Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken DSD & Blueberry, 200W CFL, 12/12 från frö *SKÖRDAT*

  • nisse_hult

    Member
    2011-02-23 at 16:50

    Dag 18.

    Det har börjat smålukta lite när man kommer nära plantorna. Hoppas på att DSD skall lukta gott ;)
    Får se om jag kommer plantera upp alla DSD fröer eller inte, kommer nog köpa Femmade fröer nästa gång.

  • nisse_hult

    Member
    2011-02-27 at 16:07

    Dag 22

    Nu börjar det hända grejjer och det är väldigt kul att följa från dag till dag.
    RH har börjat öka med växternas storlek vilket är kanon.
    Vet inte hur stora/tjocka stammarna brukar bli på dessa växter men jag tycker att dem är väldigt kraftiga.
    Kör inget filter ännu utan vill veta hur mycket det kommer lukta osv.
    För någon som vet att växterna finns där, så känner man lukten direkt när man kommer in i rummet, dock är det ingen stark lukt utan svagt.
    I och med att man vet att dem är där så förstärks ju lukterna.

    Kör som sagt 5st LE 2700K lampor. Funderar på att byta ut 3st av dem mot en 125-150W CFL men är lite orolig på att temperaturen kommer öka mer då? Får se…

    Här är bilder på planta 1 och 2.

    Dag 22

  • c4nn4bis

    Member
    2011-02-27 at 16:40

    @Nisse_Hult wrote:

    Kör som sagt 5st LE 2700K lampor. Funderar på att byta ut 3st av dem mot en 125-150W CFL men är lite orolig på att temperaturen kommer öka mer då? Får se…

    Tycker verkligen att du ska köpa en 125w + en extra fläkt eller något, ska inte vara något problem tycker ja.
    jag kör själv DSD med en 300w le i 60*60.. temp runt 28..
    nu e dom i 2dagen Blom

  • nisse_hult

    Member
    2011-02-27 at 17:57

    @c4nn4bis wrote:

    Tycker verkligen att du ska köpa en 125w + en extra fläkt eller något, ska inte vara något problem tycker ja.
    jag kör själv DSD med en 300w le i 60*60.. temp runt 28..
    nu e dom i 2dagen Blom

    Jag har alltså ca 60x40x75, temp runt 27-31 grader beroende på vart jag placerar seglet osv.
    Kör redan med 2 utsugsfläktar. 1 fläkt som blåser mot växterna och 1 fläkt som blåser mot seglet.

    Att göra mer utsug å mer fläktar gör ju att det som fortf. är stealth inte längre är det. Är lite orolig över värmeproblem också.
    1st 150W LE + 2st 23W LE är mindre värme än 5st 23W LE eller kommer värmen öka?

    Du har 300W LE? Kör du med 2 olika lampor då tro?
    Jag provar med bara 2700K samt 12/12 från början =) Skall bli intressant att se hur det blir.
    Du har inga bilder på dina fina plantor så jag kan se vad jag har å vänta mig på ett ungefär? :) Hur stora krukor har du? Hur stor diameter är det på dina växter?

  • c4nn4bis

    Member
    2011-02-27 at 18:12

    @Nisse_Hult wrote:

    Att göra mer utsug å mer fläktar gör ju att det som fortf. är stealth inte längre är det. Är lite orolig över värmeproblem också.
    1st 150W LE + 2st 23W LE är mindre värme än 5st 23W LE eller kommer värmen öka?

    Du har 300W LE? Kör du med 2 olika lampor då tro?
    Jag provar med bara 2700K samt 12/12 från början =) Skall bli intressant att se hur det blir.
    Du har inga bilder på dina fina plantor så jag kan se vad jag har å vänta mig på ett ungefär? :) Hur stora krukor har du? Hur stor diameter är det på dina växter?

