Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken DR60 250w HPS GHS WR,WW,AMS,Jack herer

  • youka

    Member
    2011-07-06 at 22:27

    Hermis enligt mig hur? jo jag tog sönder en av bollarna och fick massa små damm

    Uploaded with ImageShack.us

    Ska jag fortsätta köra på för resten av de högre budsen verka helt oki, mycket hår

  • youka

    Member
    2011-07-25 at 17:57

    Innan jag uppdatera vill jag tända en J för offret i Norge våra tankar är hos er Norge

    Update
    Dag 52 – Blomm
    Snart vecka 8 i blomm
    Damen i smartpot som enligt mig hade en pollensäck som jag tog bort 2 veckor innan.

    Hur mycket tro ni jag kan får ut av henne

    Pistillerna har inte ändrat färg helt de håller på att skrumpa ihop.

    Bild på trichomer lär det inte blir eftersom det är jobbigt som det är att hålla luppen inte nog ska man fota ochså surrender säger jag :P men de ställen jag har inspekterat så har det varit mesadels klar trichomer + lite grumligt trickomer.

    Eftersom denna gen har en massa olika korsningar bakom är det svårt att avgöra när det är dags att skörda men jag kör tills 50-50 i trichomer mellan bärnsten och mjölkiga.

    Så det blir nog minst 4-5dagar till med full näring och sen sista veckan bara vatten tills det faller ännu mer löv och hoppas på tydligt gulnad på övre bladen och 50-50 på trichomer då blir det chop chop
    Second though någon?

    nu

  • cthullu

    Member
    2011-07-25 at 18:16

    riktigt fin stolpe! Lite svajig skulle jag gissa med den feta colan och såpass smal stam? :D

  • allan

    Member
    2011-07-25 at 18:16

    Wow det var inte dåligt vad det hade hänt grejer sen förra posten.. Sitter själv och är orolig för mina småbuds, har blommat 3veckor i samma setup.
    Men här ser det ut som jag inte behöver oroa mig! Har inte uppfattat men vilken näring kör du med?

    Verkar låta bra med 4-5 dagar till sen en vecka flush men jag har aldrig skördat själv första gången för mig också :)

    Edit: Såg nu att det var Goldlabel soil du körde med.

  • youka

    Member
    2011-07-25 at 19:25

    @cthullu wrote:

    riktigt fin stolpe! Lite svajig skulle jag gissa med den feta colan och såpass smal stam? :D

    som tur r den inomhus annars hade stormat tagit denna till graven :P

  • caffel

    Member
    2011-07-26 at 07:30

    Fan va fint du. Men bara main cola, inga sidoskott? Min gran av samma strain har blommat i 5 veckor nu snart. Då vet jag att den kommer tjocka till sig rejält. Verkar vara en lyckad korsning om man ser på hur den växer. Hoppas bara smaken och ruset matchar :D

  • youka

    Member
    2011-07-26 at 08:47

    @caffel wrote:

    Fan va fint du. Men bara main cola, inga sidoskott? Min gran av samma strain har blommat i 5 veckor nu snart. Då vet jag att den kommer tjocka till sig rejält. Verkar vara en lyckad korsning om man ser på hur den växer. Hoppas bara smaken och ruset matchar :D

    Jag rensade lite nån vecka sen sidoskott som inte fick ljus tog jag bort annars har jag bara låtit den växa, ja jag va också oroligt colan va väldigt liten innan sen va jag borta över en vecka och då vattnades enbart vatten eftersom bekant fick vattna åt mig hade jag kört full näring kanske budsen hade varit större, men jag är glad för det ja får ut en sak som stör mig är trickomerna inte utvecklas så där mkt nästan inget på blad bara på kalyxerna

    Som chutullu säger man ska inte låta odlandet ta över ens liv:)

  • caffel

    Member
    2011-07-26 at 13:18

    Haha. Ja nej jag har börjat på lite trichomer lägst in a budsen men inget på bladen. Sen pallar jag inte rensa bort något på denna plantan. Pillar så lite som möjligt eftersom det är min allra första. Hoppas du inte dröjer så länge tills nästa update;) Sjukt soft att följa.

