Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Exils rullande SOG 2x150w, HID 2x55w PLL + ute 2014.

  • exil

    Member
    2014-07-04 at 19:56

    Rätt bild på veggstation/kläckeri. La lite mer i blöt så nu är det 25-ish där inne.

  • dyret

    Member
    2014-07-04 at 20:10

    :hemp:

    Underbart snyggt :clap:

  • azerate

    Member
    2014-07-05 at 06:12

    Grymt snyggt du gjorde garderoben! Alltid en fröjd att komma in och kolla på dina uppdateringar!

    Må väl!

  • exil

    Member
    2014-07-06 at 05:47

    Man tackar.
    I vegg/germ just nu.
    2st Papaya x Afghan
    2st Jahwis Joy (landrace Ghana)
    Sheala Na Gig x Bubblegum
    White mustang x Amnesia haze / Arne x SSDH
    5st WiFi xD-Kush x Killatooth X Snoe sleepa x Aliendawg #1
    Malawi gold x Blue cheese
    Mango Pina (landrace Guatemala)
    Levitator
    Lago de Atitilar (landrace Guatemala)
    Power plant
    Smelly berry x Agent Orange X Orange 13
    c99 x white pineaple
    TransLove x Bubblegum
    Var visst inte 25st utan 21st. Shame on me.

  • exil

    Member
    2014-07-07 at 17:08

    Nytt i blöt.
    2x Masibindi x Warlock Madjag
    1x Lifesaver x Black domina Bruja64
    1x SSH/SD x The killing fields. Boni

    Flyttade min wifi x d-kush x Killatooth X Snoe sleepa x Aliendawg#1 till blomskåpet. Fullt alltid är mitt motto.

  • barkb

    Member
    2014-07-07 at 22:36

    Jag har en fetish för rena sativor så måste fråga hur dom två från guatemala och den från ghana fungerar inne/ute, tid styrka osv.
    framför allt ghanan för har förstått att det inte är så stor skillnad på gräset på guldkusten för ska själv ge mig på landrace sativa från Gambia nu och får väl hoppas att jag inte slutar med bara honor eller hanar utan också kan få fram frön :fear:

  • exil

    Member
    2014-07-08 at 00:53

    @BarkBåtsByggarn wrote:

    Jag har en fetish för rena sativor så måste fråga hur dom två från guatemala och den från ghana fungerar inne/ute, tid styrka osv.
    framför allt ghanan för har förstått att det inte är så stor skillnad på gräset på guldkusten för ska själv ge mig på landrace sativa från Gambia nu och får väl hoppas att jag inte slutar med bara honor eller hanar utan också kan få fram frön :fear:

    Jag vet faktiskt inte riktigt hur det kommer gå. Har en G satty i blom nu och den sträckte helt otroligt på sig men det är ju bara supercroppa så får de plats lite varstans. Ingen aning om blomtid eller något annat. Bytte frön med en Amerikan som bor i Guatemala.
    Jahwis Joy vet jag inte heller så mycket om annat än att det var “direktimporterade” bönor med en lång blomtid.
    Om någon månad ramlar det förmodligen in en Reeferman Nigerian x Lovepotion, den kan nog också vara grym.

  • barkb

    Member
    2014-07-08 at 03:56

    jo det verkar ju vara lite “charmigt” svårare att läsa på om dom flesta gamla sorterna. gambianen jag fått kommer i sin tur från en kompis granne som varit på plats.

  • exil

    Member
    2014-07-08 at 07:01

    @BarkBåtsByggarn wrote:

    jo det verkar ju vara lite “charmigt” svårare att läsa på om dom flesta gamla sorterna. gambianen jag fått kommer i sin tur från en kompis granne som varit på plats.

    Mycket mycket roligare. Tycker det är tämligen trist med seedbank IBL strains. Men så har jag inget avkastningskrav heller iofs.
    Har ett par sativor till som jag tänkte blöta bl.a. en från Thailand, Uruguay och Chile.

