Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken FloGro 500: Double Strawberry Diesel

  • gogoop

    Member
    2010-06-25 at 14:15

    Härligt! Ser ut som att det är en stor mask bland dom torkade svamparna dock. *ryser*

    Hur länge är det kvar till skörd?

    EDIT: Okej, såg nu att det är lite mer än en månad. :D
    Kommer det bli skörd(gram)/smak/rus rapport på detta?

  • natureman

    Member
    2010-06-25 at 21:19

    fyfan vilken kanon odling du har, finns inte mkt att säga förutom big up till dej DAW :).

  • drugsarewrong

    Member
    2010-06-27 at 13:30

    Klart det blir en ordentlig smak/rus rapport, det är två fenotyper så det ska bli intressant att utröna om det är någon skillnad i smak eller effekt mellan den kortare och den längre. ;)

    Härligt att folk gillar odlingen, personligen älskar jag den eftersom att det är jag som får njuta av den när den är klar :love:

  • drugsarewrong

    Member
    2010-07-01 at 10:30

    1/7
    70 dagar gamla – 50 dagar i blom

    Nu har mina två grönskor fyllt 70 dagar ovan jord, samt 50 dagar i blom! De är beräknade att vara klara om ungefär 30 dagar, slutet på Juli. Vi får väl se när tiden väl är mogen. Jag kommer att köra update varannan vecka den här sista månaden då det inte händer så mycket mer. Alltså kommer det 2 updates till som sedan följs upp av en skördefest kort därefter! :D

    Under natten var jag uppe vid tre tiden då jag har sömnproblem som återkommer lite till och från, och av någon anledning tittade jag till mina sovande växter och fick plötsligt svar på varför växterna inte trivs så bra som de borde. Det visar sig ha varit 77-80% RH under nätterna då fläktarna slår av. Minst sagt farligt högt både ur närings och mögel perspektiv.

    Egentligen ska kolfilterfläkten alltid vara igång, men det har inte varit möjligt pga brist på förlängningssladd. Detta är dock åtgärdat, jag tryckte in en bordsfläkt på undersidan som ska fläkta och kolfilterfläkten som står för luftflödet är nu på 24/7. Det är ett mirakel att farbror mögel inte har hälsat på i budsen redan, men det var bara en tidsfråga. 4 sista veckorna, tur att jag märkte det av en slump annars hade hela odlingen gått åt skogen under sista mognadsprocessen. Om inte, så skulle jag ha fått medalj för att inte möglat ner plantorna trots 80% luftfuktighet.

    Detta står nog till förklaring varför de undre bladen börjat dö och i vissa fall ruttnat/möglat efteråt, något som jag hade svårt att förstå då utrymmet under tidigare blom och självfallet även i vegg låg på ca 30-40% RH dygnet runt. RH brukar stiga desto mer plantorna växer och tar upp utrymme, men jag hade ingen aning om att den var så chockartat hög.

    Detta kan och har säkert påverkat slutresultatet något, men det gör inte mig så mycket. Det viktiga är att inget hann mögla. Skulle skörden bli så liten att den inte räcker till så startar jag ändå upp nästa projekt så fort detta är färdigt. (Risken att det “blir för lite” är inte speciellt stor, allt över 50g räcker mycket länge för mig, och blir det mindre än så…. ja, då är RH inget som man ska bråka med.)

    Nu är RH inte så hutlöst högt längre, ca 45-55%. Tyvärr ca 20% högre än vad jag föredrar men det är inte så mycket att göra åt. Ska vädra utrymmet under varmare dagar då den står alldeles bredvid ett luftgenomflöde. Jag antar att växterna har haft en smärre problematik att ta upp näring ordentligt på grund av den tidigare höga fuktigheten. Det har visat sig på äldre blad och lite bland yngre. Det är dock åtgärdat i sista minuten och jag kan nu andas ut. Kommer möjligtvis köpa en lite kraftigare fläkt som utsug, den nuvarande håller nere temperaturen perfekt, men luftfuktigheten är också något att ha i åtanke.

    Tack GODE gud att de ser ut att trivas ändå!

    (Dags för en lite närmre bild kanske? :D)

    Mums!

    Ses nästa update som blir torsdag den 15/7!
    Peace :)

  • grabben

    Member
    2010-07-01 at 23:02

    Riktigt snyggt, ser fram emot skörd och rökrapport !

  • natureman

    Member
    2010-07-02 at 02:05

    ojoj tur att du kom på saken med RH;t. Men som sagt keep the good stuff alive. Ser fram emot din skörd och rökrapport sen :D.

  • drugsarewrong

    Member
    2010-07-02 at 08:57

    Läste lite om “Foliage” på ICmag, när man plockar bort alla löv och endast lämnar buds. Det fick mig att ansa mina två tanter rejält. Detta inte för att uppnå metoden då jag inte tror det spelar så stor roll. Däremot ökar det luftflödet nu när massor av fanleavesen har nypts bort.

