Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Ducks PPP | 400W HPS |SKÖRDAT 24/6|

  • frilansaren

    Member
    2011-05-23 at 08:32

    härligt mannen, kommer bli toppen :)

    -lance

  • ducksfoot

    Member
    2011-05-26 at 20:21

    Delade på tråden så nu finns utomhus “projektet” här

    Dag 58, 19 dagar under 12/12

    Nu börjar det hända saker i rymdskeppet!

    Växer inte mycket på höjden, bara några centimeter sedan förra uppdateringen.Hoppas all kraft går till budproduktion, känner dock på mig att den kommer igång på höjden inom kort.

    Plantan ser ut att må bra under den nya lampan så jag bryr mig inte om att ändra på ett hittills vinnande koncept.
    Har behållare med vatten som dunstar av i tillfredsställande takt, en behållare använder jag tillsammans med en diskhandduk.

    Fläkten jag har blåser med full fart både på lampan och plantan och det är väldigt bra cirkulation.

    Temperaturen hålls nere pga att garderoben står på en sval plats som ständigt håller ca 15-17 grader. Inne i garderoben ligger tempen på ca 27-30 grader på dagen och mellan 18-20 på natten. Har en liten kupéfläkt vid insuget som körs på mista möjliga värme om natten för att jämna ut tempskillnaden en smula.

    Så, lite bilder!




    /D

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-05-26 at 21:18

    trevlig odling …

  • ducksfoot

    Member
    2011-05-27 at 05:06

    Tack tack!

  • doctordoom

    Member
    2011-05-27 at 05:11

    Wow, vilken skillnad HPS gör mot LE. Härligt att se folk med lite luft uppåt som kan göra sina flicka tjocka :D

    Ser verkligen kanon ut! Härlig fin planta :) Får en sugen på att investera en HPS eller 10 :D

    Hare fint

  • ducksfoot

    Member
    2011-05-27 at 05:23

    Ja det kan man verkligen säga! Tack!

    Hoppas verkligen jag får använda mig utav hela garderobens höjd och bredd.
    Efter 90 dagar under 12/12 så hoppas jag den har blivit en riktigt rejäl planta med riktigt feta buds.

    Lukten slår emot en som en vägg när man närmar sig utrymmet, stinker verkligen redan nu. Dock ingen fara att det luktar så mycket som det gör.

    /D

  • frilansaren

    Member
    2011-05-27 at 05:34

    härligt mannen :)
    Hoppas du är utan massa strul.

    ha en härlig dag i det gråa vädret.

    bless

    -lance

  • ducksfoot

    Member
    2011-05-27 at 05:42

    Tack skall du ha!

    Ja inget strul alls med tanke på att hon mår bra och ser ut att verkligen trivas.
    Saknar både PH och RH mätare men som sagt, känner att det inte riktigt behövs.

    Det enda jag vill korrigera är temperaturskillnaden, tycker det är lite låg på natten.

    Ha det gott du med!

  • frilansaren

    Member
    2011-05-27 at 05:52

    ja ser verkligen fint ut,,,själv drog jag på mig lite värmestrul, men det är löst nu :) Blev ett tält nu med :)
    Kör på som du gör så kommer det bli fin fint.

    -lance

  • ducksfoot

    Member
    2011-05-27 at 05:57

    Såg det, var inne och snokade i din tråd, ser ju helt fantastiskt ut!
    Ett tält är ju faktiskt ingen dum idé, undrar om man inte skulle införskaffa sig ett sådant, min garderob är inte i speciellt gott skick..

  • frilansaren

    Member
    2011-05-27 at 06:02

    vilka mått sitter du med nu?
    Jag har ett DR90 tält (90*90*160)
    och kör som sagt 400W utan cooltube, och det fungerar fint. :)

    -lance

  • ducksfoot

    Member
    2011-05-27 at 06:49

    90x90x200 har jag nu, men som sagt en väldigt nergången garderob.
    Ja samma här, fungerar kanon utan cooltube :)

  • herbman

    Member
    2011-05-28 at 06:28

    Hej Ducks!

    Om man kör 12/12 från början, hur lång tid tar det då innan man urskilja kön, ungefär?

  • ducksfoot

    Member
    2011-05-28 at 08:14

    Tjenare!

    Det har jag glömt ändra, jag började med 12/12 men ändrade efter ca 3 veckor till 24/0. Har ju inte bråttom direkt så det var lika bra att låta den feta på sig lite innan blom.

    Så svaret på din fråga vet jag faktiskt inte tyvärr.

  • ducksfoot

    Member
    2011-06-02 at 15:18

    Dag 65, 27 dagar under 12/12

    Dags för en update!

    Det händer saker i garderoben, fetar på sig hela tiden :D
    På bilderna syns lite näringsbrist men det har jag fixat och nu ser den fräsh och grön ut igen. Tog ca 3 timmar att suga upp näringen i blad och stam.

    Tog även en stickling förra veckan som verkar trivas bra.

    Vet inte hur mycket PPP stretchar i blom, växer inte direkt mycket på höjden även om jag har lampan ca 60-70cm. Blir alldeles för varmt nere vid plantan annars.
    Dela gärna med er av tankar och tips.

    Bilder åt folket! Mvh /D








Page 2 of 4

Log in to reply.