Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Exil´s uteodling 2013. SKÖRD

  • exil

    Member
    2013-06-19 at 13:36

    ok, glömde även de här. Spoten är så bra så jag tror de kommer dra iväg och bli svinstora.

  • enzi

    Member
    2013-06-20 at 07:19

    Man avundas det faktum att sniglar inte tycks vara något problem för dig. I dessa delar av landet skövlar dom stenhårt. Keep it up!

    Ska bli spännande att se hur ppxmorsiranxxxxxppsomething blir!

  • exil

    Member
    2013-06-23 at 07:55

    @enzi blir det en massa frön kan du få en påse med lite olika.

    Kratkyn rullar på. Har försökt pollinera den med Blue Mary och Mazar x Bluestreak.

  • azerate

    Member
    2013-06-23 at 17:16

    Kratky metoden verkar väldigt intressant! Kanske skulle ge mig på att testa med 2l i mitt Chassi
    förövrigt ser din utomhusodling enanstående ut!:)

  • exil

    Member
    2013-06-29 at 08:07

    Smällde in en 150w HPS i skåpet nerdimmad till ca 100w. Får se om det blir åt helvete för varmt eller om det funkar. Kör den bara 16/8 för att hålla nere värmen. Släckt mitt på dagen då det är som varmast.

  • candy4s

    Member
    2013-06-29 at 12:53

    Ser riktigt fint ut det där! :D Har tyvärr råkat ut för mördar/skogssniglarnas dödspatrull en kvar som kanske kan klara sig men satte samtidigt ut 5 nya men nu ska jag strö massa jävla salt runt om gräver fan en vallgrav o fyller den med salt om det e så hehe :P A lycka till i fortsättningen! :)

  • TBS

    Member
    2013-06-29 at 20:23

    @candy4s wrote:

    Ser riktigt fint ut det där! :D Har tyvärr råkat ut för mördar/skogssniglarnas dödspatrull en kvar som kanske kan klara sig men satte samtidigt ut 5 nya men nu ska jag strö massa jävla salt runt om gräver fan en vallgrav o fyller den med salt om det e så hehe :P A lycka till i fortsättningen! :)

    Hur vet man att de är sniglar? Mina är det massa små hål på överallt på bladen, jag har hittat gräshoppa samt någon liten variant på skalbagge i växterna men osäker på om de är dessa.

  • exil

    Member
    2013-07-01 at 02:48

    Well lev så klart för varmt med HPS (har ingen ventilation) så jag gick tillbaka till en trotjänare 55w 2D Lysrör i en arbetslampa.
    Plantan verkar ha rejäl Mg brist så jag byter vattnet i reservoaren idag och håller tummarna att det löser sig. Kliver upp näringen till 5ml/L.
    Kanske är det nu problemen med Kratky börjar, vem vet. Troligtvis bara näringsbrist.

  • candy4s

    Member
    2013-07-01 at 05:55

    TBS hitta dom jävlarna i landet plus att det är massa slem på dom små stumparna av kvistar o så hällde ut 25liter salt runt odlingen igår och idagarna ska jag upp o snurra koppartråd runt stjälkarna. fan lagt ner massa tid o jobb på o hålla djuren borta ä’ven sniglarna men mern har 4 5 plantor kvar varav 3 thypoon o några autos : Lycka till ! :)

  • exil

    Member
    2013-07-02 at 04:33

    Tjitjing regnen som kommit har verkligen satt fart på semisen. De längsta är väl runt 150cm och har precis visat preflowers.

    Den här står lite mer solitär och har inte alls samma växtlighet omkring sig. Den tror jag på. Fin som fan och kraftig.

    Nästa år skiter jag i spoten med all växtlighet och kör bara där jag har gjort en bädd (fast fler och större), det stället är bättre och gör tillsyn enklare och sol hela dagen. Bättre helt enkelt.

  • exil

    Member
    2013-07-04 at 15:18

    Så här ser de blivande korsningarna ut.

  • exil

    Member
    2013-07-08 at 09:34

    Mina autos på ena stället mår inte så bra, lite mögel så jag klipper ner dom i veckan. Avsevärt sämre ställe än mitt nya (som iofs är bra nära 100% perfekt).

  • mrEclipse

    Member
    2013-07-09 at 04:39

    Mycket trevlig odling!
    Synd att det är så dött här, jag lurkar mest men ska försöka skriva fler inlägg och visa att det faktiskt finns människor som följer odlingen!

    Följde även din inneodling och måste bara säga stort grattis till en fet skörd!

  • exil

    Member
    2013-07-09 at 15:50

    @mr Eclipse inget fel att lurka lite.
    Måste slänga upp en bild till, de är så jävla vackra och friska. Nästa år blir det bara upphöjda odlingsbäddar ute och allt på det stället där jag har de här. Solen de senaste dagarna har verkligen gjort underverk.

    En del av sommargodiset.

  • enzi

    Member
    2013-07-10 at 21:49

    Några favoriter där, rökmässigt?

Page 6 of 12

Log in to reply.