Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Ducks PPP | 400W HPS |SKÖRDAT 24/6|

  • ducksfoot

    Member
    2011-06-07 at 18:22

    Ställer mig frågan, varför blir hon inte längre?

    Storleken på “krukan” kan ju inte spela in?

    Lampan är ca 1 meter ovanför bara för att få den att stretcha mer, har ju ca 150cm kvar att utnyttja i garderoben och det hade varit trevligt med ett 150cm monster. Nu verkar det inte bli så men vad gör man? drömmer om ett monster så klart ;)

    Näring har jag inte varit jättegenerös med, lagom mängder på utsatta tider efter schemat på flaskan.

    Kanske bara generna, men det verkar skumt eftersom jag har en planta utomhus som snart når 130cm.

    Har inte stretchat nämnvärt under 12/12 perioden, inte heller efter att HPSen installerats.

    Gissa kan man men jag är nöjd med mitt lilla monster ändå :D

    Mvh /D

  • markus004

    Member
    2011-06-07 at 18:45

    Det kan vara många faktorer som spelar in,
    men varför skulle INTE storleken på krukan spela roll?
    Jag menar; krukan kanske är fullsatt med rötter, dvs plantan stannar i växten?

    Kan dra ett överdrivet exempel: en planta i en 2dl-kruka blir ju inte direkt 1-2meter stor :P

    i övrigt tycker jag du har en riktigt fin planta som verkar må bra :) !

  • ducksfoot

    Member
    2011-06-08 at 03:11

    Visst spelar krukan in, men inte i mitt fall(tror jag) Rötterna har nämligen inte fyllt ut krukan helt ännu, gott om plats längst ner..
    Men du har ju helt rätt, en 2dl kruka har ju ganska svårt att skicka upp en planta 150cm upp i luften.

    Tack! Ja plantan mår fint som attans, fetar på sig bra nu :D

    /D

  • doctordoom

    Member
    2011-06-08 at 04:44

    Mina plantor dubblade storlek när dom kom in i blom. Har för mig att det mer eller mindre är standard.

    Tycker också att den ser bra ut och att den inte verkar blivit så mycket högre än sista updaten. Har inga direkt tips men tror inte du kommer bli besviken på slut produkten :D

    Peace

  • ducksfoot

    Member
    2011-06-08 at 05:50

    Det har det gjort i tidigare odlingar, hade en WW som jag inte fick plats med pga växtvärk i blomfasen.

    Tycker det är konstigt att den inte växer mer på höjden, jag menar 4 veckor in i blom borde den iallfall vuxit 10~15cm, men icke!

    Hoppas på att hon lägger allt krut på budsen och stängt av växa-uppåt-centrat.

    Jag tror jag kommer bli väldigt nöjd med slutprodukten, riktigt kompakta buds:D

    /D

  • ducksfoot

    Member
    2011-06-08 at 18:50

    Kom att tänka på en sak när jag bläddrade i tråden.

    När det lilla livet var ännu mindre var ju två blad konstigt missfärgade, kan det ha något att göra med dvärgväxten tro?

    Mvh /D

  • handen

    Member
    2011-06-08 at 19:08

    Det enda jag vill korrigera är temperaturskillnaden, tycker det är lite låg på natten.

    Jag tänker som så att det är bra med lite kyla om natten, det känns naturligt :)
    Några sorter är naturligt lila i färgen men också de som några andra blir läskigt mycket mera lila om man sänker temeraturen om natten. Air Condition heter det :P

    Jag har aldrig rökt det naturlig lila, det måste jag styra upp, snart.
    Talade faktiskt om saken igår på pubben och då fick jag veta att det smakar just lila :)

  • cthullu

    Member
    2011-06-08 at 20:03

    Sätt dom i stort odlingskärl redan från såkruka/start skall du se att det blir enorm skillnad om du vill satsa på några få monsterplantor.

    Durbanderivat (PPP är en) brukar bli runt metern eller strax under utan någon veg alls om den får utrymme och bra förhållanden.

    plantorna känner av utrymmet _långt_ innan de är rotbundna, bestämmer sig direkt för att bli små eller stora, du får inga 2 dm stora fanleafs på tredje/fjärde bladparet om du har en “lagom” kruka i väntan på uppgradering så att säga.

