Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken FloGro 500: Double Strawberry Diesel

  • bollore

    Member
    2010-05-20 at 18:41

    Jag följer tråden med glädje. Kul att se hur en flo-gro 500 funkar i praktiken.
    Är du nöjd med systemet? Låter det nått om pumpen? Funderar själv på att införskaffa en flo-gro 500 när ekonomi avdelningen tillåter det.

    GL, keep it green :hemp:

  • PANTHER

    Member
    2010-05-20 at 19:09

    Vackert! :D roligt att du delar med dig.
    Håller tummarna på att det är damer!

    :kimblah: in med “mäsk” :)

    Peace

  • drugsarewrong

    Member
    2010-05-21 at 18:19

    Panther: funderar på det, kanske slänger i en halv tablett Co2 i tanken istället, har för mig att det är samma sak fast man slipper gegga med hemmagjort mäsk som luktar bryggeri. Nog för att jag har kolfilter ändå.

    Eller så sätter jag på mig en syrgasmask, förlänger den från min säng till utrymmet och drar på mig den när jag ska sova så att jag andas in godis till blommorna varje sekund jag snarkar! :D

  • PANTHER

    Member
    2010-05-21 at 18:49

    :D blir jätte bra

    väntar på uppdatering

  • reaper

    Member
    2010-05-21 at 22:03

    Vad kostade all odlingsutrustning? Tänker på fläktar lampor och allt sådant där?

    Fin odling lycka till 😉

  • khepri

    Member
    2010-05-23 at 14:12

    Edit: glöm det,läste igenom igen och såg hur du gjort :D

    ser hur fint ut som helst,kommer fröna från den andra plantan distribueras till folket på swecan månntro ;)?

  • drugsarewrong

    Member
    2010-05-23 at 18:00

    Fröna från mina Diesel Ryder kommer inte att säljas detta år, utan de kommer nog alla att gå till sommarodlingen. Däremot funderar jag på att dela med mig om jag väljer att göra fler fröodlingar till nästa sommar, för då köper jag fler frön för att kunna slänga upp en riktigt stor fröodling så att man slipper fixa frön igen.

    Då kan det ju vara värt att sälja en del av fröna för att täcka kostnaderna att köpa in en lite större mängd för själva fröodlingen. Det lär ju märkas på köp & sälj, men det händer inte i närmsta framtiden då jag räknar med att få ca 100-150 frön denna odling, och dessa kommer nog alla att planteras i sommar.

  • drugsarewrong

    Member
    2010-05-27 at 15:03

    27/5
    35 dagar gamla – 14 dagar i blom

    Ytterligare en torsdag och då kommer det nya bilder!
    Det som kan nämnas är att 2 hanar har klippts och slängts, kvar finns 1 garanterad hona och 1 som jag är lite osäker på, DOCK har jag full tro för att det också är en hona då allihop har växt uniformt och när jag har odlat så har hanarna alltid visat sig först.

    Men nu skall vi inte fördröja, här har vi en överblick, och det må inte se ut att ha hänt mycket, men nu finns det lite mer utrymme, fast man kan dock notera att de båda växterna nästan har tagit upp den ursprungliga utrymmet på 4 plantor själva. Så kort sagt, så har de växt enormt mycket, men jag har så klart tryckt ner de stackars plågade damerna under nätet så det SER inte ut att ha hänt så mycket.

    Här ser vi det lilla utrymmet stackarna har att bre ut sig på:

    Lite annan vinkel, fotograf som man vanligtvis är så vill man som försöka bryta ifrån lite :p

    ok… kanske inte helt världsförändrande, men vad tusan.

    Det där bladet ser chill ut, vilar mot nätet helt obrydd, lugn och njutig. Tack gode gud.

    Här ser vi hur plågat vridna stammarna är!

    Har så klart höjt upp lampan under fotosessionen, nu får ni ju “se” att kolfiltret är propert kopplat till fläkten, det var det inte i den tidigare bilden där filtret syns :D

    Finns helt klart utrymme att växa i, och jag hoppas att det blir trångt i slutändan!

    Smygbonus!
    Och så tänkte jag ge er en liten bonus, har dragit igång min första svampodling. Detta må kanske inte passa in under “odling” då det bör vara cannabisrelaterat, men jag drar en liten fräckis denna vecka.

    Här har vi i alla fall boxen, ungefär en vecka gammal, tyvärr inte så mycket att visa just nu, är bara nöjd över att det än så länge ser bra ut! :D

    Här har vi en tuss mycel, välmående färg och boxen är helt utan kontamination än så länge. :)

    Som sagt, kanske inte så mycket att visa upp på den fronten, men kan dela med mig av en liten gramrapport av svampen när alla flushar är klara, bara för att ha någon extra liten morot däri ;)

    Vill minnas att cthullu kallar det för sina pausfåglar i sin utopia-tråd, något tidigare radiofenomen om jag minns rätt.
    Kan väl kalla det något liknande, en liten sidokick :D

  • khepri

    Member
    2010-05-27 at 15:43

    skönt att inte behöva oroa sig för utrymme,hoppas du inte får fler hanar :D

  • fimpenbet

    Member
    2010-05-27 at 19:36

    @DrugsAreWrong wrote:

    FIM info:
    För ett tag sedan FIM:ades plantorna, och för den som vill veta hur resultatet blev så kan jag nu med säkerhet meddela att 3 av plantorna utvecklade 2 toppar istället för en. 1 planta växer dock normalt med en topp. Alltså blev 3 av 4 FIM lyckade.

    Vid vanlig toppning blir det ju två toppar istället för en, men är inte poängen med FIM:ning att det ska bli fler än två toppar? Verkar annars vara en säkrare metod att toppa som jag har förstått det.

  • drugsarewrong

    Member
    2010-05-28 at 13:58

    khepri: Blir nog inga fler hanar, utrymmet hoppas jag ska räcka gott ^^

    Fimpenbet: Jag anser FIMningen lyckad bara det blir mer än en topp, men ja, det kan bli fler och det kan bli en. Att det har utvecklats mer än en topp är vad jag anser lyckat :D

  • drugsarewrong

    Member
    2010-05-30 at 11:59

    2x Double Strawberry Diesel i tanken nu, båda två honor.

    Hade precis så tur som jag hoppades! 2 hanar slaktade, 2 honor växer på! :D

  • khepri

    Member
    2010-05-31 at 18:33

    Hade precis så tur som jag hoppades! 2 hanar slaktade, 2 honor växer på!

    Grattis,länge leve feminismen 😆

  • reaper

    Member
    2010-05-31 at 22:00

    Underbart fin tråd, precis så det ska se ut! Önskar dig all lycka med tjejerna! Och med svamparna också för den delen :))

  • keat

    Member
    2010-05-31 at 23:17

    Detta skall följas. Bokmärkning!

Page 3 of 8

Log in to reply.