Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Hjälp med 10 000kr tält startpaket ?

  • Hjälp med 10 000kr tält startpaket ?

    Posted by coldazice on 2011-04-06 at 20:13

    Tjena

    Har skrapat ihop 10 000kr och vill nu inskaffa ett tält lampa mm…( ALLT SOM BEHÖVS, jord näring lampor osv ja ni fattar)
    Det blir min första odling men vill göra det ordentligt.
    Någon erfaren som kan lägga ihop ett paket ?
    Gärna via någon webshop med LÄNK ELLER ART NR på alla produket jag behöver.
    Är mest ute efter kvalitet inte kvantitet, men vill endå ha ett hyfsat stort tält
    för att ljuset ska nå hela växter från topp till tå.
    kan bli bra trångt i mindre tält har jag sett/hört.

    blir mkt jobb med att fixa länkar lr art nr I know men det skulle verkligen
    uppskattas så stort Tack på förhand !

    replied 13 years, 1 month ago 16 Members · 34 Replies
  • 34 Replies
  • vincent

    Member
    2011-04-06 at 20:15
  • coldazice

    Member
    2011-04-06 at 20:58

    Okej najs, tack !

  • coldazice

    Member
    2011-04-06 at 21:00

    hitta dock en svensk sida, de hade färdiga paket också.. men jag kommer nog plocka ihop ett själv och hoppas på det bästa
    kommer sätta igång om ca 1mån
    ska försöka uppdatera med bilder på en ny tråd

  • vincent

    Member
    2011-04-06 at 21:10

    Okej, lycka till!

  • disan

    Member
    2011-04-06 at 21:56

    @ColdazIce wrote:

    hitta dock en svensk sida, de hade färdiga paket också.. men jag kommer nog plocka ihop ett själv och hoppas på det bästa
    kommer sätta igång om ca 1mån
    ska försöka uppdatera med bilder på en ny tråd

    Jag råder dig till att ta ett färdigt paket då detta oftast har ett lägre pris än om du skulle köpa alla delar separat. Du får gärna skriva om hur stort utrymme du har att jobba på så blir det lite lättare. Hur många plantor har du tänkt skall få plats i ditt utrymme? För 10 000 kan du få väldigt mycket.

  • doctordoom

    Member
    2011-04-07 at 06:45

    OM du nu ska satsa 10kex på utrustning lär du läsa på en hel del innan du ens börjar. Riskerna som första gången odlare är många. Det är “lätt” om man vet hur man gör, men det är inte lätt första gången TYCKER JAG.

    Min första odling var rätt keff, satsade 400kr typ och lyckades bränna ihjäl i princip 3/4 och fick ut ett par gram i slutet som smakade så fruktansvärt att jag tog ett 3månaders break från cannabis.

    Tips: läs på alla guider, ta det lugnt, håll huvudet kallt. Ställ frågor som kommer upp här så kommer vi svara så bra det går :)

    Lycka till!

  • professionalgrow

    Member
    2011-04-07 at 07:20

    Hej ColdazIce.
    Vad är det för storlek på tältet du har tänkt dig? Om du vill är du välkommen att kontakta mig på [email protected] så kan vi nog plocka ihop något bra paket till dig ;)
    Du kan även kika på de färdiga paketen jag har på http://www.professionalgrow.se

    Med varma hälsningar
    Ziad, Professional Grow.

  • coldazice

    Member
    2011-04-07 at 08:18

    Har läst på en hel del, massa olika guider alla säger olika.
    så tanken är väl att jag ska göra en egen mix av all info
    och lägga ihop det vettigaste från alla.

    400kr på första odlingen inte konstigt att det smaka illa och inte gav ut nått. ska man göra det så kör man ordentligt och helhjärtat.
    (enligt mig då)

    utrymme är inge större problem har ett helt rum ledigt, men efter som att
    det är första gången så vill jag ju inte smäcka upp hela rummet.
    Utan hade tänkt mig ett 120x120x200 tält typ.

    Jo jag vet att det finns färdiga paket oftast små tält med starka lampor, stora tält med svaga lampor lr aa jag vet inte bara nått jag fått för mig.
    Och ja paket är oftast billigare, men vem har sagt att man inte kan pruta när man handlar för 10 000kr tror endå det vill tjäna pengar. 15% borde man kunna pruta till sig utan problem, då de flesta företag har vinst marginal på 40%. så det tjänar endå på att sälja.

    Det jag vill slippa är att det blir för trångt för plantorna, har hört och sett från många att ljuset har svårt att sträcka sig till de nedersta bladen då det blir för tajt.

    ska kolla igenom proffesionalgrow under dagen, hör av mig senare.

    tack för alla inlägg, kul att det finns folk som hjälper till och är med i spelet.

    Tack

    Stycke bortediterat av mod.

  • doctordoom

    Member
    2011-04-07 at 09:21

    Eftersom du inte har någon aning om setupen eller hur “helhjärtad” insatts jag gjorde så bör du inte uttala dig om den delen.

    Hur som, lycka till (du behöver det för första odlingen).

  • duidui48

    Member
    2011-04-07 at 10:47

    Hej !

    …hmm 10 lax..som sagt det kan du få mycket för.Men INNAN du gör något val gör dej själv en tjänst och läs nedan länk:

    http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=98419

    The Official Hempy Bucket Thread.

    Kan säga att du kan köpa frön från Mr.Nice..satsa på kvalla..Lycka till…

  • coldazice

    Member
    2011-04-07 at 12:38

    DoctorDoom

    Du var säkert helhjärtad, men det jag menar var att vad får man för 400kr.
    Det räcker till en lampa om ens det.

