Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Första odling/250w le/ white widow bigbuds/update 5juni

  • p.green

    Member
    2011-05-02 at 18:44

    @dudin wrote:

    Tycker du ska kolla på Kannabias utbud. Man blir sugen. femmade Och billiga.

    har vart inte på din knarkmaskin tråd och undrar hur de där med aquapot funkar??

    Tack för tipset med kannabias

  • p.green

    Member
    2011-05-03 at 15:33

    möblera om lite i garderoben idag ock passade på att ta lite foton även om det inte har hänt något med damerna.

    vad har hänt med den här då?? två blad som sticker rätt upp är de något ja bör vara orolig för??

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

  • dudin

    Member
    2011-05-04 at 03:17

    Jo aquapoten jag har den i mitten på bilden, den är sen kopplad till en tank på tio liter. Själva aquapoten är gjord i keramik som släpper igenom fukt, bara att gräva ner i jorden och koppla upp så sköter det sig självt ( efter att ha ställt om trycket ett par gånger). Kan inte kolla odlingen så ofta så det är en perfekt lösning för mig. Tycker det är konstigt att inte fler med samma bekymmer kör den, ingen ström inget mekaniskt som kan strula.
    [img][/img]3112721origpic2b73ef.jpg Uploaded with ImageShack.us

  • p.green

    Member
    2011-05-04 at 18:43

    @dudin wrote:

    Jo aquapoten jag har den i mitten på bilden, den är sen kopplad till en tank på tio liter. Själva aquapoten är gjord i keramik som släpper igenom fukt, bara att gräva ner i jorden och koppla upp så sköter det sig självt ( efter att ha ställt om trycket ett par gånger). Kan inte kolla odlingen så ofta så det är en perfekt lösning för mig. Tycker det är konstigt att inte fler med samma bekymmer kör den, ingen ström inget mekaniskt som kan strula.
    [img][/img]3112721origpic2b73ef.jpg Uploaded with ImageShack.us

    är det någon pump till de där man måste köpa eller får man allt man behöver, förstår att man inte får någon tank hehe.

  • dudin

    Member
    2011-05-05 at 04:27

    Ingen pump utan självtryck , tanken en bit över aquapoten. Tycker den är genial. Jag har en stor kruka men hade klarat mig fint med den minsta modellen av aquapot. Nu är min planta stor och fin och jag har en inställning där det tar en bra stund för varje droppe att lämna slangen. Kolla knarkmaskinen 90w led i bildbanken. Klart nöjd.

  • p.green

    Member
    2011-05-06 at 13:33

    @dudin wrote:

    Ingen pump utan självtryck , tanken en bit över aquapoten. Tycker den är genial. Jag har en stor kruka men hade klarat mig fint med den minsta modellen av aquapot. Nu är min planta stor och fin och jag har en inställning där det tar en bra stund för varje droppe att lämna slangen. Kolla knarkmaskinen 90w led i bildbanken. Klart nöjd.

    de ser jätte bra ut aboslut men jaa tror jag fortsätter att vattna för hand, tycker de är lite roligt att gå in o kolla hur dom mår varje dag:)

    funderar på att skaffa en 250w le till att stoppa in i garderoben vad tror folket?? tyck till alla!??

  • Slummer

    Member
    2011-05-06 at 15:10

    Om du kan hantera värmen så fundera på HPS :)

  • Poppen

    Member
    2011-05-06 at 15:47

    Växer på fint! :)

  • p.green

    Member
    2011-05-07 at 09:57

    @Slummer wrote:

    Om du kan hantera värmen så fundera på HPS :)

    hps är nog inget jag kommer att skaffa just nu men kanske senare om jag ska expandera lite. Värmen är perfekt just nu den ligger på 28grader när lampan är tänd och 22 när den är släkt :) men tack för tips ändå :)

  • p.green

    Member
    2011-05-07 at 09:58

    @Poppen wrote:

    Växer på fint! :)

    Tack tack kommer en update lite senare idag tyck gärna till då :)

    PEAZE!!

  • kweed

    Member
    2011-05-07 at 11:23

  • p.green

    Member
    2011-05-07 at 11:29

    @kweed wrote:

    Räkna gärna dagarna och skriv ut för varje gång du postar nya bilder.
    Tycker det är trevligt att se framgången och hur lång tid det har tagit

    Annars en fin odling du har där, har själv börjat med snarlik setup fast lite större utrymme :)

    jag har tyvär ingen koll på hur länge ja har haft dom därför har jag inte skrivit dagar, men skulle gissa på 3-4veckor. Trevligt att du tyckte om den och lycka till med din odling, har du lagt upp bilder??
    PEAZE

  • Nohoe

    Member
    2011-05-07 at 11:33

    @p.green wrote:

    @andreas83 wrote:

    Skall du använda kolfilter till fläkten du har på bilderna ??
    Har för mig att den inte klarar att suga genom ett kolfilter, stog något sådant på hydrogarden om den fläkten.

    jag hade tänkt så, det är en 125mm 195m3 fläckt om det inte synd :)
    men om du säger så kanske jag få tänka om lite :/

    Jag har en 100 mm 98 m3 kanalfläkt och den suger genom kolfiltret utan problem. Så det borde inte alls vara nåt problem

  • p.green

    Member
    2011-05-07 at 11:39

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

  • p.green

    Member
    2011-05-07 at 11:43

    Pinsam fråga hehe :) hur ändrar man i rubriken ?? tänkte skriva att de har kommit en update??

Page 2 of 4

Log in to reply.