Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Fem. Powerplant, 250w HPS | Update vecka 9 i blom!

  • Fem. Powerplant, 250w HPS | Update vecka 9 i blom!

    Posted by reaper on 2007-10-05 at 20:14

    Har nu äntligen dragit igång garderobsodlingen efter mycket fram och tillbaka. Strainen är femmade powerplants från dutch passion. Har en kanalfläkt som sitter gömt i det gråa röret och två datorfläktar för insug och cirkulation. Köpte en varvtalsregulator som jag har kopplat till kanalfläkten, men det fungerade sådär. Än så länge ligger fröna på grodd och det har inte hänt något. Har ingen enterknapp så inlägget kanse blir så konstigt… Fröna har fått varsin svans och dom har pt ner i jorden och blivit vattnade på.

    replied 16 years, 2 months ago 10 Members · 72 Replies
  • 72 Replies
  • rexel

    Member
    2007-10-05 at 20:26

    @Luckystar wrote:

    Har nu äntligen dragit igång garderobsodlingen efter mycket fram och tillbaka. Strainen är femmade powerplants från dutch passion. Har en kanalfläkt som sitter gömt i det gråa röret och två datorfläktar för insug och cirkulation. Köpte en varvtalsregulator som jag har kopplat till kanalfläkten, men det fungerade sådär. Än så länge ligger fröna på grodd och det har inte hänt något. Har ingen enterknapp så inlägget kanse blir så konstigt…

    Det tittar bra ut :)

    Och lilla kissekatten är lika nyfiken som jag, “Hur kommer det se ut om 10 veckor?”

  • apatisk

    Member
    2007-10-08 at 13:18

    alltid lika trevligt att få följa en tråd med samma strain som man själv har.

  • perbenz

    Member
    2007-10-08 at 13:54

    Se till att få ordning på ventilationen i det snaraste ! , det kommer att bli rejält varmt där inne, (antagligen är din varvtalsregulator av en för stor eller billigare typ, som inte klarar av att reglera fläkten, skulle du ändå inte hitta rätt regulator ,så är det kanske billigare och enklare ,/ om det nu är 12V fläktar/ , att sätta dem på en sån där batteri-eliminator som har ställbar Volt-styrka typ ex: 4,5/7/9/12 V . OCH sätta den utanför garderoben också !, vilket är viktigt ur 2 icke att förglömma hänseenden : Du är fri ytterligare en värmekälla inuti bastun, och kan smidigt “dra ner” på varv-talet då grannen oväntat kom kusligt nära din garderob ! ).

    Kosta på lite vit plast från typ Sw-Grow , kostar nada för den där garderoben.

    Vore jag dig skulle jag förbereda med en luft-fuktare rektangulär modell monterad utanför garderoben,(med en box över den också, om man inte vill att den syns) och bara låta utblåset från den, sticka in. Platsen finns ju inte därinne, och så kan du fylla den, när det passar dig. En luft-fuktare köper du på ngn loppis för ngn hundring, då de flesta folk som köper en sån, aldrig lär sig andvända den i hemmet ändå, och bara skickar den !.

    Hur har du löst det delikata problemet med att inte släppa in dagsljus under blommans natt-fas ?.

    With the best of luck :P

  • reaper

    Member
    2007-10-08 at 14:44

    Värmen är inget problem som tur är ligger på 29.3 grader och drar jag på fläkten på max så sjunker den någon grad. Men det är luftfuktigheten som är det stora problemt. den ligger på 10% och det är inte okej! så det ska jag åtgärda på något sätt. Sen kommer jag inom några timmar sätta upp folie på väggarna då jag har fått tag på tejp. Ska köpa en blomspruta och spruta in vatten om det löser fuktighetsproblemet. Det där med ljuset är dock ett problem. Jag har inte rikigt löst det än, men har lite planer på olika lister och liknande, får det inte komma in något ljus alls under blomm?

  • reaper

    Member
    2007-10-09 at 22:41

    Planterade på måndagen den 8ende oktober och kollade nu, detta har kommit upp. Det är inte mycket, men det är början på något bra iaf.

