Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Exils rullande SOG 2x150w, HID 2x55w PLL + ute 2014.

  • hugler

    Member
    2014-06-21 at 19:34

    haha lite trångare än vad jag tycker är bekvämt men det ser förträffligt ut exil :D

    Thumbs up! Till än sålänge lyckat utomhus projekt :) vilken zon är det du kör i?

  • exil

    Member
    2014-06-21 at 19:52

    @Hugler wrote:

    haha lite trångare än vad jag tycker är bekvämt men det ser förträffligt ut exil :D

    Thumbs up! Till än sålänge lyckat utomhus projekt :) vilken zon är det du kör i?

    Det är ett nice cab. Nästan 1000w/m2. Växer som faan.

    Övre zon2 (2.8-ish), men min spot måste vara zon1 pga micro klimat. Bästa varmaste stället jag vet med vatten runt omkring. Kanonställe på 3-6 hektar.

  • hugler

    Member
    2014-06-21 at 20:15

    Härligt. Hittade oxå ett sådant ställe som man bara stor trivs på med allting tillgängligt runt omkring, ligger i västlig zon 1 också, enda nackdelen var den sura gran och barr vänliga marken. Men Iår blev det dock inget där. Lite tråkigt.

  • exil

    Member
    2014-06-22 at 17:35

    Early wonder skunk X lite olika autos.

    Snart dags för flush
    13s x NN x KC33 x STA X SR60 aka Donkey dick.

  • thegoat

    Member
    2014-06-24 at 17:41

    Grymt exil.

    Vilken sorts näring rekommenderar du för hempy buckets, hydro eller kokos?

  • exil

    Member
    2014-06-24 at 18:12

    Tja det här funkar ju bra så 100% perlite och Hesi blom soil från frö (0.5ml/L) till skörd (4-5ml/L). Noga att flusha tillräckligt. Otroligt finesslöst och oflashigt sätt att odla men det funkar fin fint.
    Nu går alla i skåpet på samma näring fast de är i så olika stadier (3.5ml/L).
    Hellre undervattning och små krukor än en stor med reservoar ala hempy. Det här går snabbare och ger en extern väldigt stor reservoar räknat krukvolym på 1L.

    Lite gladare idag.

  • the-basementgnome

    Member
    2014-06-26 at 12:26

    Har suttit och njutit av dina odlingar och fina bilder över en kopp svart. Önskar jag hade min gård kvar, där fanns fina möjligheter till allt med egen äng och skog.
    Så tack för att du delar med dig och inspirerar alla.

    Förstår dina svar bättre nu, när jag sett hur du jobbar, hehe

    Slängde själv ut lite kul i skogen här i De, men de jä.. vildsvinen bökade upp allt.

    Så nu är det bara att börja om igen. Men så är det ute i det fria. Naturen ger och den tar.
    Peace man!

  • the-basementgnome

    Member
    2014-06-26 at 12:33

    Hör av dig om du ska till Frankfurt eller passerar förbi, så kan vi ta en bägare öl ihop och ljuga en stund.
    Men du ser ganska upptagen ut med alla projekt, hehe

    må bäst!

  • exil

    Member
    2014-06-26 at 13:40

    Tackar men jag är en väldigt oavancerad odlare. Det är metoderna, experimentlustan och mängden som gör att det blir så pass bra som det blir. FFS jag kör bara perlite och oglassig enparts saltnäring Hesi blom jord.

    Tror allt som oftast det går åt helvete när man pillar för mycket och så petiga är varken plantorna eller jag.

    Lägger Frankfurt på minnet….

  • the-basementgnome

    Member
    2014-06-26 at 16:52

    Hur går det med skadeinsekter och andra djur ute i naturen?
    Iofs är människan värst, men många andra som vill ha lite grönt till frukost.

    Sug åt dig lite cred här nu och sträck på dig, hehe.
    Gillar alla som är kreativa och kör på magkänslan och kör sitt race.

    Du har i allfall gett mig gnistan tillbaka och ska bli kul att följa dina projekt vidare.
    Så tack kompis för din hjälp och inspiration.

    Dread Out!

  • exil

    Member
    2014-06-26 at 19:19

    Haha tack.
    Jag sätter så mycket att skadeinsekter inte spelar någon större roll.
    Har aldrig haft problem (satt som minst 30-40st ute varje år). Lägger aldrig alla ägg i samma korg. Både auto och tidiga, alltid något som går hem.

    Ja kul hur som helst att folk hänger med ( riktat även till lurkersk).

