Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken GanjahBomb’s SuperSkunk | 200W LE | BILDER! | VECKA-3 BLOMM!

  • GanjahBomb’s SuperSkunk | 200W LE | BILDER! | VECKA-3 BLOMM!

    Posted by reaper on 2009-05-31 at 15:46

    Välkommen till tråden om GanjahBombs Superskunk.

    Strain: Nirvana fem. SuperSkunk
    Antal plantor: 2 stycken
    Ljus: 200W LE/CFL med röd/orange spektrum.
    Jord: Hasselfors P-Jord
    Näring: Ingen i nuläget
    Krukor: Vanliga baljor med hål i botten, volym cirka 9 liter.
    Utsug: 160m3/h kanalfläkt kopplat till kolfilter
    Insug: Två stycken 12V datorfläktar

    Idag åkte fröna ner i jorden, svansarna kom fram imorse efter cirka 24 timmar i ett fuktigt kaffefilter. Jag har inte tänkt mig att plantera om så fröna åkte direkt ner i 9 liters baljorna. Jag har 200W ljus för tillfället, vill gärna ha in en 125/200W Purple också men det får bli senare när man har mer kosing att spendera.

    För tillfället finns inte mycket att visa, tog dock lite bilder på setupen… hope you like it. Mer bilder kommer framöver.

    The setup

    Snart tittar dom väl upp…

    Här är maskoten som ska hjälpa mig hålla koll på plantorna. Som ni ser så är han rätt stukad 😉 …

    replied 14 years, 5 months ago 13 Members · 57 Replies
  • 57 Replies
  • jamaicanrastafari

    Member
    2009-05-31 at 16:02

    Fint… har du utsug också???

  • reaper

    Member
    2009-05-31 at 18:32

    @jamaicanrastafari wrote:

    Fint… har du utsug också???

    Yupps… En SystemAir kanalfläkt, 160m3/h men tror kapaciteten har sjunkit lite på grund av att jag har ljudisolerad ventslang, en böj och lite sådant…

    Väntar ivrigt på att dom små ska titta upp :)

  • jamaicanrastafari

    Member
    2009-05-31 at 20:03

    Eller hur, mest spännande är väntan på att de ska titta upp…

  • reaper

    Member
    2009-06-01 at 15:07

    @jamaicanrastafari wrote:

    Eller hur, mest spännande är väntan på att de ska titta upp…

    Ja det är ju det…

    Ungefär hur lång tid tar det innan dom tittar upp?
    Dom har legat under jord cirka 36h nu men ännu inga tecken :(

  • jamaicanrastafari

    Member
    2009-06-01 at 18:06

    Konstigt… brukar ju ta typ 2-3dagar igentligen men vänta de kommer kolla upp… Du satte ner de direkt i jorden? Utan att gro? Då borde det ta lite mera… Vänta och håll jorden fuktig!!! Så komme de säkert komma upp om nån dag!

  • reaper

    Member
    2009-06-01 at 18:24

    @jamaicanrastafari wrote:

    Konstigt… brukar ju ta typ 2-3dagar igentligen men vänta de kommer kolla upp… Du satte ner de direkt i jorden? Utan att gro? Då borde det ta lite mera… Vänta och håll jorden fuktig!!! Så komme de säkert komma upp om nån dag!

    Nu har det faktiskt tittat upp någonting, ser ut som en liten grodd, en i var kruka. Ser ungefär som en liten orm som tittar upp och hänger med huvudet, helt vita är dom (ser inte ens ut som ett löv).

    Jag planterade typ 2cm under jord och hade dessförinnan groddat dom i papper så båda hade cirka 1cm svans (planterade svansen neråt).

    Ska dom vara helt vita i början?, jag har min 200W LE typ 20-30CM ifrån (tänkte att det var kryddat att bränna på 5cm avstånd direkt).

    Jorden är fuktig och mysig utan att vara blöt och klumpig.

  • nemmbemme

    Member
    2009-06-01 at 18:43

    Tycker jag att folk oroar sig för mycket, säger inte att du gör det men vbara ett gott råd, det låter som att dina små groddar är precis som dom bör vara, bara vattna lagom och ja ha inte lampan för nära. Låt om små liven växa utan att du pillar eller försöker “sköta om” dom för mycket så kommer det att bli bra ^^.

    Lycka till

    Mvh

  • reaper

    Member
    2009-06-02 at 04:05

    @nemmbemme wrote:

    Tycker jag att folk oroar sig för mycket, säger inte att du gör det men vbara ett gott råd, det låter som att dina små groddar är precis som dom bör vara, bara vattna lagom och ja ha inte lampan för nära. Låt om små liven växa utan att du pillar eller försöker “sköta om” dom för mycket så kommer det att bli bra ^^.