    Ne fan det är en 300w le 1st alltså “blå” som jag hade i vegg,
    men jag skulle ha skippat alla små lampor och kört på en större lampa 200w röd eller något sen ha en bordsfläkt som blåser direkt på lampan,sen 1 utsug + en som blåser på plantorna, eller något :P..
    i vegg hade jag 1liter sen så planterade jag om i 7liters krukor innan jag satt dom i blom!
    a jag funderar på att göra en tråd men vet ej hur jag ska lägga upp bilder säkert utan att någon ska kunna spåra dom :P “det där med gps saken”
    hade jätte gärna delat bilderna för jag har en speciell planta som jag skulle vilja visa upp, den är två i en eller va man ska säga, två toppar :)
    men som sagt va jag tror en 200w skulle sitta fint.

  • nisse_hult

    Member
    2011-02-27 at 18:22

    [quote=”c4nn4bisNe fan det är en 300w le 1st alltså “blå” som jag hade i vegg,
    men jag skulle ha skippat alla små lampor och kört på en större lampa 200w röd eller något sen ha en bordsfläkt som blåser direkt på lampan,sen 1 utsug + en som blåser på plantorna, eller något :P..
    i vegg hade jag 1liter sen så planterade jag om i 7liters krukor innan jag satt dom i blom!
    a jag funderar på att göra en tråd men vet ej hur jag ska lägga upp bilder säkert utan att någon ska kunna spåra dom :P “det där med gps saken”
    hade jätte gärna delat bilderna för jag har en speciell planta som jag skulle vilja visa upp, den är två i en eller va man ska säga, två toppar :)
    men som sagt va jag tror en 200w skulle sitta fint.[/quote]

    Jaha ;) Lite overkill för mig då, speciellt nu när dem höjde elpriset här. Betalar alltså lite mer än 1.5:- /kwh. Värdelöst.
    Får suga på tanken en stund ang. en 150W CFL.

    Lite OT då…
    Ang. detta med GPS osv… Använd programmet som finns på denna sidan:
    http://www.steelbytes.com/?mid=30

    Det tar bort all EXIF information. Så det problemet är lätt löst =)
    Sedan är det bara att ladda upp på imageshack.us eller photobucket.com eller någon annan.
    Är väldigt nyfiken på dina bilder på just DSD då jag inte hittar speciellt många sådana bilder.

  • nisse_hult

    Member
    2011-03-02 at 17:01

    Dag 25.

    Idag såg jag stor skillnad på plantorna och det var lite som jag gissade för några dagar sedan. Dem har sett lite olika ut från början. Troligen för att detta svaret… En av varje kön! 50/50 på första odlingen då… Har genast planterat 3st till, skulle egentligen ha planterat fler från början men det blev inte så.

    Hane:

    Hona:

  • nisse_hult

    Member
    2011-03-03 at 17:03

    Dag 26.

    Nu är hannen blivit kompost på riktigt och 3 nya fröer är planterade.
    Tänker fortsätta med 12/12 från början så det skall förhoppningsvis inte strula till det med den biten iaf.

    Honan börjar växa till sig å bli fin. Ett blad har ett hål vilket jag säkert oroar mig i onödan för.
    Jag skall nog under nästa vecka beställa hem en 150W CFL lampa istället för dessa 5 lampor jag kör nu. Känns enklare helt enkelt.

    Då lådan är vitmålad på insidan, behöver jag köpa en reflektor med E40 sockel eller skall jag bara köpa sockeln å spara pengarna beroende på om ni tycker det är onödigt eller inte med hammarslagen reflektor? Vad säger ni?

    Så här ser det ut i lådan nu.

  • billball420

    Member
    2011-03-03 at 17:53

    Jag tittade på mina gamla anteckningar och såg att jag hade 4 DSD i 3 2l krukor 12/12 från frö och under 400w HPS. Torkad vikt från plantorna blev: 12, 16 och 18 g. De blev 45-55 cm höga och tog drygt 14v blom.

  • nisse_hult

    Member
    2011-03-03 at 18:07

    @billball420 wrote:

    Jag tittade på mina gamla anteckningar och såg att jag hade 4 DSD i 3 2l krukor 12/12 från frö och under 400w HPS. Torkad vikt från plantorna blev: 12, 16 och 18 g. De blev 45-55 cm höga och tog drygt 14v blom.

