Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Hjälp med 10 000kr tält startpaket ?

  • doctordoom

    Member
    2011-04-07 at 19:36

    Om odör inte är ett problem så kan du absolut skippa det. Men det luktar, ganska mycket även i min idag minimala odling.

    Hett tips är ju att välja en tålig strain tex skunk som jag hört är mer eller mindre odödlig :p Som finns i olika varianter som nästan är odödlig.

    Det är två 400w så totalt 800w. Sen tror jag säkert du kan förhandla med dom om ett special paket för dig. Dom är säljare, dom kan göra mycket om man kommer med så pass mycket cash som 10k för odlings utrustning!

    Lycka till med förhandlingarna!

  • coldazice

    Member
    2011-04-07 at 19:50

    Sounds great thanx mate !

    Kommer uppdatera och “blogga” från dag 1 när det blir dax…

  • joe-schmoe-van-kneegrow

    Member
    2011-04-07 at 21:15

    Ska precis lagga runt 10k pa en ny setup. Blir 600w hps med lumatek och aircooled reflektor sen star jag och vager mellan en GHE Dutch Pot Aero och en Dutch pot Drip. 4000kr for aeron, 2500kr for drip versionen.

  • dmt82

    Member
    2011-04-07 at 21:29

    Vad är skillnaderna mellan GrowTent och Secret Jardin?
    Samma kvalite? Olika kvalite?

    ColdazIce: Varför vill du köpa en 600W HPS lampa, och en 200W Fluo?
    Varför inte satsa på en 600W HPS och MH lampa istället för att köra 200W?

    Det finns klara paket som ger dig tält, 2 lampor (HPS/MH), kolfilter m.m för 4600kr. Sen kan man köpa till cooltube och annat.

    Varför stoppa in 2 lampor i ett tält när du kan köpa 2 tält med 4 lampor, för ett pris på 10.000kr. Du kan till och med köpa ett litet tält för kloning/vegg och ett större för blom. Iallafall.. detta är vad jag hade gjort om jag hade haft 10.000, som jag snart kommer att ha :-)

  • entalpi

    Member
    2011-04-08 at 01:04

    Förundras över folk som uppger att dom är “ganska pålästa” och sen frågar “
    för att visa dig att jag inte är helt blåst så är detta en setup jag hade tänkt mig, men vet ej om det är helt ok:” för att därefter dra några random artiklar. Börja dilla om att köpa autoflower och köra på sticklingar “så länge det går”

  • coldazice

    Member
    2011-04-08 at 08:02

    entalpi
    Tack ! eller ?
    fixa en länk där du kan klaga på folk i forumet iställe,
    just pga sånna som du jag alltid varit anit forum
    så jävla många som ska vara besserwisser och hakka på folk.
    om jag fan kunde allt så skulle jag väl inte fråga om hjälp på setup
    vad fan har man forum till om inte snacka och hjälpa varandra

    och efter att jag läst vidare så blir de inga autoflower, dels för det du nämnde om att det inte gå att göra sticklingar. men ävenför att jag ska försöka ordna ett veg och ett blom tält. Också för att det finns mkt bättre strains på vanliga frön har jag märkt.

    som sagt det är min första odling och JA som jag sa jag är inte HELT blåst har alla fall läst en heldel.. och NEJ det är inte RANDOM artiklar och om du själv kan odling som borde du veta att det är bra artiklar och de hör ihop.

    men ey tack för “hjälpen” och den tid det tog mig för att skriva detta !

    DMT82

    Hmm skillnad på tälten tjaa vet inte riktigt, olika fabrikat och kvalitet kanske. lägger inte så stor vikt på detta, då bägge fyller sin funktion.

    att de blev 600w hps och 200w fluo var väl tänkt såhär:
    600W HPS ska vara med hela under hela odlingen för det starka ljuset och ja vad jag läst så är det en väldigt bra lampa, men i mkt rött ljus.
    Så 200W kommer in då jag behöver blått ljus under veg perioden men tänkte också ha den under hela odlingen, mer ljus kan väl inte skada, eller rätta mig om jag har fel ?