    Lycka till

    Mvh

    Du har nog rätt, ser redan mycket bättre ut! Ska låta dom vara ifred lite nu :)

  • reaper

    Member
    2009-06-02 at 16:49

    Stora förändringar på kort tid!
    Första bladparet har nu börjat komma fram!

    Båda de små är gröna och fina, har har vuxit en bit uppåt.
    Jag har min 200W LE placerad cirka 8cm över plantorna, vad jag har förstått ska den ner till 4-5CM om ett tag, men är 8CM lagom nu till en början?.


    Sötnos 1


    Sötnos 2

    Imorgon ska jag vattna dom igen (sprutar för tillfället bara lite smått med sprayflaskan). Funderar då på att tilläga 1/10-del urin som näring… im a natural man ^^…

  • reaper

    Member
    2009-06-02 at 18:31

    Kul att du kommit igång! Stilig setup också!

    Det behövs ingen näring de första veckorna. Om plantan ser frisk och grön ut så är den frisk. Första tecknet på att mer näring behövs är när det första riktiga bladparet (inte babybladen) börjar gulna lite.
    Det är först i blom man bör vara mer noggrann med att inte ge för mycket kväve då det kan störa blomningen lite.

    Jag skulle ta det lugnt med lampan medan dom är så små. Hellre att bebisarna sträcker på sig en cm än att man bränner ihjäl dom. Skulle börjat på runt 20cm.

    Finns mycket bra odlingsguider på dom flesta fröbutikerna på nätet.

    Fortsatt lycka till!

    Mvh

  • reaper

    Member
    2009-06-03 at 04:08

    @lena_ph wrote:

    Jag skulle ta det lugnt med lampan medan dom är så små. Hellre att bebisarna sträcker på sig en cm än att man bränner ihjäl dom. Skulle börjat

    Men jag har även en stark fläktt som blåser rakt på plantorna/lampan så lampan är faktiskt inte varm. Nu vet jag dock inte om själva ljuset i sig kan bränna dom små, så jag höjde lampan lite. Den är nu ungefär 15cm ifrån.

    Dom ser ut att stortrivas, idag blir det vattning, återkommer om ett par dagar när de finns lite mer att visa.

    Ha det bra, Peace!

  • reaper

    Member
    2009-06-05 at 18:35

    Nu har jag haft igång setupen ett tag och tänkte därför ge lite info.

    Damerna trivs oerhört bra, dom har fått namn och heter numera Mary och Jane, inte så fyndigt men alltid något 😆

    Andra bladparet börjar komma fram sakta men säkert, jag har nu lampan cirka 3CM ifrån och det ser ut som att dom älskar det. Värt att nämna är att jag förutom min kanalfläkt som utsug även har en kraftig fläkt som blåser rakt på damerna/lampa så det blir inte särskilt varmt, jag kan hålla händerna mot lampan utan att bränna mig så det borde vara lugnt för damerna :D

    Temperaturen ligger på typ 26-27*C, om det är väldigt varmt ute så stiger den till 28-29 mitt på dagen p.g.a att mitt boende har stora fönster och solen bränner på ordentligt, på natten går temperaturen ner till typ 20-22*C, då stänger jag även av den vanliga fläkten (inte kanalfläkten).

    Kort och gott så ser allt mycket bra ut, jag har bara mobilkamera och det finns inget vettigt att fota ännu men den låga kvaliten men mer bilder kommer sen.

    Jag tänkte köra LST, i och med att jag kör Super Skunk och bara har typ 45CM att låta dom växa på (höjd), jag undrar om någon vet någon bra LST-guide, jag är som sagt första-gångs-odlare…

    Ha en trevlig helg alla! Peace and Love from GanjahBomb!

  • reaper

    Member
    2009-06-06 at 00:28
  • reaper

    Member
    2009-06-06 at 10:10

    @Dee25 wrote:

    http://forum.grasscity.com/absolute-beginners/122936-how-lst-low-stress-training.html

    varsågod !! Bless

    Tack så mycket, väldigt bra guide! Man ska tydligen vänta till 3’de eller 4’de noden så det blir väl att vänta ett tag till innan man sätter igång…. :)

  • reaper

    Member
    2009-06-06 at 11:54

    de e en riktigt bra guide ,för nybörjare .. ska själv köra lst när ja drar igång 😆

    lycka till… kommer följa din odling med spänning :D

    Bless

Page 1 of 4

Log in to reply.