    Fasen vilket gött inlägg du kom med! Härligt att få veta lite hur dem blir.
    Dock kör jag ju vanliga LE så jag räknar med kanske 2-5g per planta, kanske är realistiskt men det är skit samma. Det är bara roligt just nu.

    14v blom är inte alls farligt. Nu vet jag inte hurvida tiden ändras beroende på bättre/sämre ljus men ca 60 dagar är helt klart grymt!
    Jag kör också med 2l krukor, tycker det känns bra.

    När jag slaktade hanen så såg jag att det finns utrymme för rötterna.

  • billball420

    Member
    2011-03-03 at 18:22

    Jag hade ingen koldioxidtillförsel under flera veckor och hade konstant N-brist hela tiden, så de kan nog bli riktigt fina om man sköter dem.

  • nisse_hult

    Member
    2011-03-04 at 17:46

    @billball420 wrote:

    Jag hade ingen koldioxidtillförsel under flera veckor och hade konstant N-brist hela tiden, så de kan nog bli riktigt fina om man sköter dem.

    Själv är jag väldigt dålig på att se vad för olika brister som det är osv. Men då detta är första odlingen så försöker jag självklart att sköta dem så som man borde.
    Dock har jag nog börjat få småproblem misstänker jag.
    Några enstaka blad har typ ljusgröna fläckar på sig. Inte dem undre bladparen utan snarare mitten av växten. Någon som vågar gissa på vad det kan bero på?
    Kan ta bild om så önskas.

  • nisse_hult

    Member
    2011-03-06 at 16:31

    Dag 29

    Ingen bild idag men jösses va snabbt dem kan växa. Nu är hon väldigt nära 30cm hög.
    Växer omkring 2-4cm varje dygn. Får flytta hyllan varje dag nu. Man ser mycket tydligare nu att det är en hona också.

    Nu när hon börjar bli större osv så tycker jag det blir mer bökigt med kedjorna för att sänka hyllan så jag funderar på att köpa in väggskenor och konsoller. Kommer väl bli enklare, eller vad tror ni?
    http://www.jula.se/konsoler-130780
    http://www.jula.se/vaggskenor-130787

    Om en dag eller två så beräknar jag att mina nya plantor bör komma upp ur jorden.

    Edit:

    Tittade till i lådan för att ev. fylla på behållaren till seglet inför natten osv och såg då att en av dem nya plantorna har precis kommit upp ovanför jordytan =)
    Jiffy torvbriketter fungerar klockrent utan att förgro =)

  • nisse_hult

    Member
    2011-03-08 at 18:08

    Update, Dag 31.

    Det verkar väldigt misstänkt att den sista kunde vara en hermis men nu börjar jag bli lite osäker. Vet inte om jag var för snabb att ta bort dem 2 ev. bollar men gjort är gjort iaf.

    För er som vill bekräfta det så hänvisar jag till en annan tråd jag lagt upp:
    https://swecan.org//viewtopic.php?t=72334

    Kan även nämna att hon, det, nu mäter sig väldigt nära 38cm hög.
    Nya krukor är beställda så jag kan få bättre plats med dem nya plantorna osv.

    Edit:

    J*vla skit odling! :)
    Dem 2 första planteringarna blev alltså 1 hane och 1 hermis!
    Planterade då 3st nya och nu visade sig ett frö som inte ville gro alls.
    Bytte då ut fröt till ett nytt och planterade ytterligare 1 frö idag.
    Nu får det ta och hända lite saker för detta är inte roligt. Fröerna börjar ta slut också.
    Får nog fan bli Femmade fröer nästa gång.

    Nu får jag hoppas på bättre resultat x 4 :)

  • c4nn4bis

    Member
    2011-03-12 at 20:21

    @Nisse_Hult wrote:

    Update, Dag 31.

    Det verkar väldigt misstänkt att den sista kunde vara en hermis men

    synd :( men då e vi två,fick 4 damer av 10frön “otur” och av dom fyra damerna så misstänker jag att alla dom är hermisar “mera otur”

Page 2 of 11

Log in to reply.