Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Ducks PPP | 400W HPS |SKÖRDAT 24/6|

  • Ducks PPP | 400W HPS |SKÖRDAT 24/6|

    Posted by ducksfoot on 2011-04-21 at 22:12

    Efter den inte så jättelyckade odlingen med mina två Typhoons som blev hermisar har det dragits igång en ny liten odling.

    I denna omgång blir det 12/12 från start.
    EDIT: Körde 12/12 från start men ändrade till 24/0 efter ca 3 veckor.

    Strain:3st Pure Power Plant från början, nu bara en kvar i garderoben
    Medium: Hasselfors U-jord
    Näring: Canna Terra Flores
    Utrymme: Garderob 90x90x200
    Belysning: 1st 400W HPS Med reflektor
    Ventilation: 1st 220V nätaggsfläkt till aktivt utsug samt en ombyggd bordsfläkt för lite rörelse i gareroben samt ett passivt insug

    Som reflekterande material används Diamond Mylar.

    _____________________________________________________

    Här kommer lite bilder som tagits under ett par veckors tid.

    Dag 7 ovan jord

    Klämmorna är till för att hålla ihop krukorna på det lilla utrymme som fanns vid tillfället.


    Dag 15 ovan jord

    Planta nr 2 har av någon outgrundlig anleding fått missfärningar på de lägsta bladparen, men jag oroar mig inte för tillfället.






    Dag 27

    Tycker mig inte se tecken på kön ännu, förhoppningsvis visar det sig inom en snar framtid.

    På samtliga plantor vissnade de nedersta bladparen, på bilderna borttagna. Det hela berodde (nog) på luftfuktigheten som i skrivande stund har åtgärdats till det bättre.
    (hoppas jag, fortfarande ingen RH mätare…)








    Ett par gruppbilder


    replied 12 years, 10 months ago 14 Members · 52 Replies
  • 52 Replies
  • doctordoom

    Member
    2011-04-21 at 22:23

    VÄLDIGT buskiga! Ser mycket bra och givande ut :) Lycka till!

  • ducksfoot

    Member
    2011-04-21 at 22:27

    Tack tack! :D Ja jag gillar verkligen hur dom växer, härliga plantor!

  • ducksfoot

    Member
    2011-04-24 at 16:38

    En liten update såhär i det vackra vårvädret kan ju vara på sin plats..

    Har slagit om till 24/0 igen, det blir att vegga dom en eller två veckor till för att sedan ta sticklingar, kommer nämligen börja bygga ett utrymme imorgon, det blir hela 180x210x195.
    (Blev inget med det utrymmet, får vänta tills odlingen i garderoben är klar innan jag bestämmer mig om jag skall satsa på större utrymme)

    Blev även omplanterade idag, 2st 10l 1st 7l (?)

    Dag 29

    Ute i det vackra vädret, finns ingen bättre lampa :D





    Ett par tagna tidigare i morse.




    Må väl i det vackra vädret :D

    /Duck

  • ducksfoot

    Member
    2011-05-06 at 11:11

    Dag 41

    Samtidigt som bilderna togs slog jag om till 12/12, dom har fått vegga tillräckligt nu.

    Växt till sig väldigt bra i dom nya “krukorna” och jag får verkligen hoppas utrymmet i garderoben räcker till annars får det bli lst, men det vill jag försöka undvika, full prakt vill jag ha denna gång.

    Har använt väldigt små doser av Terra Vega i ett par gånger under resans gång.










  • frilansaren

    Member
    2011-05-06 at 11:14

    fan vad fint, ska bli kul att se hur det går =)

    -lance

  • doctordoom

    Member
    2011-05-06 at 11:18

    Väldigt väldigt fina buskiga plantor :) Ser fantastiskt ut det där. Väldigt mörk och härlig grön färg!

    Vill inte köra LST själv heller men det gick ju som det gick :p

    Lycka till :)

  • joppe_

    Member
    2011-05-06 at 11:50

    fruktansvärt härlig färg på dom! och matchar ju ölburken alldeles utmärkt ;)

  • ducksfoot

    Member
    2011-05-06 at 12:00

    Tack skall ni ha :)

    Ja färgen gillar jag skarpt! Hade faktiskt inte tänkt på färgmatchningen med ölburken förut :D

    Frågan är hur stora dom tycker att dom själva skall bli när dom blir stora?