    En liten översikt

    Har tyvärr inte en sådan bra kamera så det blir inga bra närbilder. Kan kolla runt lite efter en bättre om det är någon som vill se mer.

    Hur viktigt är luftfuktigheten`. Jag får aldrig upp den hur jag än gör, sprutar in vatten med blomspruta, byggt en egen sort luftfuktare som inte fungerade så bra. Men den fick ner värmen med tre fyra grader iaf. Sen fungerade inte segelmetoden heller. Gör jag på fel sätt?

  • perbenz

    Member
    2007-10-10 at 09:42

    29,3 är åtminstonde problem för MIG, då fotosyntesen avstannar helt vid 30,0 C (rätta mig gärna,jag VILL lära).

  • painted

    Member
    2007-10-10 at 21:42

    @perbenz wrote:

    29,3 är åtminstonde problem för MIG, då fotosyntesen avstannar helt vid 30,0 C (rätta mig gärna,jag VILL lära).

    Vid 35C stannar fotosyntesen, vid 30C kan man få skitbra resultat med rätt utrustning.

    Det ser bra ut, köp rädningsfilt på apoteket istället för folie, det är billigare och bättre :)
    Powerplantsodlingar är alltid kul att följa, lycka till :D

  • reaper

    Member
    2007-10-11 at 16:35

    Ser bra ut, keep it going!

  • reaper

    Member
    2007-10-11 at 16:36

    Idag kom mitt kolfilter från swe grow och det var väldigt stort, trodde det skulle vara mindre men efter lite meckande så fick det plats. Var även inne i stan idag och köpte lite fläktar.

  • reaper

    Member
    2007-10-15 at 22:07

    Av någon konstig anledning så har två strycken dött och det är bara en enda kvar. Men den däremot har den sista växt bra på en vecka. Ser min setup bra ut?

  • perbenz

    Member
    2007-10-16 at 06:14

    Det ser riktigt bra ut !

    Mina komm:r ; Montera om/tryck in filtret i ett hörn stående, då blir det bättre plats för blomman då den Kommer att Växa i strlk ! och filtret kolfläkten jobbar bättre & tystare (mindre böj på slangen = enklare bättre flöde).

    2 dog , ja shit happens ,men det är det som ingår i vår inlärnings-kurva, keep it up.

    Skaffa låga fat som krukan kan skå i då du vattnar plantan .

    Hur går det med mörker-lösningen/blomtid ?.

  • reaper

    Member
    2007-10-16 at 07:06

    okej tack, ska fixa när jag kommer hem sen. Har en timer nu och kör på 18/6 vilket är jävligt skönt dels att få ner elräkningen lite och sen slippa fläktljudet en del. Sen har jag köpt en plist till och monterat, funkar bra om jag låser den. Det är lite springor kvar men det ska tättas i eftermiddag.

  • perbenz

    Member
    2007-10-16 at 13:13

    Timer ja, dessa, dessa fantastiska saker som ändå fuckar upp våra liv,,. Timer är ett måste, inge skräp från Ikea eller så , då många av oss sätter dessa inuti våra garderober ,med medföljande temp-förändringar & hyg-variationer, får dom om inte förr, tupp-juck så fort en sprayflaska kommer i närheten av dem, kör med en elektronisk timer & montera den utanför, det är i alla fall mitt råd.

    Det här med el-räkningen är inte så mkt att tänka på än för dig faktiskt, (med tanke på det lilla lyse du har). Antar att du gjort en kalkyl vad det kostar / mån. man blir alltid lika förvånad.

    Det viktigaste med mitt detta svar är fläktljudet, fläktarna bör för blommornas skull gå 24h , och dom tar ingen! ström. (se tidigare svar)

  • mrmedeltid

    Member
    2007-10-16 at 18:36

    Ha du ljus på dygnet runt???

  • reaper

    Member
    2007-10-17 at 12:08

    @Mrmedeltid wrote:

    Ha du ljus på dygnet runt???

    Fan mannen, är du lika gammal som Björn Hellberg också?;)

    Skrev ju att jag kör på 18/6.

Page 1 of 5

Log in to reply.