  • exil

    Member
    2014-07-08 at 11:07

    Tja vad ska man säga raised beds är svineffektivt men det gäller att de är hyffsat stora så de håller fukten bra. Vilken sommar för oss odlare. Sol och skyfall. Helt kanon.
    Finola x Dr är nu runt 165cm :-)

    Vilken bud det här kommer bli.

  • exil

    Member
    2014-07-08 at 17:56

    SSH/SD X TKF

  • pipen

    Member
    2014-07-09 at 11:00

    Blir nästan snurrig av alla strains & korsningar! Men det är kul att du ger ut så mycket updates här. Det är tråkigt som Zlatan när folk lägger ut 3-4 updateringar på en hel grow :-(

    Du får gärna lägga ut en liten rapport angånde dina landrace. Gärna hur mycket/lite dom ger i yield om du jämför med en IBL sativa & hur dom är i rus :-D

    Din nya garderob setup blev bra tycker jag även fast det är tvärt imot mitt sätt att odla :-) Jag kör gärna stora krukor & odlar helst inte för tätt. Man skall aldrig förkasta eller förakta andras sätt eller teknik så självklart får du 2 tummar upp från mig.

    Bless my friend

  • pipen

    Member
    2014-07-09 at 11:02

    Blir nästan snurrig av alla strains & korsningar! Men det är kul att du ger ut så mycket updates här. Det är tråkigt som Zlatan när folk lägger ut 3-4 updateringar på en hel grow :-(

    Du får gärna lägga ut en liten rapport angånde dina landrace. Gärna hur mycket/lite dom ger i yield om du jämför med en IBL sativa & hur dom är i rus :-D

    Din nya garderob setup blev bra tycker jag även fast det är tvärt imot mitt sätt att odla :-) Jag kör gärna stora krukor & odlar helst inte för tätt. Man skall aldrig förkasta eller förakta andras sätt eller teknik så självklart får du 2 tummar upp från mig.

    Bless my friend

  • exil

    Member
    2014-07-09 at 12:30

    @Pipen wrote:

    Blir nästan snurrig av alla strains & korsningar! Men det är kul att du ger ut så mycket updates här. Det är tråkigt som Zlatan när folk lägger ut 3-4 updateringar på en hel grow :-(

    Du får gärna lägga ut en liten rapport angånde dina landrace. Gärna hur mycket/lite dom ger i yield om du jämför med en IBL sativa & hur dom är i rus :-D

    Din nya garderob setup blev bra tycker jag även fast det är tvärt imot mitt sätt att odla :-) Jag kör gärna stora krukor & odlar helst inte för tätt. Man skall aldrig förkasta eller förakta andras sätt eller teknik så självklart får du 2 tummar upp från mig.

    Bless my friend

    Man tackar. Ja det är en ruggigt rolig hobby. Tja det finns lika många sätt att odla som det finns odlare.
    Yielden är nog lite svår att bedöma på ett rättvist sätt med så kort vegg och 1L krukor + att det för mig är ointressant då jag inte säljer eller hinner röka upp allt.
    Men visst ska försöka bli lite bättre på det. Helst vill jag ha riktigt hetsiga och nojiga sativor. Härligt med så stora känslor (om man är stabil i psyket).
    Läste om någon sat från G och de tenderar visst att vara racy and disturbing och det är right up my alley.

  • exil

    Member
    2014-07-09 at 18:46

    Tack dyret. Ja det har varit ett bra år.
    Nu kom möglet på första auton ute. Hett ute 25-29c och skyhög rh. Mögelvarning till alla med buds ute i skogen.
    DF från ODH var den första att ge sig. Ingen av de andra vad jag kan se är dålig. Kan varit en skadad planta men det är mögelväder.
    Tog två inneplantor. @teslakid

    Kort taget i marknivå. Marknära hög rh på kvällar /nätter/mornar.

Page 12 of 20

The discussion ‘Exils rullande SOG 2x150w, HID 2x55w PLL + ute 2014.’ is closed to new replies.

Start of Discussion
0 of 0 replies June 2018
Now