:44

    man kan ju i alla fall hoppas att moder natur är logisk!

    haha, HL, kanske det! ;)

  • h

    Member
    2011-06-18 at 17:34

    Boot sequence Completed!*
    (*-Startsekvens Färdig)

    Så.
    Nu är gamlingen slaktad, huvudet kapat och rötterna utslitna och förkastade!
    Ska inte klaga på varken potens eller smak.
    Kristallerna hade alla blivit mjölkiga då den slaktades.
    Den blev totalt 70 dagar gammal från grodd.
    Jag spekulerar i således att den inte var allt för mycket på eftertjälken mot vad jag trodde den skulle vara, både som resultat av två uttorkningar samt en mycket misslyckad FIMning i samband med ena av dessa torrtider.
    Jag kunde givetvis väntat en vecka till, men såg inte hur det skulle hjälpa annat än att jag möjligtvis skulle få en ynka större kristallutveckling, samt att budsen skulle börja degenereras och den mjölkiga färgen på kristallerna skulle övergå till bernstensgul istället och således resultera i ett mer kroppsligt rus, vilket motsatsen var målet! (som också blev lyckat!)

    Kommer inte dra någon mer utförlig rapport då jag inte anser att plantan i sig rättfärdigar detta. Som tidigare skrivet så blev potensen bättre än förväntat efter de motgångar flickan fick stöta på.
    De den fortfarande kureras vill jag varken komentera smaken och/eller lukten ytterligare utom att det inte var en besvikelse.

    Den totala viken torkad, efter 2 dagars kurering:

    Nu till det mer intressanta!
    Alla tre av nepaliska Landrac’en har nu visat sig vara flickor!
    Detta gläder mig enormt då jag fortfarande hyser stort hopp om dessa!

    Jag kommer nu räkna från det att de visade kön, men drar en parallell mellan alla 3 och sätter den på samma datum, då utsatt mellan då den första visade sina pistiller och igår då den siste gjorde det.
    D-Dagen = 14/6 (Idag dag 4)

    Alla tre Nepaler tillsammans.
    Två växande (nästan)fritt och en hårt LSTad.

    De alla tre har utvecklat sina kön/pistiller på likvärdiga sätt.
    De började utvecklas i de nedre delarna på plantan och spred sig sakta men säker uppåt mot toppen.
    Top-Kolorna (De finns potentiellt flera på dessa) har än inte börjat utveckla pistiller, men de börjar bli buskiga med små bud-löv (Motsatsen till FanLeaves?)

    N#1+2 – Tvillingarna

    #1:

    #2:

    N#3 – Den Store
    Har som sagt LSTats hårt.
    har dock en oro i kroppen för dottra mi, att hon möjligtvis riskerar att vara en hermafrodit…
    Skåda och avgör själva.

    Den Buskige:


    Några funderingar?

    Två olika BudNodes:

    Om det nu är en Hermis, vad kan jag göra?
    Dessa “bollar” har fortfarande endast uppkommit på en (1) gren än så länge, betyder det att hela plantan är lost?
    Är det värt att ha kvar Henne/Honom/Den/Den?
    Vad skulle en hermis ha för potential?

    Till de två LowRyderna:
    Den andre började blomma dagen efter den första, så sätter för enkelhetens skull dessa under samma datum, som blir den 14/6 som första dagen i blom för de båda.

    Utvecklas fint, växer en stor krona på båda!
    #1 vänster, #2 höger

    #1 över, #2 under

    Vidare till de tre Vanilla Kush plantorna som står under vegg fortfarande i väntan på preflowers, kloner och SOG.
    Dessa tre är nu ca 31 dagar gamla.

    De fick uthärda en näringsbränna (tvivlar på att det var något annat efter att alla korten låg på bordet).
    Efter några dagar i fönstret repade de sig alla, men sträckte på sig fördärvligt mycket och fick därför också LSTas, HÅRT för att få plats i Vegg-rummet.

    #1

    #2

    Av dessa tre så har även 1 blivit ett slags… missfoster?
    Vet inte riktigt vad det beror på, om de är gener eller andra faktorer som spelat in. Hur som var den alltid lite “efter” mot de två äldre.


    Till sist har vi en liten bastard.
    I ärlighetens namn så har jag tyvärr glömt bort vilken växt detta är.
    Det är antingen en vanilla kush, eller en LowRyder.
    Hur som så är den lustig som få, och jag låter den växa i hopp om att det kan bli något.

    Med detta så säger jag till er alla “Ugh!” och hoppas fredspipan ofta passa i sommarsolen!

    Fred och kärlek mina vänner!

Page 4 of 8

Log in to reply.