Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Exils rullande SOG 2x150w, HID 2x55w PLL + ute 2014.

  • Exils rullande SOG 2x150w, HID 2x55w PLL + ute 2014.

    Posted by exil on 2014-03-13 at 19:03

    Setup:
    2×150 HPS
    15 1L krukor underbevattning.
    Medium: Bara perlite.
    Nutes: Hesi bloom soil all the way.
    Skåp: Dålig skit som låter och läcker ljus. Ska fixa det allteftersom.

    Seeds:
    9 White pineapple (Dane) x Bubbilicious x Onyx (Gr33n) F1´s Exil
    3 XiL @Magicdragon (WP x B x O / SR60) @Daffid
    3 WP x B x O / Blue Mary ( cannaseeds.dk ?) @Ingo

    Jag gjorde WP x B x O och det var en synnerligen lyckad korsning. Här ska det bli F2:or. Hoppas på en WPXBxO hane men
    det verkar som kall temp när jag gjorde F1:orna gjorde dem femmade, så om inte en hane vill visa sig så får det bli någon av de andra.

    Hatar att jag inte kan logga in på photobucket, jag får det inte att funka med TOR. Tinypic vänder automatiskt på en del bilder och det finns inget jag kan göra åt det. Någon som lyckas?? eller har någon annan tjänst som funkar fint med TOR?

    Häng med nu det blir kul.

    replied 9 years, 7 months ago 34 Members · 286 Replies
  • 286 Replies
  • supermosad

    Member
    2014-03-13 at 20:20

    Shotgun, frön (med glimten i ögat). Kul att du kör på, lurkar med

  • vence

    Member
    2014-03-13 at 20:28

    Kul, ska följas! :)

    Exil; ja laddade upp mina bilder på http://anonmgur.com/ sist jag skapade min tråd..

  • azerate

    Member
    2014-03-14 at 07:26

    Ser riktigt fint ut! Är grymt sugen på 150w..
    Kommer absolut att följas!

  • exil

    Member
    2014-03-14 at 08:15

  • lesseboo

    Member
    2014-03-15 at 15:40

    Ser varmt ut det där :) Tempen ?

  • exil

    Member
    2014-03-15 at 17:24

    Hej Lesseboo. Skåpet står ganska svalt och reflektorerna är extremt små så cirkulationen är riktigt bra. Landar in på 28c rakt under bulben (ej skuggan) jag gissar att det kommer ligga runt 26-28c max i skuggan.
    Är dubbla bottnar på skåpet som agerar insug/ljusfälla och samtidigt går varm luft ut genom en del av botten. Tanken är att på vintern låta utluften värma inluften ( lite primitiv värmeväxling ).
    Ligger på 840w/m2 ( hahahaha det kommer växa som helvete).

  • exil

    Member
    2014-03-15 at 18:06

    Äh lite till. Jag har provat lite allt möjligt i ljusväg och olika setups och har klurat lite kring ljus/värme.

    Gillar verkligen 150w HPS:erna och det går att komma riktigt nära. Jag tänker att flera små HID lampor med små reflektorer spöar en stor lampa med motsvarande w. Mät från bulben till yttre kanterna av odlingen. Mina plantor står max 25cm ifrån hur jag än mäter. Det är nära och väldigt effektiv anv av W.
    När jag körde vert gick det komma skitnära så jag tänkte att med små små reflektorer slipper jag dålig cirkulation och kan komma mycket närmare än normalt för HPS med vanlig reflektor. Är då lampan inte så stark så funkar det fint. 840w/m2 28c i “solen” och en liten tt100 fläkt på halvfart. Tror det är cirkulationen som räddar mig.
    Jag gissar att detta är en riktigt bra micro sog lösning.
    När hanarna börjar komma ska jag göra ett fint urval sen sätter jag nya autos och låter det rulla på. Har säkert 40-50 olika auto strains hemma som jag vill testa.
    Finns ett “system” som är läsvärt googla no mercy 12/12 from seed ( nu är detta autos men principen är samma). Så lite plantor i vegg som möjligt och så fort en lucka finns ner med nya bönor.

  • pipen

    Member
    2014-03-15 at 20:27

    Har smygläst dina tidigare trådar & jag gillar verkligen dina “annorlunda” odlingar (inget illa menat). Du tänker lite mer fritt än många andra helt enkelt :-D

    Ska bli kul att följa din dagbok!

    Lycka till
    //pipen

  • exil

    Member
    2014-03-16 at 15:07

    @Pipen wrote:

    Har smygläst dina tidigare trådar & jag gillar verkligen dina “annorlunda” odlingar (inget illa menat). Du tänker lite mer fritt än många andra helt enkelt :-D

    Ska bli kul att följa din dagbok!

    Lycka till
    //pipen

    Haha tack. Hmm jag tolkar det positivt. Ofta när folk har egna bra idéer brukar det sluta med skit. Lutar mig lite på erfarenhet och någon sorts enkelhet än komplexa lösningar som försöker pressa ur max. Hjälper till att inte ha något avkastningskrav när man trixar. Gör inte något om det går åt helvete.
    HPS, perlite och saltnäring är svårt att misslyckas med.

  • lesseboo

    Member
    2014-03-16 at 17:41

    @exil wrote:

    Hej Lesseboo. Skåpet står ganska svalt och reflektorerna är extremt små så cirkulationen är riktigt bra. Landar in på 28c rakt under bulben (ej skuggan) jag gissar att det kommer ligga runt 26-28c max i skuggan.
    Är dubbla bottnar på skåpet som agerar insug/ljusfälla och samtidigt går varm luft ut genom en del av botten. Tanken är att på vintern låta utluften värma inluften ( lite primitiv värmeväxling ).
    Ligger på 840w/m2 ( hahahaha det kommer växa som helvete).

    Jamen sedär,då var det ju Nada Problemo :)
    Härborta växer det å knakar av dina frön,allting rullar på :)

  • exil

    Member
    2014-03-17 at 06:33

    @Lessebo. Härligt då är allt som det ska. ;-)

  • hashy

    Member
    2014-03-19 at 20:25

    Sinnes.. lär bli svin bra, big up! :clap:

  • hashy

    Member
    2014-03-19 at 20:28

    Kanske skulle presentera sig, kallas hashy ;) hehe Varit inne o checka på swecan lite då och då i ett par år men aldrig blivit medlem, Men nu så jävlar! =D Btw Vilket clean setup du kör med broder, hoppas allt går bra med det och längtar o få se slutresultatet :)

    Peace!

  • exil

    Member
    2014-03-20 at 06:48

    @hashy man tackar. Än ser det inte så kul ut men allt har kommit upp och det rullar på. Blir väl roligt först om 2-3v när det ska visas kön.
    Tänkte köra igång ett homebox mini (liggandes) 30x30x60cm med 55w PLL i taket. Tror jag kan klämma in 6-9 plantor i det så kan jag göra lite andra kul autokorsningar med samma pappa/or till allt.
    Knökfullt knökfullt knökfullt.

  • hashy

    Member
    2014-03-20 at 06:58

    @exil , Låter som en idé det :D

Page 1 of 20

The discussion ‘Exils rullande SOG 2x150w, HID 2x55w PLL + ute 2014.’ is closed to new replies.

Start of Discussion
0 of 0 replies June 2018
Now