Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken FloGro 500: Double Strawberry Diesel

  • drugsarewrong

    Member
    2010-06-11 at 10:01

    Lådan med svamp kommer att flushas och fortsätta sitt korståg, det är självfallet. Men kommer inte uppdatera mer om svamparna då en ny flush helt enkelt inte är vidare intressant. Nu har man sett svamparna, och det blir inte mycket coolare än så. Däremot avslutar jag svampkapitlet med att låta er veta slutmängden när jag flushat klart om någon månad då även mina mer intressanta växter börjar nå sin mognadsperiod. Ser extremt mycket fram emot att få veta hur budsen blir på double strawberry i en hydro.

    Men som nämnt innan, svamparnas förtäring och användsområden håller vi borta, den lagliga odlingen som också är lite av en sidekick är inte vidare intressant att diskutera vidare om.

    “Tja! Jo, hur använder man dessa tomater och hur får jag ut bäst effekt på min habanero chili? :D

    Ser man rakt mot reglerna så är en sådan diskussion också förbjuden, och därför kan man låta mina sidekicks vara några kul bilder att titta på för att vila sig från huvudattraktionen. Att kommentera går bra, men vi behöver inte börja djupdyka i annat än cannabis ;)

    Ska nog slänga in en liten bonus på den lagliga odlingen under veckan, allihop står på balkongen sedan några dagar tillbaka och växer… intressant fort. :D

    Peace

  • drugsarewrong

    Member
    2010-06-14 at 14:53

    Nu har mina 580 Diesel Ryder frön kommit till nytta! Samtliga har planterats ut i det fria tillsammans med 250 liter gödslad jord från änglamark. Kommer att regna lite smått de kommande dagarna och därmed blir det kanon för fröna. Om ca en vecka blir det sol under lång tid med 20+ grader.

    Optimalt. Jag är nöjd och hoppas att i alla fall hälften gror. Skulle bara en tredjedel dyka upp är jag jäklar nöjd ändå ;)

    Svampodlingen är nog bränd också förresten, en sista svamp hann släppa sporer när jag drog iväg under en tre timmars grillning. Efter detta släpp verkar det som att boxen står still efter flushen. Får se hur det blir, kanske bara fick ut mina 9 svampar som samtliga hamnade på ca 7,5g torkad svamp. (alltså ungefär 75g färskt, en vanlig flush sägs ska vara ca 100g så jag är nöjd med tanke på att det var den första som brukar vara mindre, men dock tyvärr möjligtvis också den sista pga spor-släppandet.)

    Sen fick jag även några gratisfrön av min med-odlare som beställde hem 20 femmade diesel ryders och odlar på samma plats som mig. Dessa frön är av DNA genetics och jag funderar starkt på att köra igång SourCream i flo growen efter mina DSD.

    Här har vi fröna som han fick gratis, och eftersom att han inte har något utrymme fick jag dessa för mitt eget nyttjande! :D
    SourCream
    Cole train
    Sharks breath
    Rocklock

    Någon som rakt av har erfarenhet av dessa strains som starkt vill rekommendera någon utav dem? Lutar som sagt åt SourCream, fast får så klart se hur det blir. Det är ju efterallt ett bra tag kvar till nästa projekt ;)

    Det var en liten mini-update, ha det bäst!
    Peace :kimblah:

  • reaper

    Member
    2010-06-15 at 15:19

    Ser härligt ut! Kan knappt vänta tills jag flyttar hemifrån och kan börja med större odlingar!

    Hur många g fick du ut på dina Lowryder Diesel Ryder? Varje och totalt tack!

  • weed-bear

    Member
    2010-06-15 at 16:19

    En liten off-topic fråga, varför fick han gratis frön , och dessutom 4 olika strains?

    jag ser att folk snackar om freebies rätt ofta, men jag ser aldrig på någon hemsida som säljer frön att de ger ut gratis frön. Är det en random grej liksom, eller kompensation, eller beror det på hur mycket man köper? Upplys mig =)

  • drugsarewrong

    Member
    2010-06-15 at 17:02

    brisingr:
    Ja du, räknade endast fröna och att avge en gram-rapport på en fröodling där 60% av budsen är frön som plockas bort är inte rättvist för strainen. Men om vi säger att man inte odlar frön utan att man kör igenom en vanlig planta inomhus så hamnar de på ungefär 5-10g under LE lampor, hade de varit under min 400w HPS så skulle jag tippa på att 7-15g per planta är möjligt. Utomhus räknar man med ca 25-50g per planta och vill man ha ett medelvärde som är vanligast i Sverige enligt andra odlingar utomhus så räknar man oftast med 30g/planta under solen.

    Den totala vikten på mina 4 frö-honor låg nog på ungefär 5-6g, hade det inte varit en fröodling skulle jag ha fått ut ungefär 15-25g på fyra plantor skulle jag gissa.

    *Edit, vet inte om jag nämnt det innan men trots att det är fröodlat gräs så slår det kanonbra, krävs dock en lite större mängd för att uppnå en redig smäll. Kommer att bli sweet efter sommaren om utomhusodlingen blir som planerat med samma gräs fast med mer styrka.

    Weed-Bear:
    Man brukar få freebies av ganska många shops, jag vet att Nirvana brukar trycka in några extra frön vid beställning (av samma sort som man beställt). Om man ser på bilden av dessa freebisar så ser man klart och tydligt att fröna beställdes från everyonedoesit, de har just nu en kampanj där de skickar hem en av dessa 4 strains när man beställer frön. Eftersom att min gode vän beställde 20 femmade frön så fick han tre av varje strain som freebie då det var en ganska kostsam beställning. Jag bestäler sällan frön, får oftast tag på dem på annat vis, typ som nu, freebisarna åkte till mig och dessa korsas säkert med något så har jag en massa roliga frön ett bra tag framöver utan att betala ett öre. :D

  • weed-bear

    Member
    2010-06-15 at 17:50

    Härligt, tack för de utförliga svaret =).

