Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken DR60 250w HPS GHS WR,WW,AMS,Jack herer

  • duidui48

    Member
    2011-06-12 at 01:49

    @youka wrote:

    en vecka under 12/12 nu vattnat 2 gånger sen dess 1L / var 3 dag ph vatten 7
    avrinningsvatten 6.2 inga tecken på damer än :(

    Vet inte hur och vad du ger dem näring men ett tips/metod jag använder mej av är att börja ge dom Blomnäringen så att dom triggas till att förstå att det är dags nu,att börja blomma.

    Om det ligger någon vetenskap i detta får vi kanske fråga dom mer lärda här på Forumet.Men jag brukar,när jag vill ha dom i blom,ställa om näringen till mer Blomnäring än Vegg näring..

    My two bath worth..

  • kweed

    Member
    2011-06-12 at 04:50

    @hajen wrote:

    Tjena youka får man fråga vart du har köpt den där jord ph mätaren?

    Du kan köpa dom på ebay HÄR, kostar runt 23kr inkl frakt.

    Sen att jag verkligen inte skulle lite på ph-värdet den visar är den andra sidan på femman :), jag har en exakt likadan men använder bara fuktmätaren ibland.
    Den är ställbar mellan frukt, ph och ljus.

    /kweed

  • youka

    Member
    2011-06-12 at 14:47

    @DuiDui48 wrote:

    @youka wrote:

    en vecka under 12/12 nu vattnat 2 gånger sen dess 1L / var 3 dag ph vatten 7
    avrinningsvatten 6.2 inga tecken på damer än :(

    Vet inte hur och vad du ger dem näring men ett tips/metod jag använder mej av är att börja ge dom Blomnäringen så att dom triggas till att förstå att det är dags nu,att börja blomma.

    Om det ligger någon vetenskap i detta får vi kanske fråga dom mer lärda här på Forumet.Men jag brukar,när jag vill ha dom i blom,ställa om näringen till mer Blomnäring än Vegg näring..

    My two bath worth..

    jag kör som näringsschemat ange lite mindre dos dock och plantorna klaga inte (färgen på nya blad skott) vill inte börja mixa . Idag är de 9dagar under 12/12 och inga tydliga tecken på kön så det blir inga update av bilder.

    instämmer med personen ovan hygrometern känns inte som nåt att ha, aktuellt ph värdet som visas är långt ifrån korrekt ange fortfarande nästan 8 medans avrinningsvatten 6.2

  • youka

    Member
    2011-06-12 at 14:51

    @caffel wrote:

    Håller med om att det börjar bli dags för en update. Länge sen vi såg dina bitches ;)

    jag vill osså du är inte ensam:P tro nog jag besitter högsta förväntningar att det blir bitches. Blir det little bitches blir det update direkt lova:)…. må väl

  • youka

    Member
    2011-06-16 at 17:30

    idag 2 veckors blomm och måste tyvärr komma med tråkigheter,

    :( men det är väl så anta jag naturensgång :P, sen har jag fråga till er kan man återanvända jorden med gamla rötter I?

    av 4 blev 2 såna här

    Uploaded with ImageShack.us

  • markus004

    Member
    2011-06-16 at 17:42

    @youka wrote:

    sen har jag fråga till er kan man återanvända jorden med gamla rötter I?

    tråkigt :/ men vrf vill du återanvända jord?:P
    bra jord, tex P-jord kostar inte många kronor,
    samt att i den gamla jorden har säkerligen mycket näring försvunnit,
    så jag skulle inte rekommendera det iaf.

  • youka

    Member
    2011-06-18 at 05:02

    Update!
    Mug shot 1 bekräftad dam :)
    hoppas den inte blir hermis bara eftersom lägre noder har inte fått såna med hår i

    Uploaded with ImageShack.us

    hon till höger och den till vänster den?

    Uploaded with ImageShack.us

  • kweed

    Member
    2011-06-18 at 12:01

    @youka wrote:

    hoppas den inte blir hermis bara eftersom lägre noder har inte fått såna med hår i

    Brukar väl ta ett tag innan det händer något “där nere” 😆 när dom precis har visat kön. Har ännu inte sett till “hår” på mina nedre noder heller men dom syns väldigt tydligt på övre halvan av plantan. Ungefär 21~dagar sedan 12/12 med förvegg på 24~dagar.

