Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Hövdingens – 400w – Vanilla Kush m.m. -AVSLUTAD-

  • Hövdingens – 400w – Vanilla Kush m.m. -AVSLUTAD-

    Posted by h on 2011-04-18 at 17:00

    Tjolahopp!

    Tänkte dela med mig av mitt projekt här.
    Kommer titt som tätt fixa upp lite bilder och hoppas (Nästan förväntar mig) att ni delar med er av era synpunkter, då från alla aspekter.

    To the deal:
    Frön: LowRyder + Okänd strain (Troligtvis en skunk sort)
    utrymme: 90x45x140 (b/d/h)
    Ljus: 250w CFL 6400k för Vegg, 400w HPS för Blom.
    Näring: För stunden Icas blomnäring, Canna terra Vega/Flores är på gång.
    Krukor: 0,5L > 1L > 3L

    Story till denna dag:
    Körde 2 LowRyder #2 precis innan, men klantade till mig och plantorna tokade ut innan blomen var färdig, detta hände i vecka 5.

    Planterade då dessa frön, direkt i jord, den 5e April.
    Den 7e April så tittade två små söta damer upp ur jorden.
    Fram tills den 10e fick dessa stå i fönstret och njuta av vårsolen, varpå de sattes in i mitt lilla utrymme.
    Har haft mina små problem sedan dess, då jag körde med 400w HPSen direkt på 24/7, vilket tydligen blev mycket varmt. Har idag satt dit min 250w CFL istället med 18/6 i väntan på en cooltube, kolfilter samt kanalfläkt.

    Bilder:

    Setupen i förstadiet med HPSen.


    Setupen denna dag.
    To come: Mylar – Cooltube – Kolfilter – kanalfräkt
    (jag vet att det ser lite fattigt ut med foliet, men det var det enda alternativet jag hade, och det alternativet tog slut rätt snabbt…


    Fräcka Fröken


    Tant Grön

    replied 12 years, 4 months ago 35 Members · 119 Replies
  • 119 Replies
  • chronide

    Member
    2011-04-18 at 17:09

    Cool odling, Hövdingen! Nu jäklar kör du igång här. :supersmile:

    – C

  • doctordoom

    Member
    2011-04-18 at 18:27

    Ser bra ut det där! Väntar med spänning på mer bilder :D

  • billball420

    Member
    2011-04-18 at 18:46

    Jag ser ingen bild/bildlänk öht.

  • belair

    Member
    2011-04-18 at 19:01

    samma här..

  • h

    Member
    2011-04-18 at 19:11

    Fixat.

  • h

    Member
    2011-05-01 at 13:20

    Update: Dag 21!
    -The Experiments!

    Ja.
    Mycket har hänt sedan den första posten.

    – Insidan av boxen är nu reflekt-klädd.
    – Hylla insatt för att höja upp “allt”
    – En ny okänd strain (Troligtvis en typ av skunk) har gjort LowRyderna sällskap!
    – 3 av mina gamla nepal-frön sattes för att göras redo för utomhusplantering.

    Detta är det som fysiskt har hänt, men mer är inom planering.
    inför “aktiverandet” av 400w’arn så skall en Cooltube, kanalfläkt samt Kolfilter beställas från Head-Nature.com, samt bättre tätning inför Blomm-perioden.

    Hänt med plantorna:
    Fräcka Fröken
    – Har inletts med LST, hittills positiva resultat.

    Vad jag ser så kom det 3 nya skott som växer.
    Dock så började hela plantan växa mycket lustigt vid första nedknytningen.
    Bladen började förvrida sig 180 grader (Mot hur de skulle varit utan LST), den gamla toppen blev lite förvriden samt de större löven fick ett eget liv.
    (Därav fler nedknytningar = Mer ljus till skotten)
    hur som så verkar hon må bra, oavsett alla skevheter.


    Tant Grön
    – Experiment: FIMa AF strains.