  • the-basementgnome

    Member
    2014-06-27 at 09:07

    Är allt en helt annan känsla att få släppa ut dem i naturen där de hör mer hemma :D
    Men blir allt helt färdigblommat med gott resultat (alltså är du nöjd med det du har satt ut)?
    Vilka sorter tycker du funkat bäst utomhus i svedala?
    Har bara kör P.Powerplant ute för många år sedan, innan autos fanns tillgängliga.
    De fick jag stoppa in i bilen och köra hem och köra klart. Inget bra läge att bli stoppad av farbror blå direkt , men vad gör man inte för sina gröna damer.

    Har kört lite Snowryder ute, men som sagt vildsvinen bökade sönder dem, och rullade typ i resterna. Ska ta med vargpiss och stänka runt om nästa gång, hehe

    Ja kul som fan att se och följa dig, eftersom man ej har tid eller rätt plats att göra alla roliga saker på.

    Ha en go helg!

  • exil

    Member
    2014-06-27 at 15:10

    @The.Basementgnome wrote:

    Är allt en helt annan känsla att få släppa ut dem i naturen där de hör mer hemma :D
    Men blir allt helt färdigblommat med gott resultat (alltså är du nöjd med det du har satt ut)?
    Vilka sorter tycker du funkat bäst utomhus i svedala?
    Har bara kör P.Powerplant ute för många år sedan, innan autos fanns tillgängliga.
    De fick jag stoppa in i bilen och köra hem och köra klart. Inget bra läge att bli stoppad av farbror blå direkt , men vad gör man inte för sina gröna damer.

    Har kört lite Snowryder ute, men som sagt vildsvinen bökade sönder dem, och rullade typ i resterna. Ska ta med vargpiss och stänka runt om nästa gång, hehe

    Ja kul som fan att se och följa dig, eftersom man ej har tid eller rätt plats att göra alla roliga saker på.

    Ha en go helg!

    Jag är egentligen inte så mycket för autos ute men de jag kör i år är som sagt gjorda 65N och en del är körda till f9 öppen pollinering ute och stora antal så jag vetifan om inte de är bland det tuffaste du kan hitta i autoväg.
    Jag testar en F1 som är 50% auto 50% “vanlig” indica dom (STA x Thaipan x dr x STA X purp mazar x crit mass X snoesleepa x aliendawg#1). Den är ett riktigt långskott men går den in så kan den säkert bli grym.

    Det överlägset finaste jag fått upp ute är wildsuper07 från Hybrids from hell och en Golden dane x HP2.
    Sen gillar jag verkligen Royal Nepal, den kan bli så stört stor.
    Jag tycker oftast det hinner tillräckligt klart för att jag ska bli nöjd.

    Jag köper inte längre frön utan byter mest runt inne på seedheaven.net ( seedheaven.net blir strax seedshare.co , sh hette tidigt ss så samma folk bara ett facelift).
    Där hittar man fin fin utegenetik gratis/väldigt billigt.

  • exil

    Member
    2014-06-27 at 17:49

    Male: Point of no return X Hashberry

    Vegg 2dl coco final pot 1L Perlite. Super cropped.

    Full

    Börjar ana hanar. Ska nog låta dom gå upp nu så det blir lite size på dom.

  • the-basementgnome

    Member
    2014-06-28 at 05:20

    Ja men va kul att du har haft möjlighet att testat många olika i det svenska kliamatet. Bra att veta vad som funkar i Svedala

    ok, tack för tipset med seedheaven.net. Har nog vart där och tittat för många år sedan, men glömt bort det då jag ej kom igång med att byta.

    Har lite gamla seeds i sverige. Kommer ihåg att jag köpte ett helt gäng wydn (Who;s ya daddy Neville) av en gammal medlem här för ca 9-10år sedan tror jag.

    Det var mix mellan Neville`s haze och någon mer fin sativa. De var i stort sett femmade, enligt han själv och jag fick bara upp honor.

    Men ska försöka ta reda på det, om det går. Går tyvärr ej pm till han som gjort dem. Men kanske någon annan som vet som vart med här i ca 10år.

    Men ska kolla upp hur många frön som finns kvar och av vad. Så kanske vi kan byta något om du är intresserad.

    Har lite annat med som en egen mix av kc36 och Mandala Seeds Satori. Men har ej kört den själv än, så jag kan inte säga så mycket om den.

    Ville bara fråga en annan sak som jag undrar över och har skrivit, men ej fått svar.
    Du kan la kolla in på min länk i forumet inomhusodling jord. Gäller avläsning av Ph ur avvattningsvattnet. Fast bara om du har tid och lust, med respekt av att det är din tråd och din tid.

    Men kul att se dina bilder och ditt arbete, verkligen intressant med alla roliga korsningar.
    Vilka frön står högst upp på din önskelista ?

    Peace!

Page 10 of 20

The discussion ‘Exils rullande SOG 2x150w, HID 2x55w PLL + ute 2014.’ is closed to new replies.

Start of Discussion
0 of 0 replies June 2018
Now