Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Första odling/250w le/ white widow bigbuds/update 5juni

  • drugsarebad

    Member
    2011-05-02 at 09:32

    Hej min gröna vän! Ser fantastiskt ut det där :) Hur är tempen när du stänger igen garderoben?

    Lycka till! Kommer följa din tråd :)

  • p-green

    Member
    2011-05-02 at 09:38

    hej hej, tempent ligger då på runt 32grader så de är ju inte katastrof att stänga helt men då får jag ju inte in någon frisk luft, för ja är inte sågat upp hål för de tyvärr :( men de lär bli snart.

  • p-green

    Member
    2011-05-02 at 09:45

    Måste säga att det är jäkligt skönt att börja en tråd så man kan prata av sig lite med likasinnade

  • doctordoom

    Member
    2011-05-02 at 09:51

    Odlar också “i begränsade utrymmen” och också första (riktiga) odlingen :) Ser bra ut det där! Ett tips om man får komma med det är att fixa en bordsfläkt. Den kommer få cirkulation på luften och hjälpa till att stärka stammen.

    Annars ser det bra ut :) vad du kan göra är att ha sönder dörren, men då försvinner mycket av “stealth” grejen tyvärr :/

    Gillar att du kör LE också! Ännu fler som bevisar att man inte MÅSTE ha en 600w hps OCH en 600w MH lampa för att få bra weed! :)

    Hare fint!

    Edit: Mitt utrymme är typ 80x40x70 (höjd/djup/bred) och kör ~230w LE, min temp är mellan 29-32, plantorna trivs i värmen men gillar inte den låga luftfuktigheten (runt 20% dag och 80% natt). Vad har du för RH% (luftfuktighet)? :)

  • drugsarebad

    Member
    2011-05-02 at 09:51

    Okej, 32 grader låter ju bra med tanke på ditt utrymme. A jag tycker du ska såga upp ett in och utsug och sätta dit 2 små dator fläktar :)

    Jag håller med dig

    <3 Swecan

  • p-green

    Member
    2011-05-02 at 10:17

    DoctorDoom: håller med om att det är lite begränsat men funkar för tillfället har lite planer framöver men tänkte kolla hur de går först.

    Självklart får du komma med tips blir ju bara bättre för mig :)

    Le funkar jätte bra för mig men vet inte om de gör någon skilnad på kvaliteten men de lär ju märkas. Luftfuktigheten har jag ingen aning om har inte någon mätare för de tyvärr:(

    drugsarebad: kommer nog att blir något liknade som du nämner, bara de att jag inte har någin tillgång till sticksåg eller hålborr för tillfället :(

  • dudin

    Member
    2011-05-02 at 10:49

    Kul att du kört igång, hoppas allt går bra för dig.

  • p-green

    Member
    2011-05-02 at 11:03

    @dudin wrote:

    Kul att du kört igång, hoppas allt går bra för dig.

    jo det är ganska skönt men man måste ju ha tålamåd så de skricker om det

  • dudin

    Member
    2011-05-02 at 12:16

    Ja herregud tålamod är odlarens störst tillgång skulle jag säga. Tror det är en av anl till att så många kör automater, nu kör jag en haze som ska blomma tre mån. Hoppas det är värt besväret, en automat hade gått från böna till torrt i skåpet på tre månader.

  • p-green

    Member
    2011-05-02 at 12:38

    @dudin wrote:

    Ja herregud tålamod är odlarens störst tillgång skulle jag säga. Tror det är en av anl till att så många kör automater, nu kör jag en haze som ska blomma tre mån. Hoppas det är värt besväret, en automat hade gått från böna till torrt i skåpet på tre månader.

    Måste säga att jag hållermed om tålamodet..

    hoppas att du orkar vänta skulle va roligt att se resultat på den?:) men om man köra auto hur gör man med ljuset kör man 18/6 hela tiden då kanske? har inte läst på så mycket om auto nämligen

  • andreas83

    Member
    2011-05-02 at 13:01

    Skall du använda kolfilter till fläkten du har på bilderna ??
    Har för mig att den inte klarar att suga genom ett kolfilter, stog något sådant på hydrogarden om den fläkten.

  • p-green

    Member
    2011-05-02 at 13:48

    @andreas83 wrote:

    Skall du använda kolfilter till fläkten du har på bilderna ??
    Har för mig att den inte klarar att suga genom ett kolfilter, stog något sådant på hydrogarden om den fläkten.

    jag hade tänkt så, det är en 125mm 195m3 fläckt om det inte synd :)
    men om du säger så kanske jag få tänka om lite :/

  • dudin

    Member
    2011-05-02 at 14:57

    De flesta auto tar typ 10v från frö till skörd och då med ljus 18/6, timmarna är inte så viktiga med dem, har kört 24h och det har oxå funkat. Lite vila ibland är säkert inte fel så 18/6 är inte ovanligt att folk kör och många frötillverkare rekommenderar det.

  • p-green

    Member
    2011-05-02 at 16:34

    @dudin wrote:

    De flesta auto tar typ 10v från frö till skörd och då med ljus 18/6, timmarna är inte så viktiga med dem, har kört 24h och det har oxå funkat. Lite vila ibland är säkert inte fel så 18/6 är inte ovanligt att folk kör och många frötillverkare rekommenderar det.

    då kanske man ska köra på de nästa gång låter helt ok faktist :) sen den korta tiden mellan frö och skörd skadar ju inte direkt

  • dudin

    Member
    2011-05-02 at 16:52

    Tycker du ska kolla på Kannabias utbud. Man blir sugen. femmade Och billiga.

Page 1 of 4

Log in to reply.