Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken DSD & Blueberry, 200W CFL, 12/12 från frö *SKÖRDAT*

  • c4nn4bis

    Member
    2011-04-04 at 17:30

    @Nisse_Hult wrote:

    Dag 33 och Dag 5

    DSD’n mäter nu 40cm hög.

    Växer plantorna under hela dess livstid eller stannar dem upp sedan när dem lägger sin kraft på budsen?

    Min DSD är 110-120cm och har varit det ett bra tag,så dom växer ingen märkbart nu i full blom

  • Nisse_Hult

    Member
    2011-04-04 at 17:47

    @c4nn4bis wrote:

    @Nisse_Hult wrote:

    Dag 33 och Dag 5

    DSD’n mäter nu 40cm hög.

    Växer plantorna under hela dess livstid eller stannar dem upp sedan när dem lägger sin kraft på budsen?

    Min DSD är 110-120cm och har varit det ett bra tag,så dom växer ingen märkbart nu i full blom

    Skönt att dem stannar lite i växten då ;)
    Som tur är kör jag 12/12 direkt från start och förväntar mig att dem inte skall bli högre än 60cm… Hoppas jag…

    billball420 skrev tidigt i tråden att han hade anteckningar på sin gamla DSD odling med 12/12 från start på 45-55cm höga.
    Hoppas på att min hamnar där med…

  • Nisse_Hult

    Member
    2011-04-06 at 18:44

    Dag 35

    Helvette också… Tror min Majsan har gått å blivit hermis, precis som föregående… Titta på bilden och avgör ni om ni kan…

    Tråkigt när det gått 35 dagar.
    Har dock bara sett 2-3st än sålänge men får gå igenom budsen också ifall det räcker med att ta bort dem få säckarna.

    Fan är detta? Nu är det fan slutsått med DSD fröerna iaf!!
    Fan om jag får hermisar på Blueberry fröerna, då vet jag inte vad jag skall ta mig till.

    Blueberry’n är ca 5 dagar gamla nu. Om hermisen släpper pollen, kommer pollen överleva i lådan och ev. pollinera ev. honor senare? Hur länge överlever pollen när dem blivit utsläppta?

  • doctordoom

    Member
    2011-04-07 at 06:54

    Tragiskt… Hade mina som också var ~1månad gamla som visade sig vara pojkar. Men nästa gång tog jag mig i kragen, fixade ny vettig timer och fick ut 3/3 damer :D

    Angående pollen från vad jag läst har jag uppfattat att det är väldigt svårt att få bort det till 100%. Du måste verkligen göra rent utrymmet. NOGA för att det inte ska bli några spår kvar. Men från bilden du visade så har jag svårt att tro den har släppt pollen än, känns väldigt tidigt men men.

    Tappa inte hoppet :)

  • Nisse_Hult

    Member
    2011-04-10 at 12:27

    @DoctorDoom: Bytte faktiskt ut min timer mot en elekronisk med batteribackup för några dagar sedan ;) Nu slipper man höra det lilla tickandet också….

    Ang. dessa bollar så finns det en tråd i Cannabis forumet ang. Hermis… Ur dem flesta bollarna har det kommit ut en pistill… knepigt. Har enbart 2 bollar kvar nu som det inte hänt något med.
    Vågar jag vänta längre på att det skall komma pistill ur dem eller skall jag skära bort dem direkt å slippa chansa? Resten av plantan verkar helt ok.

    Dag 39 och Dag 11 från plantering.

    Här kommer iaf en bilduppdatering. Hon/Han mäter hela 60cm hög nu och 40cm i diameter. Lite för stort mot vad jag hade tänkt mig.


    Funderar allvarligt att börja med någon strain som inte blir så “bred”. Finns det sådana? Om det gör, vilka strains rekommenderar ni då?
    Går det att minska bredden på plantorna förutom med LST eller dyligt?

  • Nisse_Hult

    Member
    2011-04-12 at 13:35

    Idag får det bli lite budsbilder då jag inte visat något närmre på plantan.

    OM ni ser några hermistendenser i bilderna så var vänlig å säg till för jag misstänkt att det är en hermis men det kan likaväl vara så att det inte är det! Har iaf skurit av 2 misstänkta bollar på henne/det för 2 dagar sedan eller nått…
    Hoppas bilderna är tillräckligt nära, säg till om ni vill ha mer närbildsbilder…







  • doctordoom

    Member
    2011-04-12 at 13:40

    Porrigt värre :) Har inte ett nog tränat öga för att se hermisar men tycker det ser bra ut.

    Ser du några kristaller än? :D

    Lycka till i fortsättningen och hoppas det inte är en fuling!

  • Nisse_Hult

    Member
    2011-04-12 at 13:44

    @DoctorDoom wrote:

    Porrigt värre :) Har inte ett nog tränat öga för att se hermisar men tycker det ser bra ut.

    Ser du några kristaller än? :D

    Lycka till i fortsättningen och hoppas det inte är en fuling!