    Jo, jag är påläst vet i princip allt som behövs. Jag formulera mig inte så väl, det jag vill få fram/hjälp med är någon erfaren som har gjort detta förr.
    Som vet att det fungerar med en viss setup, den infon vill jag ha.

    finns hundra olika guider men vilken av dem är beprövade och vem kan bekräfta att det funkar bra utan problem och en bra skörd.

    att jag sattsar så mkt är för att jag vill slippa datorfläktar som inte funkar, slippa dåliga produkter som går sönder mitt i allt… vill ha en stabil och pålitlig setup för näst intill maximal kvalitet.

    DuiDui48

    ska läsa igenom länken… såg ett inlägg med rating på de bästa frösidorna
    så frön har jag fått en humm om alla fall och vart jag kan beställa dem.
    Mr nice verkar ju också få bra kritik.

    Har väl tänkt mig 10frön/plantor autoflower sedan köra på så länge det går med sticklingar.

    Och ja jag behöver och vill ha all lycka jag kan få =)

    för att visa dig att jag inte är helt blåst så är detta en setup jag hade tänkt mig, men vet ej om det är helt ok:

    Digi – Air cool HPS 600w paket
    FLuo 200w blå färdigt paket
    Secret Jardin DR120 II 120x120x200
    Hurricane fläkt 20cm med klippfäste (2st vanlig fläkt inne i tältet)
    System Air RVK 100E2-A1 (2st insug frisk luft nedre delen av tältet)
    VK 315mm ventilations fläkt (utblås av varmluft, inget filter då jag bor högst upp och det går rakt ut i himlen.)

    Är denna näring rätt ? har någon prövat ? är den överhuvudtaget till för cannabis ? (detta område är jag väldigt osäker över)
    Canna Terra Vega växt näring jord 1L
    Canna Terra Flores blom näring jord 1L

    Har ej kommit fram till vilken jord jag ska använda, vill slippa
    hålla på blanda o greja själv. var kan jag hitta en beprövad färdig jord
    som fungerar. (Gärna svensk webshop för lättare hantering)
    Går det inte undvika att blanda jord för kvalitet så fine i can do it,
    men har någon en beprövad blandning sam specifikt vart man hittar dessa. att blanda in kulor är jag medveten om och kan göra.

    Clonex & Root Riot komplett sticklingskit ( kommer användas till mina frön i början, sedan kan man använda dessa till sticklingar också.)

    sen är det ett dussin krukor

    detta går på 9600kr

    så jag vet inte hur du lyckats få ihop en odling på 400kr
    men som du själv sa, vart inte mkt och smaka inge vidare.
    tänker inte lägga ner 4mån på nått som inte blir mkt och smakar illa,
    därför kan det vara värt att sattsa lite.
    btw så har jag också för längesen planterat ett frö utan 1kr, men det är ju
    en viss skillnad på att odla och stoppa ett frö i jorden o hoppas på det bästa.

    well well typ så långt jag kommit nu alla fall, bara att slänga på kritik pos/neg just hit me

    Tack

  • doctordoom

    Member
    2011-04-07 at 12:56

    Jag körde +200w LE setup i en garderob. Anledning att det smakade illa var att jag inte var VAN odlare nog att se skillnad på brist/behov av närings ämnen och därför brännde jag ihjäl 3/4 plantor och den sista smakade skit FÖR ATT det var för mycket spår kvar av näring i blommorna. Lampor och annan utrustning fick jag av en nära vän så det jag la 400kr var frön och socklar….

    Hur som, hade jag varit du hade jag nog ändå kört lite mer ljus. INTE för att det behövs utan för att spara / inte lägga ut på det kommer generera mindre i slutet.

    Tex: Secret Jardin DR150 II super paket från http://www.nordicgrow.se/ (under färdiga paket). Då har du 1500kr för frön och näring/clon/root medel.

  • ganjafarm

    Member
    2011-04-07 at 13:06

    Ändå fett tält med alla saker :)

    e40bulbs

    GrowTent 2.0 1200W Aerowing
    Paketet innehåller:

    1st GrowTent 2.0 (200*200*200)
    2st Plug and play ballast 600W
    2st Sylvania Grolux 600W HPS
    2st Aerowing
    2st Easy rolls
    1st Timer
    1st Ventilations kit 750
    9 999:-

  • coldazice

    Member
    2011-04-07 at 13:16

    hehe okej, men då är endå inte 10000 allt för jätte överdrivet
    med tanke på att du fick de dyra delarna gratis. men men

    nordicgrow nice sida det hade lite bättre priser än den sidan jag hitta.
    men de paketet du länka har bara 400w lampor och kolfilter vilket jag inte behöver.

    men har fått en bättre inblick i vad som behövs, tror att jag ska börja beställa
    nu i kommande dagar.

    det som oroar mig är samma som gick dåligt för dig, dvs näringen…
    men har läst att det är en stark växt som klarar sig hyggligt, så kanske bättre att ge för lite näring och låta den kämpa lite i ställe över överdosering…. men sånt lär man känna/se av på växten…
    eller så får man prata med dem och se hur de mår =)

    tack för alla länkar !

  • attila

    Member
    2011-04-07 at 14:22

    Du behäver inte ta de där med näring till stjärnorna..min första odling använde jag vanlig blomnäring och fick 157g torkat på 5 plantor sätt plantorna i vanlig blomjord och vegga dom utan näring i 4v sen kan du börja experimentera med näring.sen går det inte att ta sticklingar från autoflower vad jag har läst iaf. och lycka till

Page 1 of 3

Log in to reply.