    En annan sak jag undrar över är hur pass viktigt är det med cooltube.
    har tänkt att sattsa mer på ventilation och på så vis sänka värmen.
    tältet kommer även stå vid öppet fönster med frisk luft.

    PiZ

  • Vincent

    Member
    2011-04-08 at 08:08

    Tänker du lite till så får du svaret på dina frågor. Cooltube är inte ett dugg viktigt om du lyckas hålla en bra temperatur. Men om det blir för varmt så kan det vara en ganska viktig sak.

    V

  • entalpi

    Member
    2011-04-08 at 08:30

    @ColdazIce wrote:

    entalpi
    Tack ! eller ?
    fixa en länk där du kan klaga på folk i forumet iställe,
    just pga sånna som du jag alltid varit anit forum
    så jävla många som ska vara besserwisser och hakka på folk.
    om jag fan kunde allt så skulle jag väl inte fråga om hjälp på setup
    vad fan har man forum till om inte snacka och hjälpa varandra

    och efter att jag läst vidare så blir de inga autoflower, dels för det du nämnde om att det inte gå att göra sticklingar. men ävenför att jag ska försöka ordna ett veg och ett blom tält. Också för att det finns mkt bättre strains på vanliga frön har jag märkt.

    som sagt det är min första odling och JA som jag sa jag är inte HELT blåst har alla fall läst en heldel.. och NEJ det är inte RANDOM artiklar och om du själv kan odling som borde du veta att det är bra artiklar och de hör ihop.

    men ey tack för “hjälpen” och den tid det tog mig för att skriva detta !

    DMT82

    Hmm skillnad på tälten tjaa vet inte riktigt, olika fabrikat och kvalitet kanske. lägger inte så stor vikt på detta, då bägge fyller sin funktion.

    att de blev 600w hps och 200w fluo var väl tänkt såhär:
    600W HPS ska vara med hela under hela odlingen för det starka ljuset och ja vad jag läst så är det en väldigt bra lampa, men i mkt rött ljus.
    Så 200W kommer in då jag behöver blått ljus under veg perioden men tänkte också ha den under hela odlingen, mer ljus kan väl inte skada, eller rätta mig om jag har fel ?

    En annan sak jag undrar över är hur pass viktigt är det med cooltube.
    har tänkt att sattsa mer på ventilation och på så vis sänka värmen.
    tältet kommer även stå vid öppet fönster med frisk luft.

    PiZ

    Det jag vill komma till är att jag ser två anledningar till att be folk skriva ihop en lista med prylar dom tycker man behöver.
    A: Man har bra koll på sakerna men är så jävla lat att man inte kan ens tänka ut vilka egenskaper din utrustning ska ha, i detta fallet ser jag inte varför någon annan skulle sätta sig och hjälpa dig med detta.
    B: Man har noll koll och har egentligen inte en susning om vad för behov växten har, vilka krav man själv har, vilka artiklar som uppfyller vissa krav och bidrar med de funktioner man eftersträvar. Detta stämmer dock inte ihop med att “jag är påläst vet i princip allt som behövs”

    Att du uttrycker dig “ska man göra det så kör man ordentligt och helhjärtat.
    (enligt mig då)” säger väl ändå det jag försöker säga, att man gott och väl kan lägga ner lite tid på att skissa ner hur man har tänkt sig setupen, i nästa steg lagom belysning och fläktsystem osv, därefter börja kika på prisvärda artiklar med tidigare nämnda egenskaper.

    Så det är den typen av ekvationer som jag inte får ihop och som jag vänder mig emot.

    I övrigt så kan jag ge dig ett tips om att handla allt du ska handla från utländska sidor. Svenska sidor tar alla sanslösa överprier och jag lovar dig att servicen är nog så god hos flera utländska leverantörer, och man brukar behöva betala någon hundring i frakt för att få det skickat express på ca 2 arbetsdagar hem till sig. Skiljer såklart på fraktvilkor hos olika butiker men jag brukar betala med visa, betalningen registreras direkt, man får trackingkod några timmar senare då dom har skeppat paketet och några dagar senare har man det hemkört till dörren med antingen dhl eller schenker.

  • Slummer

    Member
    2011-04-08 at 09:01

    Professionalgrow, Nordic Grow och E40 har redan nämnts men det finns fler och det skadar aldrig att titta runt.

