Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken GanjahBomb’s SuperSkunk | 200W LE | BILDER! | VECKA-3 BLOMM!

  • sodapop

    Member
    2009-06-28 at 20:39

    Jag handlade två olika näringar på lokala grossisten idag, dom kostade 20kr, jag visste inte vilken som var bäst så jag tog båda.

    Den ena är Substral krukväxtnäring NPK: 6+1,3+5

    Den andra är Substral orkidenäring NPK 4-2-7

    Jag skulle säga orkide näringen om man går efter siffrorna där.
    Men jag har bara positiva erfarenheter av substral kruknäringen.
    Den känns som en bra näringen om inget annat finns att få tag på för tillfället, både i vegg å i blom.
    Men ta’t lugnt me näringen, hellre för lite än för mycket..

    Smart du har en maskot där, kan nog hjälpa mer än va man tror,, hihi
    Uppfinnar Jocke har ju en medhjälpare som hoppar ur hatten ibland, so why not liksom :supersmile:

    http://img72.imageshack.us/img72/4583/jocker.jpg

  • reaper

    Member
    2009-06-29 at 17:40

    Jag skulle säga orkide näringen om man går efter siffrorna där.
    Men jag har bara positiva erfarenheter av substral kruknäringen.
    Den känns som en bra näringen om inget annat finns att få tag på för tillfället, både i vegg å i blom.
    Men ta’t lugnt me näringen, hellre för lite än för mycket..

    Smart du har en maskot där, kan nog hjälpa mer än va man tror,, hihi
    Uppfinnar Jocke har ju en medhjälpare som hoppar ur hatten ibland, so why not liksom supersmile

    Allright, jag kommer att testa orkidenäringen. Kommer köra 18/6 månaden ut, dvs onsdag blir första dagen med 12/12-cykel. Sen väntar två långa månaders budding, ska bli oerhört kul att se utvecklingen!

    I och med att jag har lite gula blad på plantan så tänkte jag prova med en LÅG DOS NÄRING nästa vattning. Jag vill verkligen INTE riskera näringsbränna, så blir väl typ 25%-50% av normaldosen, efter det så får jag se hur dom små reagerar på det extra tillskottet :D

    I övrigt ser allt mycket bra ut, egentligen ville jag köra 200W Röd LE och en 200W Purple men jag har inte haft ekonomin till mer än den röda lampan, så efter skunkishen e klar så blir det att köra en ren sativa med kanske en extra 125W Purple som belysning… om ekonomin tillåter…

    oh jah, denna hobbyn är väldigt skojsig! :D

    Peace ma friends!

  • reaper

    Member
    2009-06-30 at 18:53

    Då var första “blomdagen” snart slut…

    Jisses vilket sjukt bra väder det har varit ute senaste dagarna, det har visat sig påverka tempen i min setup rätt bra. När jag kommer hem från jobbet på eftermiddagen så e tempen uppe i 31*C i setupen. Jag bor i en lya där stolen STEKER på dagtid, och man märker att så fort solen börjar gå ner så sjunker temperaturen igen (DOH? 🙄 ) .

    Kommer detta skada plantorna mycket?. Det kommer ju inte vara megasol hela sommaren så det är inte alla dagar de kommer bli utsatta för den extreme värmen…. Jag är dock hemma först framåt seneftermiddagen så jag kan tänka mig att tempen är uppe i 32*C lite tidigare på dagen…

    “Vanliga dagar ligger temperaturen på typ 26-29*C…

    hmm… jobbigt problem, det är kokhett i hela lägenheten också 😮

    Bildupdate kommer i helgen, då en vecka blom nästan :)

    Peace!

  • konkel

    Member
    2009-06-30 at 22:09

    @GanjahBomb wrote:

    Då var första “blomdagen” snart slut…

    Jisses vilket sjukt bra väder det har varit ute senaste dagarna, det har visat sig påverka tempen i min setup rätt bra. När jag kommer hem från jobbet på eftermiddagen så e tempen uppe i 31*C i setupen. Jag bor i en lya där stolen STEKER på dagtid, och man märker att så fort solen börjar gå ner så sjunker temperaturen igen (DOH? 🙄 ) .

    Kommer detta skada plantorna mycket?. Det kommer ju inte vara megasol hela sommaren så det är inte alla dagar de kommer bli utsatta för den extreme värmen…. Jag är dock hemma först framåt seneftermiddagen så jag kan tänka mig att tempen är uppe i 32*C lite tidigare på dagen…

    “Vanliga dagar ligger temperaturen på typ 26-29*C…

    hmm… jobbigt problem, det är kokhett i hela lägenheten också 😮

    Bildupdate kommer i helgen, då en vecka blom nästan :)

    Peace!

    Du har inga persienner som du kan dra för och mota bort värmen?

    Testa att ta en smått fuktig handduk och lägg i frysen/kylen och lägg in/häng upp den i ditt growroom under dagen. Vet dock ej hur bra det fungerar men jag tycker att det bör ha lite effekt iaf!

