Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Exil´s uteodling 2013. SKÖRD

  • enzi

    Member
    2013-06-06 at 06:06

    En polare tappade också bort en av sina spots i år på grund av nån snabbväxande skit som dök förvandlade ett ställe till oigenkännlighet på några dagar. :) Lurigt det där..

  • exil

    Member
    2013-06-06 at 08:51

    Flyttar Kratkyn hit istället då den ändå ska ut så småningom. Ser riktigt riktigt pigg ut. Fortfarande på sin första L med vatten ca 4dl kvar skulle jag gissa.

  • exil

    Member
    2013-06-08 at 12:20

    Fyllde på kratkyn med nytt vatten. Hittils har den bara druckit 5.5dl, nu fick den 1L och 3ml med hesi blom jord. Allt följer än så länge herr Kratkys tes, otroligt låg vatten konsumtion och rötter som klarar att leva i vatten så länge en del av dem hänger i luft. KUL

  • enzi

    Member
    2013-06-10 at 07:41

    Du vattnar alltså inte en droppe i den lilla avdelningen med jord högst upp? Den är snustorr?

  • exil

    Member
    2013-06-10 at 08:24

    I början innan plantan etablerat sig vattnade jag men inte nu. Så torrt som bara kokos kan bli.
    Tycker det är ett ganska kul sätt att odla på och det kräver extremt lite plats.

  • enzi

    Member
    2013-06-11 at 12:48

    @exil wrote:

    I början innan plantan etablerat sig vattnade jag men inte nu. Så torrt som bara kokos kan bli.
    Tycker det är ett ganska kul sätt att odla på och det kräver extremt lite plats.

    Ja, jag tycker också det ser bra ut från en praktisk synvinkel. :) Tack för svar.

  • whtname

    Member
    2013-06-11 at 17:46

    Ser riktigt coolt ut, hur stora kan tjejerna bli i en 1.5l flaska? Det är väl så att storleken beror på hur stor plats rötterna har

    Tänkte om de kunde bli lika stora som om man körde i t ex 6L cocos only, om man bara veggar ett par veckor

  • exil

    Member
    2013-06-11 at 18:53

    Vad jag vet har ingen provat kratky och cb. Det kan mao gå åt helvete. Ju större behållare desto större planta skulle jag gissa gäller även kratky. Metoden är egentligen tänkt till typ sallad.
    Jag tänker mig att man kanske kan kombinera ex hempy och kratky. Vegga och köna i kratky och sen plantera om i hempy. Stressen på plantan borde bli minimal. För autos skulle jag gissa att en 2L cola funkar ganska bra från frö till skörd.
    För er som ev tänkt testa kolla lite på youtube om kratky, är ett par grejer som är viktiga (mellanrummet med rötter i luft).
    Saltnäringar är nog att föredra skulle jag gissa. Jag kör hesi blom jord.

  • enzi

    Member
    2013-06-12 at 11:52

    Jao.. undrade just om det där med mellanrummet mellan jord och luft. Hur långt ner var det till vattenytan från barkduken under jorden då rötterna började leta sig ut där? När du gjorde det alltså.

  • exil

    Member
    2013-06-12 at 13:59

    Allt jag gjort är alltså lite halvchansningar. I början vattnade jag kokosen så den tog sig sen kom taproten igenom tyget på ett par dagar. Avståndet mellan barkduk och vattnet var bara typ 0.5cm. Roten hittar snabbt ner och allteftersom den dricker blir mellanrummet större. När jag fyllde den igen lämnade jag 4-5cm luftspalt.

  • exil

    Member
    2013-06-12 at 15:06

    Ok ska senare försöka lista ut vad som är vad, sket sig lite när ett/några bestånd försvann i vegetationen. Hade inte riktigt räknat med det. Men men det är sånt som händer.

    De största ligger på knappt 1m skulle jag gissa.

    Nom nom nom här är det något som smaskar i sig mina små älsklingar.

    Så här ska det se ut.

    Nom nom ett något större djur skulle jag gissa.

    Sen kom en bil och folk gick ur så då var det dags att smita hem, synd för det är mest autos resten och de blommar allt på ganska bra nu.

  • exil

    Member
    2013-06-12 at 16:29

    Stack ut igen och jag tror fan ag har hittat alla, hade iaf elva kort och jag grävde elva gropar. Här kommer de som ej var med vid förra fotningen.

    en wpxbxo som jag försökt göra frön på men det verkar ha skitit sig, klippte topparna på den och nu får den stå tills den dör så får jag gå igenom den och se om det blir några frön. troligtvis inte.

  • exil

    Member
    2013-06-12 at 17:24

    Snipp snipp defoiliation. Börjar precis blomma.
    Hoppas på en låg buskig planta.

  • enzi

    Member
    2013-06-13 at 06:49

    Inte mycket att säga om bilderna egentligen. Jag bara njuter. :) Bra att du hittade de försvunna plantorna igen!

    Tack också för info om hur du gjorde med vattennivån i kratkyn. Även om du gick på känn så är det bra att veta hur du gjorde. Det verkar ju ha funkat.

  • exil

    Member
    2013-06-19 at 13:30

    ofn x pp x morsiran x pp 1.2m redan och en hane som får befrukta alla dom andra, masssoooor med frön ska det bli.

    wildsuper07 Hybrids from hell

    wildsuper07 x Golden dane x Hashplant

    Marcos ultimate passion x morsiran x Purple peace

    Freezland x Mighty Mite x Black diamond kush x Guerilla gold 3

    13s x kc33 x Lryder

    Bubbilicious x Onyx

    Ogre x Juice sgs

    Instant coffe

    Ehh det fattas en visst och den verkar jag inte hitta.

Page 5 of 12

Log in to reply.