    Swedish Growsystem
    Hydrogarden
    Odlingsbutiken (om du bor i Malmö så har de en affär i Hässleholm)

  • coldazice

    Member
    2011-04-08 at 11:30

    entalpi

    Förstår va du menar, men i detta fall så har jag ju inte börjat odla och jag står inte mitt i skiten med svansen mellan bena 8v in i odlingen.
    Utan detta är inför min odling, och den ska inte starta först om 30dagar.

    Men vilken utlands sida skulle det vara, låter som du handlat där förr ?
    Och blire billigare så varför inte, anledningen att jag ville ha svensk butik var för att jag hade tänkt mig åka till fysisk butik och se efter och plocka ihop det man vill ha.

    Sen om du inte tycker om typ sånna som mig, varför ens lägga energi på att läsa och kommentera. klicka vidare på andra inlägg som du tycker är vettiga. istället för att sprida negativ energi där du inte vill vara.
    finns säkert någon som gärna hjälper mig, vilket det uppenbarligen gör om man läser här.

    Så om du vill HJÄLPA mig och har någon länk på den utländska butiken linka gärna upp.

    Tack =)

    Slummer
    Bor i “malmö” =)

    tack för länkarna, dock är det typ dem jag har funderat på och samlat ihop egna setups.

    PiZ

  • Vincent

    Member
    2011-04-08 at 11:57

    Jag tror han menar sidan som jag länkade i post #2. Har för mig att dom tar 10 euro i frakt oberoende vikt. Vilket är extremt bra.

    Edit: Oj, läste nu på deras sida “The shipping charges depend on the size and weight of the ordered items”. Jag har iaf beställt några gånger paket mellan 1-15kg och betalat alltid 10 euro i frakt.

  • entalpi

    Member
    2011-04-08 at 12:09

    Jag hjälper till genom att tipsa dig TEX om att beställa odlingsutrustning från utlandet.

    Det finns något som heter internet, där finns det något som kallas sökmotorer, ett exempel på en sådan är google. Den har adressen http://www.google.com. Om du skriver den adressen i adressfältet på din internetläsare så kommer du förr eller senare till google sökmotor, du får då upp ett fält där du kan skriva in en bit text som du vill söka på.

    Ett förslag är att skriva där vad du vill söka på. Om du skriver på svenska så kan du räkna med att mest få upp svenska sidor. Skriver du på tex engelska så kan du få fram lite allt möjligt. Genom att vara så specifik i ditt sökande som möjligt kan du påverka sökresultatet att tex bara ge dig förslag på webplatser som stämmer överens på dina sökord, skriver du då “grow equipment webshop” så är chansen stor att du hittar en webshop som säljer odlingsutrustning.

    Om du klickar på den olikfärgade “rubriken” till varje sökresultat så kommer du till aktuell hemsida, om du nu lyckas med detta så kan du alltså hamna hos en webshop som säljer odlingsutrustning. Väl inne i “butiken” kan du botanisera bland produkter, fraktvilkor och leveranstider.

    Om det jag skriver om här ovan är helt obekant för dig och låter som rena grekiskan så får du hojta till så kan jag HJÄLPA dig så att även du förstår.

  • coldazice

    Member
    2011-04-08 at 12:18

    entalp

    HAHAHAHAHAHAHAH =)
    skön så ska det låta lol

  • billball420

    Member
    2011-04-08 at 13:00

    Det är nog med trams nu.

  • kush

    Member
    2011-04-08 at 13:50

    Shit man 10,000kr.
    Min odling (eget bruk) kan du se på bildbanken endast 250w hps digital ballast 3x safety och en fläkt,pris med allt utom fröna 1600kr allt är nyköpt. Jag kommer hamna gram=wat,kanske lite mindre,det räcker för eget bruk länge.
    Synd att jag inte såg detta för en vecka sen,sålde 3st 400w hps kit och 2st 600w cool tube kit,gav bort allt för 4000kr och bor i malmoe.
    Du kan nog fixa allt för 4000-5000kr,, om du nu inte vill ha stor tält och några 1000w och cash crop? Blir det din första odling?

    Vh/Kush

Page 2 of 3

Log in to reply.