Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken FloGro 500: Double Strawberry Diesel

  • drugsarewrong

    Member
    2010-06-03 at 15:35

    3/6
    42 dagar gamla – 21 dagar i blom

    Nu är vi inne i tredje veckan under blom, och det börjar hända grejjor! Nu är budbildning på gång och de skjuter på höjden, under senaste två dagarna har ett par toppar fått växa igenom nätet och det går verkligen inte i en nådig hastighet! Har även planterat lite grönsaker, kryddor och bär som ska få växa ute i solen i sommar.

    På första bilden har vi en överblick, och de fyra kopparna är helt enkelt 2 majsstjälkar och 2 tomatplantor. Under buskaget vid flo growens kant gror 6 koppar till.

    aaahh… väl skyddade under cannabisens kärleksfulla vingar.

    För att inte hålla någon på halster så kan jag väl dela med mig av vad som gror i övrigt:
    2x ‘Moneymaker’ (tomat)
    2x ‘Sweetie’ (majs, supersöt variant)
    2x ‘Apache chili’ (vanligare chilifrukt)
    2x ‘Red habanero’ (chili tillhörande starkaste släktet)
    2x Lavendel (lila väldoftande blommor)
    2x Smultron (några hemliga asiatiska bär!… nej vänta, smultron ja…)
    2x Peppar mynta (Mintig kryddväxt med vackra djupgröna blad)

    Kommer nog att behålla endast en växt av varje, förutom möjligtvis habanero/apache chilin där jag gärna har två plantor.

    Det som har tittat upp är majsen och tomaterna än så länge. Detta projekt kommer inte att dokumenteras väl utan de följer bara med på ett hörn som en liten sidokick ;)

    Inte en så rolig bild, men jag bjuder på den ändå.

    Ser friskt ut!

    Och nu börjar vi tydligt se att det händer grejjor bland blommorna!

    Och här har vi min sockerbit, ‘sweetie’ majs, den växer mycket fint.

    Sen en söt tomatplanta, enligt namnet så ska den göra mig rik!

    Moneymaker…. är dock lite tvivelaktig till det påståendet.

    Tja, det var nog allt. Fick för mig att köpa en tvåa brunt standard. Var nog säkert ett halvår sedan jag rökte brunt över huvudtaget, förutom vissa egna hash-tillverkningar av tidigare odlingar. Men fick det till ett mycket bra pris och det fyllde helt klart sitt syfte. Luktade gott, smakade bra och ruset fungerade som planerat.

    Fröodlingen är kapad för den som undrar,
    nästa vecka kommer jag att trycka in en liten notis med några bilder av kapningen och så avslöjas då även hur många frön det blev i slutändan!
    (Kan även avslöja för snoddas att första shroomen har tittat upp i lådan!)

    Sen bör mina DSD växa som riktiga monster till nästa vecka,
    om de fortsätter som senaste två dagarna. ;)

    Ska bli spännande :D

  • trasdockan

    Member
    2010-06-03 at 18:15

    @DrugsAreWrong wrote:

    Och här har vi min sockerbit, ‘sweetie’ majs, den växer mycket fint.

    Gissa vad som står bakgrunden till vänster på den här bilden 😉

    Blev osäker på om det var “sweetie” eller “super sweetie” däremot 8)

    //trasdockan

  • panther

    Member
    2010-06-03 at 21:14

    Trevligt trevligt igen ! :D det tar sig (någon bild på rötterna?)

    Trevligt med lite annat grönt också :) ja, lycka till med grönsakerna
    Peace

  • drugsarewrong

    Member
    2010-06-04 at 07:05

    trasdockan: Strålande vackert! Majs har enligt förpackningen 2 varianter, söt och super söt. ‘sweetie’ är av varianten super söt.

    Panther: Varit där och bänglat med kameran, men bilderna blir kassa. Stammarna är lågt bundna så man kan knappt vicka upp den övre delen. Tror att man får klara sig utan att se rötterna fram till skörd.

    Men jag KANSKE provar nästa torsdag vid update i alla fall :P

  • cthullu

    Member
    2010-06-05 at 22:46

    Majs är väldigt roligt att odla, växer helt galet kraftigt när de trivs :D
    Ska du ha dem i samma utrymme hela vägen?

    Jag brukar sätta dem direkt i stora krukor (de bildar verkligen rejäla rötter…), aldrig hänt att ett korn inte kommit upp och växt.

    Själv har jag dock aldrig riktigt fått dem att trivas inomhus på grund av för torr luft,
    efter de nått 40 cm eller så blir bladen lite mörgröna och läderartade och den börjar må riktigt dåligt. Kvicknar till fort när de får stå på balkongen istället :D

  • Anonymous

    Guest
    2010-06-06 at 00:28

    Wow! Gräs, svamp, tomat, majs- fan gå ut och skjut ett vildsvin så e du all set för sommaren.
    Du och baralillajag är nu mina favoritodlare.