    I grund och botten är det ett ytterligare steg för att sänka RH och att åter igen förebygga mögelrisken. Damerna är minst sagt spinkiga just nu. Slänger nog upp en uppdatering nästa torsdag ändå, för nu finns det i alla fall lite ändring att visa ^^

    Peace

  • natureman

    Member
    2010-07-08 at 00:12

    dags för en update tycker ja :D

  • drugsarewrong

    Member
    2010-07-08 at 10:06

    8/7
    77 dagar gamla – 57 dagar i blom

    Torsdag igen och dags för update. Det är nu ungefär 2-3 veckor kvar av damernas liv. Många av pistillerna har blivit härligt bruna och budsen har fått en gottig mängd kristaller. Att hugga dessa kommer sannerligen att bli en högtid!

    Här har vi två brudar som bantat rejält men som absolut inte har slutat med sockret! ;)

    Sådär, *ryser*.

    Peace!

  • TangoTarm

    Member
    2010-07-08 at 11:32

    fan vad fint det ser ut =D

    peace

  • natureman

    Member
    2010-07-10 at 23:20

    fyfan va fint :D

  • reaper

    Member
    2010-07-11 at 01:51

    Härligt, kan knappt vänta på skörd

  • drugsarewrong

    Member
    2010-07-12 at 09:17

    Nu har jag påbörjat flush, plantorna är nästan 10v gamla och tänkte flusha med rent kranvatten utan att varken reglera PH eller tillsätta näring i en vecka. När flushen är slut stänger jag ner lampan i 2-3 dagar varav en del av tiden så kommer jag tömma ut vattnet så att plantorna får utsätta sig för “torka” ;)

    Är inte riktigt hundra på om det blir rätt effekt av att tömma ut vattnet då det är första gången jag kör hydro, men det är ju torka så, visst. Ca 60% av pistillerna, om kanske inte ännu fler är bruna och de kommer att leva i ca två veckor till, lite mer eller lite mindre. Allt i allt så kommer de ha stått i blom i ca 11½ veckor.

    Skörden närmar sig med stormsteg och kommer ta god tid på mig att torka i utrymmet som har bra luftgenomströmning men ändå ganska hög RH. Kommer inte köra igång en ny inomhusodling inom närmsta framtiden då min bättre hälft begärt att vi ska ta en paus, så det blir en prakt-torkning för bästa möjliga smak, så klart följt av en kurering i kylskåp. Ska nog även frysa in en del efter en bit av kureringen så att klorofyllet får brytas ner mycket långsamt i frysens naggande köld. Har hört att detta skall ge en mycket trevlig och len smak.

    Har kvar mina plantor (Diesel Ryder) utomhus så klart, dessa kommer att skördas i slutet av sommaren som planerat. Givet att de klarar sig utan katastrofer.

    Jag har nog aldrig nämnt detta, men jag tror att DSD och diesel ryder är lite smått besläktade. Jag vet med säkerhet att de båda strainsen framtagits av olika breeders, och att Diesel Ryder är en korsning mellan somas NYC diesel och joint doctors egna LR#2. DSD kan möjligtvis också ha genetik från NYC diesel då rezdog har använt sig av somas NYC diesel till flera strains, så det är inte omöjligt. Har dock inte lyckats hitta någon information om DSDs genetik då strainen är ovanligt svåråtkomlig senaste tiden. Bara hittat frön från seedbay, som jag hörde av någon att de skulle vara slut nu, men ingen verkar ha inkluderat dess sammansättning. Det är väl ingenting som jag bryr mig speciellt mycket om, det var bara en tanke som slog mig.

    Ses på torsdag :)

  • rexel

    Member
    2010-07-13 at 20:57

    Double Strawberry Diesel = Sour Diesel IBL X KKSC-pheno Strawberry Diesel
    KKSC = Kyle Kushman’s Strawberry Cough

    -Rezdog

    saxat ifrån icmag.

  • drugsarewrong

    Member
    2010-07-13 at 22:14

    rexel: Strålande, tack så mycket ;)

    Vill dock minnas att det där bör vara Strawberry diesel, eftersom att double strawberry diesel var en vidarearbetning mellan Strawberry Diesel strainen. Är sent just nu och orkar inte kolla upp det. Ska ta och se var jag läste det imorrn och editera.

    Edit:

    “A Select Incross of a large group of Original Strawberry Diesel Moms & Dads. Reservoir has no future plans for any more Strawberry Diesel releases,the DSD release marks the end of the Strawberry Projects.”

    Saxat från ICmag med, hittade samma information någon annanstans förut, minns inte var. Tror att det var på Reservoirs gamla hemsida.

Page 6 of 8

Log in to reply.