Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Exil´s uteodling 2013. SKÖRD

  • exil

    Member
    2013-05-20 at 05:15

    Har kläckt lite nya bönor. Dessa finns alltså två av varje. Kul blandning. Lyckas jag inte i år med alla olika strains då har jag allt gjort bort mig lite. Något borde bli riktigt riktigt bra.

    Auto Nielsen (Insolite), Royal Nepal (Witty), Sour 60 X Russian rocket fuel, 13 NO Name x KC33 x LR X Short Term Amnesia (STA) (Witty), Viking blue (Norden), Early wonder skunk x Thyphoon x Dieselryder x STA, STA x Thaipan x doubbleruder x STA (Witty), Mazar x Critical mass (Insolite)

  • astrall

    Member
    2013-05-20 at 18:05

    Dom ser fina ut :clap: bra mycket bättre än mina iaf.
    1 uppgrävd (misstänker något djur) en annan hade lagt sig helt, sen ser resten väldigt risiga ut :/

  • enzi

    Member
    2013-05-21 at 06:03

    Hehe.. senaste bilden ser helt skönt overklig ut. Som att det är HELT olika perspektiv på de två raderna med kartong/vad-det-nu-är/torv-krukor. :)

    Fint med utomhusplantor! Ser ju bra ut!

    En bekants autoplantor började blomma utomhus för en vecka sedan. :) Några av dom. Dom sattes ut för några veckor sen och då blommade ingen av dom. Tror dom var förveggade två veckor innan dess. Mycket sniglar ute och stryker nu bara när det regnar. Det leder till frågan: Finns det egentligen någon variant av Ferramol som inte ser helt neon-färgad ut, som inte syns så mycket om det läggs ut på marken i bushen?

    Hur går det med dina autoplantor som du satte ut för ett tag sen? Dom där som redan blommat ett tag när du satte ut dom.

  • exil

    Member
    2013-05-21 at 07:34

    @Enzi auton som var i blom ser för taskig ut, den blev nog lite överraskad av ljuset skulle jag gissa, slänger upp en bild nästa gång jag varit och kikat.

    Jo det har allt börjat blomma så smått för mig. Har hittills nypt bort två snubbar så inget spännande att titta på egentligen.

    Det är papp/kartongkrukor orkade inte riktigt mecka med större storlekar, tänkte sätta alla i en stor bädd och de som klarar sig de klarar sig.
    Personligen har jag aldrig haft problem med sniglar men det kanske beror lite på hur och vart man odlar (eller så har jag haft tur).

  • exil

    Member
    2013-05-21 at 13:22

    @Enzi nu fick du allt ut mig i regnet. Jo så här ser den ut. Risigt och solbränd men förhoppningsvis blir det lite white pineapple x bubbilicious x onyx x instant coffe frön. Buds blir det nog inga alls att tala om. Kanske nyper av topparna och låter resten gå klart och göra fröna.

  • snusmumsriken

    Member
    2013-05-22 at 04:24

    Fan vad tjusigt, hur många olika strains och ställen brukar du hinna med på en sommar?

    För att få tråden lite mer överskådlig vore det nice om du kunde börja länka thumbnails istället för hela bilder. Borde finnas en sån thumbnail-bbcode direkt på sidan när du laddar upp, annars står det här hur då får dit en:
    http://support.photobucket.com/entries/21453055-Easy-Linking-Mode-

    (inte easy linkin du ska kryssa i dock, utan img thumb)

  • enzi

    Member
    2013-05-22 at 06:06

    @exil wrote:

    @Enzi auton som var i blom ser för taskig ut, den blev nog lite överraskad av ljuset skulle jag gissa, slänger upp en bild nästa gång jag varit och kikat..

    Aha… För egen del tycker jag det är kul och intressant att se mindre lyckade plantor också. Särskilt när det gäller utomhusodling, eftersom det är så många faktorer som spelar in där som inte bara beror på att folk klantar sig. Folk har förstås en tendens att bara lägga upp sina bästa bilder. Inte svårt att fatta varför, men som sagt..