  • ducksfoot

    Member
    2011-06-09 at 20:45

    @handen; Ja visst känns det mer naturligt, men vad jag har läst i diverse trådar så kan stor tempskillnad hämma tillväxten. Men jag är inte 100 säker.

    Bara sett typhoons som vart lila, aldrig smakat det heller. Skulle vara intressant att få reda på hur lila smakar ;)

    @cthullu; Det var som fasen! Hade inte en aning om att dom känner av utrymmet så tidigt, men det förklarar ju en hel det.

    Varför jag ältar detta var egentligen så att min planta utomhus är ca 110-130 cm för tillfället och den i garderoben är runt 40 cm.

    Tack för informationen!

  • ducksfoot

    Member
    2011-06-09 at 21:09

    Dag 73, 35 dagar under 12/12

    Mest bilder i denna update. Jag har inte ändrat någonting på bevattning, näring
    eller annat.

    Kanske brist av något slag men det är höst och budproduktion som jag röstar på :)

    Börjar feta på sig nu, riktigt kompakta söta buds :D
    Kristaller börjar sprida sig lite här och var med en behaglig hastighet.

    Klippte bort ett par popcorn förra veckan som provröktes ikväll. Det kommer nog bli väldigt bra när det är skördat och klart, slog till lagom skönt, kortvarigt men härligt.

    Så till bilderna.









  • forre

    Member
    2011-06-11 at 01:28

    Ser fint ut , allt utom alla dessa gula blad. Ge dom lite närig , med mycket N i.
    Kommer bli bra mycket bättre;)

    Lycka till , peace

  • ducksfoot

    Member
    2011-06-11 at 08:16

    Ja dom gör inte plantan vackrare precis…

    Näring ger jag, men vad jag förstått så innehåller väl blomnäring inte så mycket Kväve?

    EDIT: Har 2-2-4 i min näring.

  • ducksfoot

    Member
    2011-06-11 at 13:12

    Bestämde mig för att få mer ljus till samtliga grenar/bladverk/buds.

    Använde mig av de klassiska buntbanden, gjorde hål i spannen och spände försiktigt ner de flesta grenar.




  • ducksfoot

    Member
    2011-06-23 at 22:08

    Dag 88 (50 dagar under 12/12) SKÖRDEFEST :D

    Som sagt dag 50 och allt gick som planerat, vad kan gå fel?
    (Gjort någon felräkning med datumen, stämmer inte på dagen. kanske 3-5 dagar fel. Dont care ;))

    Nu kände jag att det var dags, lite i tidigaste laget kanske men jag är ju en som gillar lite uppåt.
    Har blivit flushad ordentligt den senaste tiden och tack vare urinet som tillsattes för ca två veckor sedan har den fått tillbaka den vackra gröna färgen.

    Låter bilderna tala för sig själva..

    Tog ett par popcorns för 2 veckor sedan som har legat och torkat till sig samt blivit lite snabbkurerade, smakar mumma även om inte flushningen hade påbörjats vid tillfället. Fungerade riktigt bra 😯

    Sparade den renklippta plantan för att se om det går att återuppliva den efter sitt livs shock. Såg nämligen små små fräscha blad, om man nu kan kalla dom blad. Hoppas på det bästa.

    Toppkolan var riktigt bred och kompakt, me like a lot lot! Inte trimmat än dock.

    Har inte vägt annat än en bud som jag var tvungen att trimma lite men det gjorde jag inte förrän efter jag vägt då jag inte äger någon våg utan lånade en lite snabbt. Blir ju lite av det ändå, gissar på kanske 40 gryn? :D

    Resten av bilderna.




    Rök och viktrapport kommer så småningom.

    Tackar för mig /D

  • McHigh

    Member
    2011-06-23 at 22:12

    Grattis!!
    Ser riktigt smaskigt ut asså. :P

Page 3 of 4

Log in to reply.