    Fräcka Fröken hade inte riktigt samma sync med Tant Grön, vilket ledde till att jag blev nyfiken på att testa denna hypotes.
    Hon har haft lite mindre defekter på blad, gulnade ändar samt generellt ljusare färg än annars, samt ett problem med de större löven; Dessa har kupat sig… nedåt.

    jag har dessvärre ingen aning om varför. (min rena gissning skulle vara för lågt RH eller CO2 brist (Ja, jag saknar RH mätare, och tror inte min ventilation är optimal för utrymmet))
    Hur som så blev det att ta fram saxen och klippa.
    Jag hoppas det inte blev allt för snett och skevt, eller att skottet inte var för utvecklat för att kunna få positiva resultat.


    (Ett enstaka strå syns på denna bild, vilket är oroväckande. Båda LowRyder-plantorna är lika gamla, men denna har legat mycket efter i utvecklingen, men detta skulle tyda på att den biologiska utvecklingen är på samma stadie.)

    Funkar detta blir jag naturligtvis överlycklig och har på något sätt kunnat tillföra något till den botaniska vetenskapen.

    Hur som, Har ju som tidigare skrivet en okänd (troligtvis) skunk som en vän fick med sig i en leverans.
    hittills odöpt.

    Inte mycket att hurra för än, men vi får väl se :)

    hade även tre stycken frön från min gamla omgång som var handplockade från ett buskage fritt växande plantor från Nepal, dessa är nu planterade och ska för-veggas för utomhussäsongen :)

    Det var allt för denna gång.
    alla råd, all kritik samt personliga åsikter uppskattas.

  • poppen

    Member
    2011-05-01 at 13:39

    Ser fint ut! :)

  • doctordoom

    Member
    2011-05-01 at 14:10

    Minst sagt spännande med LST på LR eller vilken AF som helst. Ser annars ut som friska fina flickor :) Fett nice!

  • belair

    Member
    2011-05-01 at 21:07

    najs hoppas dem hinner fixa sig har hört man inte ska FIMa lowryders såg nu det var experiment :P bara en random fråga bor du i sydsverige?

  • rambo

    Member
    2011-05-02 at 04:31

    Det här ska bli kul att se!

    Har själv toppat lowryder och fick ut 2 topp kolor dock aldrig testat på med fimning. Hade också hört att man inte skulle göra det på lowryder eller ngn annan af strain. Men det gick så vrf inte? :P

    Mvh

  • h

    Member
    2011-05-02 at 07:26

    @beLAir wrote:

    bara en random fråga bor du i sydsverige?

    Östergötland :)

    Den FIMade plantan beter sig lite lustigt, får avvakta och se :)

  • doctordoom

    Member
    2011-05-02 at 07:42

    Sitter som på nålar! Hoppas verkligen det går bra och att du kommer fram till hur man ska behandla sina automatiska älsklingar :)

    Ps. Testade “sku” (den stora) genom en snabb torkning. Allt jag behöver säga är: wow, som att bli sparkad av en häst… på steroider… i lilla kanelbullen! Smakade ganska skit och råkade bränna den lite, men wow. Effekt: färgen blå på en skala från 1 till 10 och smaken 3/10, som en ful thai sticks :D

  • h

    Member
    2011-05-02 at 09:05

    Nyfikenheten bara bubblar inom mig…
    LSTn är lite.. skum med denna, bladen är helt knas, som om dom tagit sig en hit av din “sku” ;)

    Håll nu fingrarna i styr min vän, det blir bättre ;)

  • peppar

    Member
    2011-05-02 at 11:07

    Kul att experimentera, hoppas det går bra :)

    Vad är det för LR#2 frön, original?

  • hushhush

    Member
    2011-05-02 at 11:16

    Dom ser ju friska och fina ut :) Har märkt att en del av mina blad också skruvat på sig lite märkligt och har då fått binda till dom så dom hamnar rakt.. var gren för sig. :)

Page 1 of 8

Log in to reply.