    /kweed

  • youka

    Member
    2011-06-18 at 14:30

    @kweed wrote:

    @youka wrote:

    hoppas den inte blir hermis bara eftersom lägre noder har inte fått såna med hår i

    Brukar väl ta ett tag innan det händer något “där nere” 😆 när dom precis har visat kön. Har ännu inte sett till “hår” på mina nedre noder heller men dom syns väldigt tydligt på övre halvan av plantan. Ungefär 21~dagar sedan 12/12 med förvegg på 24~dagar.

    /kweed

    Gött och veta! jag har ju råkat låta plantorna exponeras i ljus när de är under mörkcykel därför jag förställde mig att d kan blir hermis :p

    Man måste reservera sig att d kan blir shit första gången

    Man är ju ändå inte expert :p

    Själv har jag bara 15 dagar 12/12

  • youka

    Member
    2011-06-28 at 16:56

    Update

    Antal blommdagar 25

    Blev 2 damer utav 4
    Hon till höger har fått en flush då bladet droppade som fan

    Uploaded with ImageShack.us

    Hon till vänster med inåt vikta blad som ni kan ser, spänstiga blad så att de blir böjda som fan är det något att oroa sig över?

    Uploaded with ImageShack.us

  • youka

    Member
    2011-07-05 at 15:22

    Är det normalt att budsen bara är pek finger stort efter 1 månads blomm har letat i andra journaler men är svårt att jämföra, ni som har kött på bena kan gärna svara och rädda mitt semester

  • frilansaren

    Member
    2011-07-05 at 15:26

    hur stora/tjocka budsen bör vara efter en viss tid beror så mycket på strain och pheno, men oroa dig inte, du har väl en bra blomtid kvar, händer mycket under senare halvan av blomtiden.

    -lance

  • drugsarewrong

    Member
    2011-07-05 at 15:35

    En liten generell sak som jag brukar gå på när det kommer till blom. Hanarna har utan undantag alltid visat kön 3-7 dagar innan honorna i alla odlingar oavsett strains. Får man därför ett par hanar och inga fler visar tecken på kön så kan man nästan med säkerhet säga att resten är honor.

    Jag brukar i alla fall tänka så, och det har än så länge aldrig slagit fel. När man väl har rensat ut hanarna en gång så är det sällan man kommer att behöva spana efter fler hanar.

    Tänkte bara dela med mig av lite kuriosa :P

    Ser jättefint ut nu, kommer säkert bli en fin skörd i slutändan :)

  • youka

    Member
    2011-07-05 at 18:57

    @frilansaren wrote:

    hur stora/tjocka budsen bör vara efter en viss tid beror så mycket på strain och pheno, men oroa dig inte, du har väl en bra blomtid kvar, händer mycket under senare halvan av blomtiden.

    -lance

    Jag hoppas de sockra till sig ordentligt framöver, för de håret några börja ändra färg i ändan alltså de blir lite mörkare men endast längst ut i ändan df jag börja undra om blommorna blir större har sökt i andra forum och enligt många källar ska man ta en lupp och väntar på trickomerna jag ser inga trickomer ännu ren synligt utan lupp borde det vara sockret man ser på bladet som växer från budsen.

  • youka

    Member
    2011-07-05 at 18:58

    @DrugsAreWrong wrote:

    En liten generell sak som jag brukar gå på när det kommer till blom. Hanarna har utan undantag alltid visat kön 3-7 dagar innan honorna i alla odlingar oavsett strains. Får man därför ett par hanar och inga fler visar tecken på kön så kan man nästan med säkerhet säga att resten är honor.

    Jag brukar i alla fall tänka så, och det har än så länge aldrig slagit fel. När man väl har rensat ut hanarna en gång så är det sällan man kommer att behöva spana efter fler hanar.

    Tänkte bara dela med mig av lite kuriosa :P

    Ser jättefint ut nu, kommer säkert bli en fin skörd i slutändan :)

    Ja och att stjälken på stora fanleafs blir lite röda har jag märkt

Page 4 of 7

Log in to reply.