    EDIT: Aha.. såg nu att du faktiskt varit ute och fotat autoplantorna i regnet. :) Gott! :) Ja, lite solbrända såg de ju ut. Nånting ska de säkert kunna vara bra för och fröproduktion är ju alltid ett alternativ om plantan varit OK i övrigt! Kanske till och med att man skulle kunna få några buds om man klipper ner plantan lite och låter den “börja om”. Men så jävla illa var det väl inte heller. Man ska inte vara för kinkig. :)

    @exil wrote:

    Personligen har jag aldrig haft problem med sniglar men det kanske beror lite på hur och vart man odlar (eller så har jag haft tur).

    Ok! Då ska du vara glad. :) Det beror säkert på var man odlar. I trakterna häromkring har jag inte sett ställen där inte sniglarna gillar att tugga på det som bjuds. Ett jävla gissel. Någon borde försöka korsa en CB-planta med ferramol. ;)

  • exil

    Member
    2013-05-22 at 13:17

    @snusmumsriken wrote:

    Fan vad tjusigt, hur många olika strains och ställen brukar du hinna med på en sommar?

    För att få tråden lite mer överskådlig vore det nice om du kunde börja länka thumbnails istället för hela bilder. Borde finnas en sån thumbnail-bbcode direkt på sidan när du laddar upp, annars står det här hur då får dit en:
    http://support.photobucket.com/entries/21453055-Easy-Linking-Mode-

    (inte easy linkin du ska kryssa i dock, utan img thumb)

    Ja du det här året blev kanske lite väl mycket, skulle gissa att jag med skåp och tält + ute har +20 strains och 50-60 plantor. Många är dock snubbar så de “ryker”. Nu har jag ett favorit ställe och där kör jag allt utegräs i år men det varierar lite beroende på vilka förutsättningar man har. Hade gärna kört några ställen till då den spot jag har är lite liiite mycket för mina nerver ibland.
    Sorry, postar på lite olika ställen och pallar inte trixa mer med bilderna än jag redan gör.

  • exil

    Member
    2013-05-31 at 12:57

    Nytt kanonställe små små plantor.

  • dr-sticky

    Member
    2013-06-01 at 10:57

    lookin good! 8) mina som jag veggar just nu är lika stora som dom du planterat ut precis, är dom väldigt ömtåliga utomhus när dom är sådär pass små? bör man tänka på något när man flyttar ut dom? :)

  • exil

    Member
    2013-06-01 at 11:19

    @Dr.Sticky wrote:

    lookin good! 8) mina som jag veggar just nu är lika stora som dom du planterat ut precis, är dom väldigt ömtåliga utomhus när dom är sådär pass små? bör man tänka på något när man flyttar ut dom? :)

    Hade gärna kört dom inne lite längre men det gick inte.
    Jag brukar fixa allt och sen vänta på ett par regniga dagar och då planterar jag. Gott kaffe är annars prio ett.

  • exil

    Member
    2013-06-02 at 15:22

    Happ allt är en jävla röra, hade inte räknat med att ormbunkar skulle dyka upp och på fyra dagar gömma ett gäng plantor för mig. Det här är vad jag hittade iaf.

    Här har jag forts koll.

    Här har någon varit och smaskat…..

  • razer

    Member
    2013-06-03 at 06:09

    Ser mycket bra ut! Kommer ge en fin skörd så länge du får ha dina bebisar i fred från snokande människor och “skade” djur :)

    /razer :hippie:

  • toaster57

    Member
    2013-06-03 at 10:11

    fint! Hoppas det går bra för dig fram till skörd! ^^

  • exil

    Member
    2013-06-05 at 17:43

    Tackar för peppet.
    Var och rotade lite och hittade två spots till så jag tror det kanske bara är en som har “försvunnit” under ormbunkarna. Helvete vad ormbunkar växer för övrigt, klart imponerad.

    Nya stället, en ytterst klen förklädnad men bättre än inget och döljer ändå ganska ok (och främst är tanken att avdunstningen ska minska + maskmat).

    Så blommar autosen på andra stället. Härligt härligt.

Page 4 of 12

Log in to reply.