    Hoppas man ser några av dina frön till salu då framöver i frö avdelningen? :P

    Tycker Swecan behöver lite mer folk som säljer olika strains, titta på våra grannar i danmark t.ex de har massa sorter på lager jämnt som säljs.
    På tal om det, varför har inte Swecan något liknande (riktat till admins/mods främst)?

  • fahed95

    Member
    2010-06-16 at 02:05

    hur kunde du odla svampen använder man frö eller ?

  • marijane

    Member
    2010-06-16 at 12:42

    looking fantastic, all of the ladies looking perfect. keep it up :D

  • drugsarewrong

    Member
    2010-06-19 at 18:46

    17/6
    56 dagar gamla – 36 dagar i blom

    Har varit fullt ös i helgen så torsdagens update kommer nu.

    Är inte i bästa skick, så här kommer bilderna:

    Vi börjar att visa en lite halvtaskig bild utan vidare ljus, endast för att man ska se att vi har att göra med 2 st fenotyper. Den högra är betydligt stretchigare och längre, den vänstra är kortare och budsen får ena riktigt kompakta buds. De fettar på sig redigt, och det finns mycket fetande kvar att göra. Allt flyter på som en dans :D

    Överblick:

    Den långa damen:

    Från den korta:

    Oskarpt godis, men man ser sockret i alla fall!

    Sweeeeet!
    *Edit Nu råkar jag vara sjukt dragen när jag skriver till detta, men den här bilden är sjukt nice att titta på! vackra små lilla saker som bara vill smälla in en liten köttbit av kärlek i universums hemligaste lilla mitt. Fast två gånger bättre än vad det ljust lät. Ja. Precis så bra.

    Kört hårt grabbar och tjejer! ca 1½ månad kvar!
    Peace

    Nästa vecka kommer en liten smygtitt på uteodlingen! :D

  • skitsystem

    Member
    2010-06-20 at 01:15

    Dom trivs fan bättre än bailys och vodka i christer petterssons mun! 8)

  • drugsarewrong

    Member
    2010-06-22 at 09:45

    Fick mig en överraskning, min growbox med svampar släppte under första flushen sporer. Två gånger till och med. Nu ska vi inte djupdyka i detta ämne, men sporerna skall tydligen suga i sig näringen i subtratet som om det inte fanns någon morgondag. När en väns svampar släppte sporer växte därefter endast 2 svampar till så var boxen död.

    Min box har stått still i gud vet hur länge, tänkte kasta bort den förra veckan då jag praktiskt taget förklarade den stendöd. Men av någon anledning glömde jag bort den och i förrgår kom jag ihåg att den stod där den stod. När jag tittar in ser jag att det har börjat växa igen.

    14 svampar som ska skördas inom 1-2 dagar, helt oplanerat.

    Så nu bjuder jag på en till svamp-bild för att dela min glädje och så får vi oss en liten avstickare! :D

  • muskelcan

    Member
    2010-06-22 at 12:43

    Cubensis is the shit :P

  • drugsarewrong

    Member
    2010-06-24 at 09:53

    24/6
    63 dagar gamla – 43 dagar i blom

    Nu är vi väl ungefär halvvägs. Inte mycket som händer förutom att budsen sväller något, de verkar dock börja sakta ner på den fronten. Däremot sockras det på för fullt, ser ut att bli en kladdig dessert av dessa plantor!

    Vad kan man säga? Bilderna skådas på egen risk, man kan inte slicka på budsen genom skärmen och därför kan många bli besvikna. (Men jag kan gå och slicka på dem när jag vill! :D)

    Peace som fan.

  • drugsarewrong

    Member
    2010-06-25 at 09:20

    Var förbi utomhusodlingen och vattnade igår, det börjar titta upp saker nu! Nästa update slänger jag upp några bilder på hur många som kommit upp i den goa naturen! :D

    Allihop är inne på andra bladparet, ser ut att kunna bli något :)

  • drugsarewrong

    Member
    2010-06-25 at 11:36

    En mycket varm dag idag, på grund av min lusta att göra någonting så har jag fotat lite bilder som jag bjuder på just idag! ;)

    Majsen mår prima, faktiskt så bra att en spindel ville bo på den! :D

    En burk med torkade svampar

    Här har vi den lagliga hyllan, lavendeln och pepparmyntan går ganska segt, ingen apache chili har grott än heller, har planterat några nya som står på undre hyllraden och hopaps få mig en apache planta snart också. Den ser mycket vacker ut på förpackningen. Smultronen och en habanero chili är i utrymmet just nu så de är inte med på bild.

    Tomatplantan som sjåpat sig lite, har öst på ordentligt med ekologisk näring igår så den borde inte gulna mer.

    och här har vi de strains som jag har på lager:

    Durban Poison, Cole Train, Sharks Breath, Utopia Haze, Rocklock, Sourcream och så de double strawberry som finns kvar. Har bestämt mig för att nästa projekt ska bli en odling i jord med ungefär två av alla dessa strains förutom utopia, dem ska odlas i hydro vid ett senare tilfälle.

    Sådär, nu fick vi oss en avbrytare!
    Vi ses på torsdag :D

Page 5 of 8

Log in to reply.