    Kristaller kan ses på pistillerna samt på stammen men inte på bladen vad jag kan se. Kameran fångar bara det när den får bra fokus vilket jag inte får med mobilen :/ Håller på ladda batteriet till den riktiga kameran.

  • ganjafarm

    Member
    2011-04-12 at 14:06

    Fick säkert 7-10 hermisar körde dock med 40st fem frön från ghs och hade 3st timers som gick sönder.
    Fett drygt när man lagt ut massa cash på det :P

    Pz

  • Nisse_Hult

    Member
    2011-04-14 at 15:24

    Usch, det låter inget roligt.
    Har faktiskt inte börjat med femmade fröer ännu. Nu när grobarheten verkar bättre så kommer jag nog köra upp dem fröer jag har kvar först, vilket är en hel del =)

    Blir ingen uppdatering på DSD plantan ännu för det verkar inte hända så mycket nu förutom att den bygger upp budsen =)

    Update Dag 15 från plantering för Blueberry

    Om det är som mina tidigare plantor så kommer dessa 4 bli 2 honor/hermisar och 2 hanar… 2 av plantorna ser redan större ut än dem andra 2 och dem stora har alltid visat sig vara hanar för mig.
    Skall bli kul å se om så är fallet med dessa också.

    Om ca 10 veckor så skall jag på semester 1 vecka, vad dumt… Kommer troligen inte vara så länge kvar på Blueberry’n.
    Har jag TUR så kommer dem hinna bli klara innan jag åker. Om inte, klarar sig nästan “färdig” planta utan vatten 1 vecka?

  • Vincent

    Member
    2011-04-14 at 15:57

    Blueberry yum yum!

    Om du söker på semestervattnare så tror jag att du hittar en bra lösning! =)

  • Nisse_Hult

    Member
    2011-04-14 at 16:40

    @Vincent wrote:

    Blueberry yum yum!

    Om du söker på semestervattnare så tror jag att du hittar en bra lösning! =)

    Fan va grymt! Tack för tipset! Visste inte ens om denna produkt eller att det fanns något liknande… Göttans
    En tilläggsfråga… Dem flesta skördar när ca 75% av alla pistillerna är typ bruna… Vad händer om man skördar för sent? När man kommer tillbaks från semestern så är det 100% bruna etc etc.?

  • Vincent

    Member
    2011-04-14 at 22:02

    Av det jag har läst och inte av egen erfarenhet så säger “dom flesta” att ju tidigare du skördar desto mer “uppåt”-rus blir det.

    “Vad händer om man skördar för sent?”

    Det får någon med egen erfarenhet gärna svara på.

    “När man kommer tillbaks från semestern så är det 100% bruna etc etc.?”

    Var inte orolig, posta du en bild någon dag före semestern så är det lättare att avgöra om du kan vänta en till vecka. =)

  • dudin

    Member
    2011-04-15 at 04:40

    Vad snyggt du har det, visst är det smidigt med konsoler, gillar att man kan köra på olika nivåer i samma odling utan allt för mycket krångel.

  • Nisse_Hult

    Member
    2011-04-15 at 13:01

    @Vincent: Får återkomma då när det är dags att åka på semester. Hade vart intressant att veta hur det blir om man skördar senare än vad någon brukar. Tex, blir det bara skitröka då?

    @dudin: Tack, vill gärna hålla det stilrent utan att krångla till det.
    Ja, konsollerna var väldigt praktiska faktiskt, inget jag ångrar. Först var jag orolig att hyllan uppe till höger skulle skugga den stora plantan men det vart ju absolut inga problem. Den får ljus på hela sig ändå. Kanske någon mindre där under men jag roterar alltid växterna varje dag i vilketfall som helst :)

    Ang. Blueberry’n så TROR jag att en av dem redan har visat kön. Dessvärre pojke men jag avvaktar någon dag till tills jag verkligen är säker.
    Men jag står fast att det kommer bli 2 killar och 2 kvinnor, hermisar tillhör kategorin kvinnor tillsvidare ;)

    Hur det än ligger till med dem så kommer jag INTE plantera några nya förrens EFTER semestern igen, så man har koll på läget ;)

    Edit:
    Idag kom min lilla våg som är obligatorisk :) Mäter på 0.01g och hoppas den skall fungera. Har ju tyvärr inga kalibreringsvikter så det blir svårt att veta om den väger exakt eller inte.
    Har vägt lite kryddpåsar osv och kommer väldigt nära vad som står på men själva påsen väger ju också så det blir ju alltid lite mer :-(

    Edit igen:

    Nu är vågen provanvänd och kontrollerad!
    Då jag saknar kalibreringsvikter så använde jag mig av Svenska mynt.
    Vågen är jäkligt exakt. Kontrollerade vad mynten skall väga genom Sveriges Riksbank’s hemsida. Och dessa vikter fick jag på vågen!
    Dvs 6.60g för en Tio-krona och 7.00g för en enkrona.

    Vågen var jättebillig och inköptes på Ebay för under 50:- inkl. frakt.

Page 4 of 11

Log in to reply.