Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Exil´s uteodling 2013. SKÖRD

  • exil

    Member
    2013-08-18 at 05:02

    @Lazarus Hörde faktiskt en likanande från en snubbe som hängt lite i Egypten fast tidningen var utbytt mot ett plastat papper. Låter smidigt.

    Det här är vad som blev. Delade senare upp alla frön i två högar. En förmodligen hög och en förmodligen inte hög. Båda högarna blev ungefär lika stora.

    SR60 x Nilsen=
    sour60 x russian rocket fuel (Daffid 5 ounce bag ap pheno ) X mazar x critical (Insolite)


    (osorterade)

  • exil

    Member
    2013-08-18 at 14:37

    ok var och kollade till min bästa spot och det ser ok ut, tyvärr lite mögel på STA x Thaipan x Doubbleruder x STA (X mazar x critical) fröna såg mogna ut i de delar jag tog bort så förhoppnigsvis blir det lite bättre ratio än 50/50.

    Sorry för liggande bilder, anv nu tinypic och de verkar ha svårt för stående bilder och TOR. Ska se om jag pallar fixa det.

    Royal nepal (fin som snus och inget mögel än)

    STA x Thaipan x Doubbleruder x STA

    13NN x KC33 x LR X STA

    Hela familjen.

  • exil

    Member
    2013-08-20 at 17:02

    Nu börjar det dra sig mot slutet. Som sagt en helvetes massa frön.
    Lite lite mögel på alla utom Royal nepal. Jag ska dränka er i frön era lurkers :drool: Hoppas få se dessa korsningar ute 2014. 😳

    Royal nepal

  • snusmumsriken

    Member
    2013-08-21 at 04:37

    Vad gör du med plantorna som fått mögel på sig, är det skörd direkt eller plockar du bara bort det och hoppas att det inte sprider sig?

  • exil

    Member
    2013-08-21 at 06:10

    @snusmumsriken wrote:

    Vad gör du med plantorna som fått mögel på sig, är det skörd direkt eller plockar du bara bort det och hoppas att det inte sprider sig?

    Jag nyper bort det mögliga + lite till och inser att det snart är dags. Ger den som verkar piggast på att mögla runt 1v till.
    Är inte beroende av kvantitet så hellre lite mindre och uppåt än försöka pressa dom max med väteperoxid eller dyl. Hinner aldrig i helvete röka upp allt det där till nästa höst. Röker inte så mycket.

    Inget konstigt att dom möglar, det är nästan bara inne man kan pressa en planta onaturligt länge pga låg rh. I det fria funkar det inte så.

  • supermosad

    Member
    2013-08-21 at 17:58

    Ser snyggt och kunnigt ut som vanligt exil. Applåder från kontinentala Sverige.

    Jag anmäler mig direkt för ett par bönor. Jag kan ju inte beskrivas som annat än en jävla lurker 😆

  • exil

    Member
    2013-08-21 at 18:22

    Supermosad hör av dig i en logg någonstans om ett par månader så ska jag hook you up ordentligt (med frön).

  • exil

    Member
    2013-08-25 at 03:57

    Nu har jag klippt STA x Thyphoon x Dieselryder x STA (hade fel namn på den tidigare, det här med förkortningar är ett gissel).

    Här kan det bli en fet bud 13NN x KC33 x LR X STA

    Nu är det bara två kvar på spoten.

  • exil

    Member
    2013-08-28 at 17:02

    Oj oj oj det här blir fint det och som sagt massor massor massor med frön.

    Kolla vad frön, en liten sid bud på Royal Nepal

    Snälla väder gudar 7-14 dagar till tack.

    Här blir det inget. Väldigt synd då den är vacker och stooooor.

  • exil

    Member
    2013-08-29 at 11:18

    En liten teaser……. förhoppningsvis blir det en egen tråd i höst.
    Ett mycket spännande projekt, gäller för min del att få upp ett par finola (frö/ fröoljehampa ) snubbar och samla pollen. Så ni som bara gillar damer kommer inte ha något att hämta tyvärr. Tji tjing nu gäller det bara att någon tittar upp. Satte 40ish men otroligt låg germrate, hoppas på 5-6st och att någon är snubbe.

  • Lesseboo

    Member
    2013-08-30 at 04:47

    Nice,Exil :)
    Kan vara en dum fråga,men varför pollinera med Finola ? Det är visst industrihampa ?
    Keep it up,och javisst bildtrådar vill vi ha mera av :)

  • Lesseboo

    Member
    2013-08-30 at 04:48

    Nice,Exil :)
    Kan vara en dum fråga,men varför pollinera med Finola ? Det är visst industrihampa ?
    Keep it up,och javisst bildtrådar vill vi ha mera av :)

  • exil

    Member
    2013-08-30 at 05:38

    Finolan skiljer sig på ett par punkter från de flesta andra industrihampa sorterna.
    Kort blomtid, mögelresistent, ej så mycket hermie , en jävla fröproduktion single cola, hög CBD …..
    Det med andra ord potensen som ska upp för att det ska bli en bra supertuff utestrain. Kommer korsas med olika tidigblommande sorter. Men det blir en egen tråd senare.

  • enzi

    Member
    2013-08-30 at 06:07

    @Lessebo: Motiverad fråga! :) Det sägs att om man korsar en hög-cbd-låg-thc-hampa med hög-thc-låg-cbd-knarkstrain så får man avkomma med ration 1:2:1 av högCBDlågTHC:högCBDhögTHC:lågCBDhögTHC. Nu är det väl aldrig riiiktigt så enkelt i verkligheten, men med lite selektion i den efterkommande generationen och eventuellt ytterligare korsande sen kan man komma långt.

    Man kan läsa lite i “The Inheritance of Chemical Phenotype in Cannabis Sativa” January 2003 The Genetics Society of America.

  • exil

    Member
    2013-08-31 at 11:20

    13NN x KC33 x LR X STA (pollinerad med x auto purp mazar x auto critical mass) klippte den igår pga väderomslag och viss känslighetn för mögel. Otroligt mycket frön i den, alla ser mörka och fina ut. :-)

    Vacker och superstinky.

Page 9 of 12

Log in to reply.