Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Exil´s uteodling 2013. SKÖRD

  • candy4s

    Member
    2013-07-11 at 05:38

    Oj har du redan börjat skörda ? :)

  • exil

    Member
    2013-07-11 at 14:19

    @enzi inte hunnit röka allt men i en av de små burkarna finns White berry från paradise seeds. Grymt fint röka. Fick precis ett paket med frön från humble seeds gator kush (purple white Berry x purple paki citral kush). Den tror jag har potential.

    @candy4s nej nej det är inne grejer och sommaren -12 grejer. Ska dock skörda till helgen då mina autos verkar vara mögelkänsliga. Hoppas på mina stora semiflickor i år. Växer som fan i det här vädret.

  • enzi

    Member
    2013-07-11 at 16:53

    Ok! Kul att höra när det finns lite att jämföra mellan. Hade du en White Berry-planta eller flera?

    @exil wrote:

    @enzi inte hunnit röka allt men i en av de små burkarna finns White berry från paradise seeds. Grymt fint röka.

  • exil

    Member
    2013-07-11 at 17:11

    @enzi wrote:

    Ok! Kul att höra när det finns lite att jämföra mellan. Hade du en White Berry-planta eller flera?

    @exil wrote:

    @enzi inte hunnit röka allt men i en av de små burkarna finns White berry från paradise seeds. Grymt fint röka.

    Kört den ett par gånger. Grym varje gång. Värd pengarna. Paradise gör jävligt fina frön. Värda priset.

  • exil

    Member
    2013-07-13 at 15:14

    Klippte mina autos idag (de flesta) de stod på tok för dåligt och blev i stort sett inget. Men men så kan det vara. Blir den andra spoten för allt nästa år.

    Tråkig auto med mögel.

    Den enda auton som blev kvar, otroligt sockriga blad.

  • exil

    Member
    2013-07-16 at 08:55

    Min kratky dog. Lämnade den ett par dagar på balkongen och när jag kom hem såg det kört ut (och det var det). Reservoaren hede blivit varm, ordentligt varm.
    Men men jag tror lika fullt att iden funkar, sen tror jag att man förmodligen får en större och finare planta i en 1 1/2 L jord/hempy men men ett kul test var det iaf.

  • cthullu

    Member
    2013-07-16 at 14:34

    rest in peace lilla kratky 😥

    Om man ska våga sig på att ranka olika odlingstekniker ifråga om hur mycket man måste passa upp plantorna och hur snabbt det kan gå fel så skulle jag säga aktiv hydro, passiv hydro, jord i kruka, traditionell odling på fri land, och minst pill av allt täckodling med ca 20-30 cm tjockt lager -> håller sig fuktigt sjukt bra en bit ned trots långvarig torka (!)

    Sen finns det ju såklart helt andra aspekter än hur mycket ompyssing och uppvaktning ens system behöver när man väljer metod. (täckodling är ju inte så stealth t.ex)

  • exil

    Member
    2013-07-17 at 18:08

    Håller helt med din rangordning. Om vi med passivhydro tänker hempy och PPK så är det ändå otroligt lättskötta system fastän det är hydro.
    Tänkte prova sheet mulching på min raised bed när hösten kommer. Hoppas det ger ett bra resultat nästa säsong. Uteodling är verkligen det smidigaste.

  • exil

    Member
    2013-07-18 at 09:41

    Nu har solen gjort sitt och jag har inte vattnat på flera veckor, det funkar bättre än jag tänkt mig. Härligt.

    Förgrund auto Nilsen. Bakgrund auto SR60 (sour 60 x russian rocket fuel).

  • exil

    Member
    2013-07-18 at 11:35

    Tog en sväng förbi min andra spot. Kan konstatera att den inte alls är lika bra, men men man lever man lär. Lite småsur över att jag inte körde allt på den andra spoten.

    Här görs det frön….. hanen sticker upp över bild 180cm skulle jag gissa.

  • exil

    Member
    2013-07-18 at 14:42

    Äh vad faan en bild till. Persilija i “självattnande” pet kruka. Fick med lite frön från seedheaven shopen som Dyr gjort. Kul. Har även lite gräslök, basilika och koriander i liknande flaskkrukor.

  • exil

    Member
    2013-07-21 at 13:12

    Vad det växer nu, herregud vilken fart. Det lite vitare som är i förgrunden är auto Nilsen som skickar miljoner pollen över damerna. kommer bli en helvetes massa frön.

    SR60 (sour 60 x russian rocketfuel)

    En auto på det andra stället, liten men oj så sockrig. Dags att klippa den snart (2-3v).

  • exil

    Member
    2013-07-25 at 15:14

    Nu jävlar drar det igång, vilket kanonväder vi har haft. Hoppas det blir en av mina bättre uteodlingsår.

    SR60 (auto) som jag fick av en snube, han drog 5 ounces på sin. Visserligen perfekt klimat och en helt annan del av klotet. Men ändå maffig genetik för att vara auto

    SR60

    Auto Nilsen (pappa) från Insolite breeds låter pappan stå kvar så länge den orkar. här ska det bli tusentals frön……

    En semi som precis kommit igång

    en annan semi

  • exil

    Member
    2013-07-25 at 17:01

    Ohhh nooo spår av aktivitet hundra m från min spot. Kanske är jag inte själv på spoten :-)

    En liten sidohistoria från ett annat forum. En snubbe gick för att kolla sina plantor, hittade en påse med frön fastknutna vid stammen på en av sina plantor. Så hoppas jag att fler skulle reagera om de dök på någons secret garden of eden. Sure ta ett smakprov men att stjäla odlingar är antisocialbrottslighet och gör en till ett svin.

  • Lazaruslong

    Member
    2013-07-26 at 12:20

    Strålande men har du ingen sin semilla?

Page 7 of 12

Log in to reply.