Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Exil´s uteodling 2013. SKÖRD

  • exil

    Member
    2013-07-26 at 13:51

    @Lazarus haha frön är ju rena drömmen, blir till att pilla ett par dagar men det ska allt bli lite röka av det ändå. Har väldigt låg konsumtion och väldigt fulla förråd så ingen stress.
    Får satsa på rent röka nästa år.

    Kan vara så att jag precis fick tag på två landrace sativor från Guatemala, en djungel/vulkan och en från kusten. Läste lite om sativor från Guatemala racy och disturbing var ett omdöme. Låter drömmen… Kul som fan om allt klaffar. Då ligger jag med hjärtbank och noja (och njuter av stora känslor).

  • exil

    Member
    2013-07-27 at 15:42

    För er som önskar lite mer aktivitet kan jag rekomendera norcan.org (här är jag partisk som mod) eller seedheaven.net två väldigt trevliga och aktiva sidor. 2014 kommer norcan göras om till scancan ett stort Skandinaviskt forum. Alla skriver på sitt hemspråk.
    Var ute på spoten idag igen, den här gången hade jag med mig 10L vatten och lite extra näring (fast de inte ser ut att behöva det) men men jag tror det sitter fint för dom just nu. Otroligt varma och soliga dagar.

    Lite törstig dam.

    En hane som sticker ur bild 180cm-ish resten damer. Mors Iran x x x x

    Här börjar det bygga.

    Någon freaky auto som blev helt kletig av socker även på stammen. Klippte dom idag då vi ska få regn tre-fyra dagar (men det har de sagt förr).

  • exil

    Member
    2013-07-31 at 05:28

    Snubben (Mr. Nilsen mazar x critical) var bra dassig så jag ryckte den.

    SR60 Smockfull med frön

    SR60

  • tbs

    Member
    2013-07-31 at 08:42

    Ja hänger på Norcan ibland men är jag för bäng eller har dom ingen odlingsdel? Hittar mest bara bilder på redan färdigställt röka vilket jag inte är vill se :D Förövrigt ser det fint ut som alltid!

  • exil

    Member
    2013-07-31 at 09:33

    Om du vill kan jag få dig till medlem istället för rekryt (30 poster) då kommer du åt allt. Behöver ditt nick i så fall. Skriv det här eller maila exil2013@ hushmail. com

  • tbs

    Member
    2013-08-01 at 07:43

    @exil wrote:

    Om du vill kan jag få dig till medlem istället för rekryt (30 poster) då kommer du åt allt. Behöver ditt nick i så fall. Skriv det här eller maila exil2013@ hushmail. com

    Det vore hemskt snällt! Har mailat dig :)

  • exil

    Member
    2013-08-06 at 05:30

    Nu blir det lite otäcka bilder så håll i hatten. Min vackra höggravida SR60 började mögla, tveksamt om det bli många mogna frön, fick klippa ner den. Trist trist trist.

    En Royal Nepal full med frön aka spear of wisdom.

    Hösten kommer krypande uppe i högra hörnet.

  • exil

    Member
    2013-08-06 at 05:42

    Den här lär aldrig hinna gå klart tyvärr. vacker planta.

    Fula och små.

  • exil

    Member
    2013-08-10 at 05:46

    Nu bygger det fint ute. Tycker mina ser ut att ligga efter många andras här inne, funderar på om det är att de gör frön som gör att de ligger efter eller vad det kan vara, spoten är grym och jorden är bra. Men men det blir nog bra det här med. Tror jag har underskattat hur mycket frön det blir. Häääärrrllligt (hoppas de hinner klart).

  • exil

    Member
    2013-08-10 at 14:51

    Ingen har väl dött av för mycket cb bilder. Den andra spoten.

    Kanske inget att avla på ;-)

  • exil

    Member
    2013-08-16 at 15:25

    Rullar på men bygger dåligt på mina fröplantor dvs alla :-)

    Royal nepal

    Tji tjing kommer ha så in i helvete med frön. Ska nog göra lite drakhasch på min SR60 som jag håller på att plocka frön ur just nu. Inte många mogna men men …

  • enzi

    Member
    2013-08-17 at 06:30

    Enligt min erfarenhet så får man lätt intrycket av att väldigt pollinerade plantor inte växer så bra, just för att plantan lägger så mycket energi på fröproduktion -> mindre nybildning av fler blommor. Det är åtminstone mitt eget intryck. Vet inte om det är så tydligt i verkligheten som jag vill tro.

  • cthullu

    Member
    2013-08-17 at 08:01

    fina bilder, gillar verkligen den på royal nepal.

    Du kan nog lätt räkna med ett par tusen frön per planta om de är bra pollinerade…

  • exil

    Member
    2013-08-17 at 10:14

    Tackar. De är riktigt ordentligt pollinerade så jupp har insett nu hur mycket frön det blir. Är snart färdig med att pilla ur SR60 och det var en liten auto och jag skulle gissa att det blev +500 frön , många är dock inte mogna.
    Men sharing is caring.

  • lazaruslong

    Member
    2013-08-17 at 21:18

    Jo jag märkte det.
    Jag pollinerade, första gången, en liten åtsidosatt 20 cm Papaya med Garam Masala och fick 100 tals frön.
    När jag först rökte Marijuana 1968 i Venezuela fanns ingen “sin semilla”, allt gräs man köpte hade frön i mängder men var inte sämre för det.
    Oftast kom det inslaget i tidningspapper, stort eller litet, och för att bli av med fröna lutar man pappret/tidningssidan och skakar den så det tyngsta, fröna, “rinner” ned.
    Va..visste ni? :ohmygod:

Page 8 of 12

Log in to reply.