Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Fem. Powerplant, 250w HPS | Update vecka 9 i blom!

  • reaper

    Member
    2007-12-26 at 22:48

    bara jag som tycker dom lutar som fan? verkar som du har det alldeles för varmt därinne med tanke på att hela stjälkarna har börjat böja sig? bladen verkar dessutom vika sig lite innåt?

    ser fin fint ut annars, men värmen tror jag du borde få ner ett par grader. rätta mig mer än gärna ifall jag har fel.

    mvh björn.

  • reaper

    Member
    2007-12-27 at 00:02

    Hejdär Björn. Jo jag tror att jag har det alldels för varmt, ligger väl runt 30 skulle jag tro, men vet itne rikigt hur jag ska få ner på ett tillfredsställande sätt. Iofs varierear det mellan 25-30. Själken har jag bundit ner för att hela topbuden ska få ljus och inte bara det översta, så den har inte vikts.

  • reaper

    Member
    2007-12-27 at 00:30

    hmm själv har man det mellan 30-33c hela tiden, du kanske har sett min tråd om min NL, den verkar ju stormtrivas. detta är väl kanske lite olika beroende per strain osv osv, kanske är det något annat än värmen? dock kanske du borde försöka skaffa nån värmeislorerare typ glas/plexiglas/liknande.

  • reaper

    Member
    2007-12-27 at 13:24

    jo min verkar ju också trivas i värmen. Ska uppgradera hela setupen om ett tag när jag kör igång en ny planta, så då lär det bli bättre då.

  • reaper

    Member
    2007-12-27 at 23:46

    2-3v till – japp. Hon kommer tjocka på sig BRA i vikt sista veckorna också…

  • reaper

    Member
    2007-12-28 at 16:12

    Och jag vill tillägga att då jag övermognade mina egna PP så har resultatet varit högt över förväntan gällande vikt och styrka.

    Din dam ser utomordentligt frisk och kry ut också.

  • reaper

    Member
    2007-12-28 at 23:22

    Hoppas verkligen att dom fetar till sig nu de sista veckorna :) Hur länge övermognade du dina PPs, om du fick ut 120g på fyra stycken så är det alltså 30g per planta. Hur mycket tror ni jag kommer få ut på min. Jag hoppas på runt 50 men det kanske är en vild gissning.

  • reaper

    Member
    2008-01-01 at 15:26

    Så har det gått ännu en vecka, eller nja nästan iaf. Men imorgon har jag inte tid så det blir update idag istället.

  • Smokee

    Member
    2008-02-05 at 20:45

    Hur har de gått nu då ?

    🙄

  • reaper

    Member
    2008-02-06 at 09:04

    Fina buds :)

    Antar att du börjat flusha för länge sen och att det är dags för skörd snart.. ett lite tips jag kan ge dig är att du tar loss ett fan-leave(med sin lilla gren) från en topp och tuggar på grenen – smakar det beskt och bittert är det fortfarande näring/äckel kvar i plantan! alt. att du skördar dem(utan att släppa in något ljus) när de sovit i minst 12h, under den tiden lagrar nämligen plantan näringen i rötterna och sedan när ljuset åker på så pumpas allt upp i plantan igen. Så om du kan kapa plantan medan dom står i mörker kan de ge en trevliga slutprodukt.

    För det väl dags snart, eller?

    Ha en trevlig skördefest :britesmile:

  • reaper

    Member
    2008-02-06 at 12:22

    update!!

  • tokuno

    Member
    2008-03-06 at 06:29

    BUMP

    Update snart? 👿

Page 5 of 5

Log in to reply.