Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken DR60 250w HPS GHS WR,WW,AMS,Jack herer

  • DR60 250w HPS GHS WR,WW,AMS,Jack herer

    Posted by youka on 2011-05-18 at 13:53

    Gamla odlingen avslutat kör på nytt
    Hoppas det blir bättre andra omgång:)
    Första odling, varför? då jag tröttnat på lokala dealers. Jag är inte dagligt brukare kan vara väldigt länge utan att bruka cannabis men det är bra att veta att det finns bra cannabis i en burk hemma hos en. Därav odlingen.

    Secret Jardin Dr60
    Kanal fläkt 100mm 160m3/h
    Goldlabel soil
    Ingen extra näring eller näring överhuvudtaget nu i början.
    Bordsfläkt från Biltema och Luftfuktare från biltema ni känner till den som pingvinen.
    Ljus 125W Blå/Vit under vegg, Har en 200w röd för blomm

    Den 17/5 alltså igår byggde jag ihop lådan och här kommer bilderna, Jag sådde 5 frö och alla tittade upp utan root komplex allt va det heter bara kran vatten som låtit stå ett dygn.

    replied 12 years, 6 months ago 22 Members · 96 Replies
  • 96 Replies
  • drugsarewrong

    Member
    2011-05-18 at 14:05

    Cthullus frön antar jag? Hoppas på att du får dig ett par präktiga damer :)

  • youka

    Member
    2011-05-18 at 14:08

    @DrugsAreWrong wrote:

    Cthullus frön antar jag? Hoppas på att du får dig ett par präktiga damer :)

    Jag förstå inte vad du menar frön från Cthullus eller heter den strainen så Cthullus? Hur som helst så har Cthullus inget med detta att göra tro jag

  • youka

    Member
    2011-05-18 at 14:12

    Hoppas nån kan svara på varför jag får så hög värme trots att kanalfläkten är igång och den vanliga bordsfläkten temperaturen blir 29-30 när jag stänger igen lådan

  • frilansaren

    Member
    2011-05-18 at 14:27

    @youka wrote:

    @DrugsAreWrong wrote:

    Cthullus frön antar jag? Hoppas på att du får dig ett par präktiga damer :)

    Jag förstå inte vad du menar frön från Cthullus eller heter den strainen så Cthullus? Hur som helst så har Cthullus inget med detta att göra tro jag

    Cthullu är vår gode medlem som gjort korsningen :)

    -lance

  • youka

    Member
    2011-05-18 at 14:30

    @frilansaren wrote:

    @youka wrote:

    @DrugsAreWrong wrote:

    Cthullus frön antar jag? Hoppas på att du får dig ett par präktiga damer :)

    Jag förstå inte vad du menar frön från Cthullus eller heter den strainen så Cthullus? Hur som helst så har Cthullus inget med detta att göra tro jag

    Cthullu är vår gode medlem som gjort korsningen :)

    -lance

    Där ser man nice men fröna köptes av Bol-Jarl anta han också fick de från Cthullus

  • mosaik

    Member
    2011-05-18 at 14:50

    @youka wrote:

    @frilansaren wrote:

    @youka wrote:

    Jag förstå inte vad du menar frön från Cthullus eller heter den strainen så Cthullus? Hur som helst så har Cthullus inget med detta att göra tro jag

    Cthullu är vår gode medlem som gjort korsningen :)

    -lance

    Där ser man nice men fröna köptes av Bol-Jarl anta han också fick de från Cthullus

    För det första så innehar även jag frön som köpts av bob-jarl och mig veterligen är det inte ren DurbanTopia som han sålde…
    Durbantopia är Durban Poison X Utopia Haze.
    bob-jarl sålde frön som är (Durban Poison x Utopia Haze) [Dvs. DurbanTopia X (White Widow x Blueberry). Så det är lite skillnad. ;)

    För det andra:
    En bildlänk till en .jpg läggs mellan två för att visas direkt på forumet.
    Vill man göra bilden klickbar så man kommer till en större bild får man lägga till en xxx.xxx runt [img]-taggarna.

    Exempel:
    [/img]

  • youka

    Member
    2011-05-18 at 14:55

    @Mosaik wrote:

    @youka wrote:

    @frilansaren wrote:

    Cthullu är vår gode medlem som gjort korsningen :)

    -lance

    Där ser man nice men fröna köptes av Bol-Jarl anta han också fick de från Cthullus

    För det första så innehar även jag frön som köpts av bob-jarl och mig veterligen är det inte ren DurbanTopia som han sålde…
    Durbantopia är Durban Poison X Utopia Haze.
    bob-jarl sålde frön som är (Durban Poison x Utopia Haze) [Dvs. DurbanTopia X (White Widow x Blueberry). Så det är lite skillnad. ;)

    För det andra:
    En bildlänk till en .jpg läggs mellan två för att visas direkt på forumet.
    Vill man göra bilden klickbar så man kommer till en större bild får man lägga till en xxx.xxx runt [img]-taggarna.