  • drugsarewrong

    Member
    2010-06-06 at 09:41

    cthullu: Tänkte stoppa ut allt som är lagligt på balkongen när de har växt till sig till hanterbara buskar. Har märkt att majs VERKLIGEN skapar grymt massiva rötter på mycket kort tid, och de växer som rymdraketer! Kanonkul att odla :D

    snoddas: Ja för fan! Men varför nöja sig med ett vildsvin? Kan ju plocka på mig vildharar, rävar, älgar, ripor och hela vilddjurskedjan! Då är jag made på riktigt! ;)

  • sinsemillan

    Member
    2010-06-06 at 14:09

    Ser mycket fint ut, välbyggd setup och både jag och Panther känner igen upplägget tror jag =). Du kommer att få en riktigt trevlig skörd från det där.

    Lycka till!

  • knappeknapp

    Member
    2010-06-08 at 20:06

    jag har precis satt en habanero chili i ett hydrosystem, tillsammans med pepparmynta, basilika och perilja.
    skall bli kul att se hur de tar sig. persiljan är redan död, tror inte det är vidare bra med så mycket vatten för den…?

    Skall följa den här tråden och lära mig.
    tackar

  • mrblejser

    Member
    2010-06-08 at 20:44

    Vilket vackert bygge killen som lagt upp alla bilder på google gjort! 8)

    Ser grymt ut, keep it up.

    // mrb

  • drugsarewrong

    Member
    2010-06-10 at 11:53

    10/6
    49 dagar gamla – 29 dagar i blom

    Nu börjar det hända grejjor! Jag tycker att vi skippar kallsnacket och kör direkt på bilderna! :D

    Den viktiga överblicken!

    Börjar likna något!

    Lite mer sida, skärpan ligger lite i mitten och känns jobbigt för hjärnan.

    Är de inte bruna än?!?! Tycker att det börjar bli dags för skörd ju!

    Slinker med en till bud,
    det luktar svagt av jordgubb vid detta stadie, VERKLIGEN som jordgubb. Satt och luktade ett bra tag för att försöka vara så precis som möjligt, och det finns inte ens en förnimmelse av något annat. Omogen jordgubb är den närmaste beskrivningen som någonsin kan ges.

    Mycket mer än så finns tyvärr inte att visa. I alla fall inte när det kommer till huvudattraktionen vill säga.
    Nu har jag ju nämligen skördat både svamp och frön under den gångna veckan!

    Här har vi först och främst resultatet av fröodlingen (strain: Diesel ryder som tidigare nämnt)

    Här har vi frö-damerna klippta, den längst till höger var som en boll av endast buds och frön, härlig planta!

    Fina grejjor!

    Och vad fick man ut på dessa damer? Slängde dem i ett ensligt rum i några dagar där de fick torka och sedan blev det till att plocka frön.

    och efter mycket jobb och sedan ännu tråkigare räknande av frön så har jag här den lilla mängd frö-gräs (funkar oväntat bra, men krävs en större mängd för att få grym effekt.) och så klart det viktiga i hela projektet, ungefär 580 st Diesel Ryder frön. Man ser dock att alla frön inte är 100% klara, har tagit varenda frö och inte slängt de som mest troligen har mycket låg grobarhet, skulle väl säga att ungefär 50% av dem är mer eller mindre undermåliga. Men varför vara fin i kanten när det bara är jag själv som ska använda dem? ;)
    Väntade mig 50-150 frön, fick närmare 600. Så länge 50-150 gror när de inom mycket kort ska slängas i jord, blir jag nöjd bortom jämförelse. :D

    Och vad sägs om att avsluta veckans uppdatering med en bild på dessa svampar som jag plockade ur min box nyligt?

    Växer fortfarande ett par stycken i den mystiska boxen som kommer att skördas inom närmaste dygnet de med.

    Detta blir nog allt ni ser av svamparna, det händer inte mycket intressant där mer. Ska försöka spara ihop svamp-skördarnas totala rapport för att se hur mycket jag får i slutändan ifall vi har någon mer som tycker om svampplockning. ;) Svamparna blir inte mycket roligare än så :p

    Peace out, ha en grym vecka så dyker det upp mer nästa torsdag! :D

  • billball420

    Member
    2010-06-10 at 13:08

    Det var ju en del vackra bilder. Svamparna ser ut som Toppig giftspindling. Inget jag skulle äta. Inte ens i sås.:D

    bill

  • manback

    Member
    2010-06-10 at 19:30

    Om inte annat kan du säkert få en flush eller två till av svamplådan. :) Vad var det för sorts svamp du hade i den, vanlig giftsvamp, eller någon form av Cubensis?

  • Anonymous

    Guest
    2010-06-10 at 20:09

    Håll tyst om knarksvampar, gröngöling. Här diskuteras weed och inget annat.

  • drullper

    Member
    2010-06-11 at 06:12

    Själva odlandet av svampen går an att diskutera, normalt sett skall det hållas till forumet övrigt odlande, men insprängt i en sådan här tråd går det an. Däremot så får inte dess effekter eller användningsområde avhandlas. Dvs odlingen och odlingstekniken är okej, så som i denna tråd, men glid inte in på det andra. Som snoddas skriver, det här är ett cannabisforum, vill man diskutera annat än odling och odlingsteknik kring svamp finns det bättre lämpade forum än det här.

    //D

Page 4 of 8

Log in to reply.