  • ducksfoot

    Member
    2011-05-09 at 17:14

    Dag 44 (3 dagar under 12/12)

    En liten update är kanske inte på sin plats, men visst är det kul att visa upp vad man har åstadkommit!

    Här kommer 3 nyheter sen förra updaten.

    1# Mina 7 små Typhoons överlevde inte på sin plats utomhus, 1000 arga sniglar har ätit upp allt, tyvärr ingen koppartråd eller annat för att hålla dom på avstånd (den här gången)

    2# Har ansat undervegetation på planta 1 & 2, resultatet kan skådas längre ner

    Dom två andra fetingarna står och lapar sol, hela dagen lång :D
    Väldig skillnad i färg på de båda, undrar vad det beror på?

    En bild på planta nr 2 innan ansning, otroligt fet stam!

    Ett par bilder på underdelarna efter ansing.

    Ha det skönt i solen!

  • doctordoom

    Member
    2011-05-09 at 17:58

    Ive seen a few shopps in my life :) Riktigt läcker, otroligt fin planta! Den lär stå sig mot arga sniglar! :D

    http://knowyourmeme.com/i/24183/original/500pxShopped.jpg

  • ducksfoot

    Member
    2011-05-09 at 18:59

    Haha den var klockren!! :D

    Ja, man får hålla tummarna. Fler “faror” ute än inne. Skall göra allt i min makt för den lilla utomhuslingen..

    Fast mest fokus ligger på 1 & 2, selektiv odling ;)

  • ducksfoot

    Member
    2011-05-20 at 22:01

    Dag 56 (15 dagar under 12/12)

    En liten försenad update, lite roliga nyheter.

    Slaktat en av plantorna i garderoben efter att ha visat sig vara en hane.
    Har nu bara en ca 30cm hög hona i garderoben som har fått ny belysning; En 400W HPS med reflektor.
    Modell lite äldre men fungerar alldeles utmärkt.

    Efter testkörning av lampan i garderoben i ca 2 timmar låg tempen på 28 grader, på natten kommer dessvärre temperaturen sjunka till ca 18 grader, men kan inte göra någonting åt det för tillfället.

    Ett par bilder, snart börjar det roliga :D
    Tyvärr inga bilder på PPP´n som står ute men den har växt hyfsat och verkar trivas som fisken i vattnet.

    Först ett par bilder på den nya ljuskällan; 400W HPS
    Den hänger ca 130cm över plantan för tillfället, vill ju inte ha någon ljuschock..


    Resten av bilderna är på Molly som hon fick heta :D








  • doctordoom

    Member
    2011-05-20 at 22:09

    Den där verkar verkligen trivas! Breder verkligen ut sig :)

    Har du några nyheter om utomhus odlingen? Såg lovande ut med kraft att klara sig från sniglar!

    Lycka till

  • ducksfoot

    Member
    2011-05-20 at 22:14

    Tack!

    Ja, har nästa börjat förälska sig lite :D Skall bli kull att se vilken skillnad det förhoppningsvis blir med den nya lampan.

    Utomhus finns bara en PPP som inte visat kön ännu men har växt avsevärt på höjden, ca 50-60cm, ren uppskattning, har inte mätt den alls.

    Hoppas verkligen den får stå ifred och klarar sig igenom alla stormar/regnskurar/stekheta sommardagar samt hungriga djur av alla de slag.

  • ducksfoot

    Member
    2011-05-22 at 18:10

    En liten uppdatering får det bli denna söndag.

    Dag 58 (12/12 Dag 15)

    Lukten går inte ta miste på när man närmar sig, luktar riktigt mycket och riktigt gott :D

    Tempen ligger stadigt på 26-28 grader på dagen och ca 18 på natten.
    Vattnar med Terra Flores i små lagom mängder.
    Lite problem med luftfuktigheten, gör vad jag kan med segel och dylikt men det skall inhandlas en luftfuktare snarast möjligt.

    Blir tyvärr inga bra närbilder med denna kameran, men det skall ordnas fram en ny kamera när budsen börjar feta på sig.

Page 1 of 4

Log in to reply.