  • youka

    Member
    2011-07-30 at 21:11

    Ni som har flera odlingar bakom sig och kika förbi denna odlingen, har jag en fråga att ställa blomm dag 58 och
    -temp 27 -28 lampa på 25 lampa av
    -fuktighet 55-65

    trichomerna syns endast på budsen inte så jätte tätta som andra bilder på nätet, trichomerna vill knappas hamna på bladen är det helt oki kommer jag att få potens röka ändå?

  • cthullu

    Member
    2011-08-01 at 09:49

    Det är ganska mycket i generna hur trichome bildningen blir, även om en del beror på odlingen.

    Vissa sorter ser ut som det snöat även på bladen, vissa blir kladdiga som fan men bara på budsen, vissa får feta svällda calyxar men inte så dundermycket synliga kristallet, vissa får massa trichar på undesidan av bladens “grenar/fingrar” (vad man nu ska kalla det) men inte så mycket på ovansidan av bladens grönmassa osv osv.

    Så länge man inte skördar i förtid får man bra och fin potens på allihop :D

  • youka

    Member
    2011-08-01 at 13:14

    @cthullu wrote:

    Det är ganska mycket i generna hur trichome bildningen blir, även om en del beror på odlingen.

    Vissa sorter ser ut som det snöat även på bladen, vissa blir kladdiga som fan men bara på budsen, vissa får feta svällda calyxar men inte så dundermycket synliga kristallet, vissa får massa trichar på undesidan av bladens “grenar/fingrar” (vad man nu ska kalla det) men inte så mycket på ovansidan av bladens grönmassa osv osv.

    Så länge man inte skördar i förtid får man bra och fin potens på allihop :D

    Tack mannen för din tid, gött då ska jag vänta tills tricksarna blir 50 brun innan jag skörda

  • caffel

    Member
    2011-08-01 at 14:17

    Läst runt lite och om du vill ha en mer uppåt hög ska du skörda när de är 50/50 mjölkiga o genomskinliga. Blir de bruna får du mer en couchlock high. Detta enligt Jorge Cervantes iaf. Beror ju på vad du vill ha. Ett tips är att ladda ner hans grow bible. Kan vara ganska jobbig att läsa, han är inte en duktig författare direkt. Lite osammanhängande ibland o ofta jävligt repetitiv.

  • caffel

    Member
    2011-08-11 at 05:53

    Tycker det är dags för en update youka. Borde väl till och med nästan vara dags för skörd…

  • youka

    Member
    2011-08-11 at 15:47

    @caffel wrote:

    Tycker det är dags för en update youka. Borde väl till och med nästan vara dags för skörd…

    det har inte hänt alls mycket med plantorna, flera blad har börjat gulna ordentligt trots att jag har gett de full näring kanske lite mer än doseringsgraden som gör att bladen gulnar.

    Den ena fick isig massa små rostiga fläckar som jag inget gjorde åt eftersom de ändå är i slutfasen tro att det va calcium problem exakt så här

    http://growweedeasy.com/marijuana-symptoms

    och bild på my lady

    Uploaded with ImageShack.us

    Varför gjorde jag inget? plantorna fick exakt samma innehåll vatten näring jord, så vf reagerade ena på det sättet svaret kanske ligger i att den ena är i smartpot och den andra i vanligt kvadrat kruka?

    eller att de är helt enkelt olika i arvet, och reagera olika på näringen?

    lite lärdom är ju att inte ösa på fullt näring direkt ger gradvis hur plantorna reagera

  • sandmellant

    Member
    2011-08-13 at 18:33

    är nt hlt 100 mn k bud bootr brukar jut vara calcum?

    ftrom dt är vårt att få nr högkoncntrat av fofor och calcum amma närng flaka..

    n å när dom blommar bhöv dt xtra(?) mkt calcum.
    kank därför ndl brännor blr å jävlga blom?

    vt nt vlkn om fck närng brännabrtwhatvr, mn dt kank ran av fortar mart-potn och därav brtn? n tor af..

    p nygg grow

Page 5 of 7

Log in to reply.