  • reaper

    Member
    2009-07-01 at 15:22

    @Konkel wrote:

    Du har inga persienner som du kan dra för och mota bort värmen?

    Testa att ta en smått fuktig handduk och lägg i frysen/kylen och lägg in/häng upp den i ditt growroom under dagen. Vet dock ej hur bra det fungerar men jag tycker att det bör ha lite effekt iaf!

    Problemet är att det är väldigt tight om plats där inne, tror knappt en handduk i vettig storlek får plats tyvärr. Jag har börjat köra med ena dörren öppen under de varmaste timmarna på dygnet, det får ner tempen till 27*C vilket är helt okej.

    Än så länge luktar det inte så det är inga problem att ha det öppet, framöver lär det dock börja lukta ordentligt med tanke på att det är Skunk där inne, får hoppas att temperaturen utomhus går ner lite tills dess…. eller inte, det är ju fett nice väder, men bäbisarna måste ha det bra också ju :)

    Bilder till helgen. Peace!

  • reaper

    Member
    2009-07-15 at 18:39

    har man bara någolunda jämn temperatur och inte så stor skillnad mellan
    på och av så borde det gå hur bra som helst…

    ju varmare ju mer Co2

    jag har 4st 125le och en temp på 30-35…
    men med mkt co2 då ere lungt…

    och mina damer e i 4v i blom och är buskiga och typ 75cm höga…

    Har man LE så ska man vegga längre om man vill ha en någorlunda skörd….

  • reaper

    Member
    2009-07-20 at 17:43

    Då var det dags för en bildupdate :)

    Nu är dom 3v in i blom, satan vad dom växer, små fina budizzar har börjat dyka upp nu med 8)

    Har tyvärr bara kass mobilkamera, men det får duga…

    Ett möjligtvis kommande problem kan bli taket, dom får inte bli mer än 17cm högre, blir dom det så åker dom raka vägen in i lampan och bränner sig. Jag kan nog binda dom lite snett så jag vinner ett par centimeter…. får hoppas att dom slutar sträcka på sig snart!…

    Update om ett par veckor igen, ingen ide att posta varranandag och visa minimala förändringar, lite mer mellanrum gör det roligare för er läsare också :)

    Tills nästa gång: Roll that shit, light that shit, smoke that shit! PEACE! 8)

  • reaper

    Member
    2009-08-02 at 21:00

    Ser fint ut! Du verkar ha ungefär samma utrymme som jag beräknar att jag kommer ha till min första odling som jag drar igång om någon vecka när jag beställt och inhandlat allt som behövs. Blir Lowryder för min del.

    Blir det någon uppdatering snart då? :)

  • Madur

    Member
    2009-08-07 at 20:32

    Det ser nice ut! Hur nära har du lampan 5-10cm? och när blir det en update? :)

  • xeminator

    Member
    2009-08-10 at 03:15

    Hehe skysst odling, kör samma setup sj men med en planta som nu e 30 dagar.
    Har kört 12/12 från frö, check me out :).

  • strainbuzz

    Member
    2009-08-10 at 09:15

    Ser riktigt fresh ut!
    Lycka till :P
    /SB

  • reaper

    Member
    2009-11-05 at 15:52

    @GanjahBomb wrote:

    Jag skulle säga orkide näringen om man går efter siffrorna där.
    Men jag har bara positiva erfarenheter av substral kruknäringen.
    Den känns som en bra näringen om inget annat finns att få tag på för tillfället, både i vegg å i blom.
    Men ta’t lugnt me näringen, hellre för lite än för mycket..

    Smart du har en maskot där, kan nog hjälpa mer än va man tror,, hihi
    Uppfinnar Jocke har ju en medhjälpare som hoppar ur hatten ibland, so why not liksom supersmile

    Allright, jag kommer att testa orkidenäringen. Kommer köra 18/6 månaden ut, dvs onsdag blir första dagen med 12/12-cykel. Sen väntar två långa månaders budding, ska bli oerhört kul att se utvecklingen!

    I och med att jag har lite gula blad på plantan så tänkte jag prova med en LÅG DOS NÄRING nästa vattning. Jag vill verkligen INTE riskera näringsbränna, så blir väl typ 25%-50% av normaldosen, efter det så får jag se hur dom små reagerar på det extra tillskottet :D

    I övrigt ser allt mycket bra ut, egentligen ville jag köra 200W Röd LE och en 200W Purple men jag har inte haft ekonomin till mer än den röda lampan, så efter skunkishen e klar så blir det att köra en ren sativa med kanske en extra 125W Purple som belysning… om ekonomin tillåter…

    oh jah, denna hobbyn är väldigt skojsig! :D

    Peace ma friends!

    hur ofta använde du näringen? en gång i veckan eller? och använde du 50% av doseringen varje gång? btw jag gillade denna odling väldigt mycket lärde mej mycket av den också ;)

Page 4 of 4

Log in to reply.