    Exempel:

    Härligt tack för hjälpen med bilden och släktträd geonomgången då vet man vad man odlar ^-^[/img]

  • caffel

    Member
    2011-05-18 at 15:30

    Hur går det med den luftfuktaren? Har köpt likadan men när den står och pressar i mitt dr40 tält lägger den av efter ett tag, sen drar den igång igen om man bankar till den, har du upplevt nåt liknande?

    För övrigt nice att se en tråd med bob jarls frön då jag fortfarande inväntar mina och är jävligt taggad på att dra igång. Skillnaden från din setup är då det mindre tältet och en 150w hps. Har till och med samma temp hygrometer :D .

  • nisse_hult

    Member
    2011-05-18 at 15:45

    Kul strain…. Skall bli väldigt intressant att följa då jag också har dessa fröer från Bob-Jarl ;)

    Lycka till!
    Kommer följa tråden.

  • youka

    Member
    2011-05-18 at 17:09

    @caffel wrote:

    Hur går det med den luftfuktaren? Har köpt likadan men när den står och pressar i mitt dr40 tält lägger den av efter ett tag, sen drar den igång igen om man bankar till den, har du upplevt nåt liknande?

    För övrigt nice att se en tråd med bob jarls frön då jag fortfarande inväntar mina och är jävligt taggad på att dra igång. Skillnaden från din setup är då det mindre tältet och en 150w hps. Har till och med samma temp hygrometer :D .

    härligt. nej jag har inte märkt att fuktaren lägger av men märkt att jag inte kan har luftfuktigheten i schack alltså jag kan inte hålla den i samma RH låter jag den stå på hela tiden går den upp till 100% och det vill vi ju inte pga av mögel, så jag sätter på den ibland när jag finns tillgängligt. Låter som det är defekt på din luftfuktare få den utbytt isåfall. Hur blir det med tempen med din 150w hps? jag förstå inte vf det blir så hög värme av min 125w cfl med kanal fläkt och bordsfläkt igång , förvisso så går det bra med 30 grader men vill ju ner till idealt temp , har faktiskt lust att övergå till hps men med denna setup jag har och tempen blir så hög känns nästan som hps inte är aktuellt ännu.

    Har sett nån journal där de kör 250w hps i DR60 fatta inte hur de får ner temperaturen

  • nisse_hult

    Member
    2011-05-18 at 17:24

    Vad jag fått veta så skall man mäta i skugga, dvs inte direkt i strålningsvärmen. Prova få sensorn i skugga å se vad det blir för temp.
    För på dina bilder ser man att termometern ligger direkt i ljuset.

  • caffel

    Member
    2011-05-18 at 18:17

    Kör med glasskiva för att minska strålningsvärmen. Har inte kört igång en odling än utan bara testat setupen. Tempen ligger på ca 30 grader 10cm under glaset när lampan är 10cm ovanför. Detta är med låg luftfuktighet på ca 20% eftersom jag inte kan få fuktaren att fungera som den ska. Har inte heller fixat fläktar för cirkulation men både fukt och fläkt borde väl sänka tempen lite. Tänkte också ha en datafläkt ovanför glaset som blåser bort luften mot kolfiltret.

    Så mitt tips är väl att fixa en glasskiva hos lokala glasmästaren o se hur det blir. Billigt o enkelt. Köpte miniklämmor på biltema som håller glasskivan.

  • youka

    Member
    2011-05-18 at 18:40

    @caffel wrote:

    Kör med glasskiva för att minska strålningsvärmen. Har inte kört igång en odling än utan bara testat setupen. Tempen ligger på ca 30 grader 10cm under glaset när lampan är 10cm ovanför. Detta är med låg luftfuktighet på ca 20% eftersom jag inte kan få fuktaren att fungera som den ska. Har inte heller fixat fläktar för cirkulation men både fukt och fläkt borde väl sänka tempen lite. Tänkte också ha en datafläkt ovanför glaset som blåser bort luften mot kolfiltret.

    Så mitt tips är väl att fixa en glasskiva hos lokala glasmästaren o se hur det blir. Billigt o enkelt. Köpte miniklämmor på biltema som håller glasskivan.

    det få blir nåt sånt om jag köper hps men i nuläget är det ju inte ett problem+
    att jag nu mätte tempen i skuggan och den håller sig i 26c så det är idealt anta jag

  • youka

    Member
    2011-05-21 at 07:15

    Liten update

    Vattnade igår och det är då 5 dagar under 24/7 ljuscykel nya skott börja visa och damn va de växer fast helt i olika fart mer ljus längst till vänster?

    Uploaded with ImageShack.us

  • cthullu

    Member
    2011-05-21 at 07:22

    ska bli intressant att följa detta :P

    ett tips är att du kan trycka edit på första inlägget i tråden och där ändra till en mer passande/korrekt rubrik..

Page 1 of 7

Log in to reply.