Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken DR60 250w HPS GHS WR,WW,AMS,Jack herer

  • youka

    Member
    2011-05-25 at 19:16

    nytt update idag har de varit varit 11 dagar under ljus fortfarande inga näringar de växar fortfarande väldigt olika den minsta ska nog slaktas väldigt snart, 1 har visat tecken på svaghet magnesium antar jag kollar bilderna och bedöm? Vad gjorde jag då? Satte den i smartpot med nytt jord och gav nytt vatten, jag misstänker ph problem också eftersom jag inte mäter ph just nu

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    man kan ser den till höger i smart pot har problem trots att de alla har behandlats lika kanske blev saken värre när jag planterade om? rötterna fick sig en omgång? för man ta ju bort det gamla jorden och skaka rötterna typ? men aja hoppas den överlever annars är det slagt den med och hoppas på att de 3 som ser någorlunda ut blir honor allihopa :S

    mata fortfarande inte nåt extra näring pure h2o .

    kanske ska börja lst? stammen börja tjocka till sig och noderna är inte långtifrån varandra gör detta att undre grenar inte får ljus?

  • bobbafett

    Member
    2011-05-25 at 21:39

    Jag ser du kör med smart-pots. Hur tycker du dom fungerar?

  • drugsarewrong

    Member
    2011-05-25 at 22:04

    Tror att blommorna börjar bli sugna på sin första kick näring, någon form av godis behöver dem få, ekologiskt eller ej.

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-05-25 at 22:41

    biltema säljer inte längre pingvinen tror du har samma som jag hade den ser ut som den nästan

  • billball420

    Member
    2011-05-26 at 16:21

    Du kanske skulle ta till dig det skaparen av Durbantopia skrev i din tråd.

    cthullu wrote:
    ett tips är att du kan trycka edit på första inlägget i tråden och där ändra till en mer passande/korrekt rubrik..

    och editera din rubrik så den inte beskriver något du inte odlar?!

    Mosaik wrote:
    För det första så innehar även jag frön som köpts av bob-jarl och mig veterligen är det inte ren DurbanTopia som han sålde…
    Durbantopia är Durban Poison X Utopia Haze.
    bob-jarl sålde frön som är (Durban Poison x Utopia Haze) [Dvs. DurbanTopia ] X (White Widow x Blueberry). Så det är lite skillnad.
  • youka

    Member
    2011-05-26 at 17:02

    @billball420 wrote:

    Du kanske skulle ta till dig det skaparen av Durbantopia skrev i din tråd.

    cthullu wrote:
    ett tips är att du kan trycka edit på första inlägget i tråden och där ändra till en mer passande/korrekt rubrik..

    och editera din rubrik så den inte beskriver något du inte odlar?!

    Mosaik wrote:
    För det första så innehar även jag frön som köpts av bob-jarl och mig veterligen är det inte ren DurbanTopia som han sålde…
    Durbantopia är Durban Poison X Utopia Haze.
    bob-jarl sålde frön som är (Durban Poison x Utopia Haze) [Dvs. DurbanTopia ] X (White Widow x Blueberry). Så det är lite skillnad.

    Ska jag ha så långt namn DurbanTopia ] X (White Widow x Blueberry). vill skaparen döpa d till nåt coolt namn typ deadlytopia:p

  • youka

    Member
    2011-05-26 at 17:37

    @BobbaFett wrote:

    Jag ser du kör med smart-pots. Hur tycker du dom fungerar?

    detta är min första odlingen har inget att jämföra med men tycker de är jobbiga än så länge vi får om det skiljer sen när jag kört flera gånger och kan ger en rättvis recension

  • youka

    Member
    2011-05-26 at 17:50

    Jag har en liten fråga angående omplantering om plantan har rotat sig jätte mycket och det blir svårt att få bort jorden, plantera ni in den gamla jorden i en ny kruka med nytt jord eller skaka ni bort så mycket jord ni kan först?

  • drugsarewrong

    Member
    2011-05-26 at 18:26

    Man planterar in den gamla jorden tillsammans med den nya. Man vill inte riskera att skada rötterna. Vissa kanske daskar av jorden försiktigt över en vask eller liknande, men det är nog inget som majoriteten skulle rekommendera eftersom att det inte finns någon direkt anledning att bli av med den gamla jorden om det nu inte är något allvarligt fel med den.

    Det man är ute efter är ändå utrymmet för rötterna, och att skada rötterna när man vill hjälpa dem är ju lite tråkigt.

  • youka

    Member
    2011-05-29 at 04:37

    @DrugsAreWrong wrote:

    Man planterar in den gamla jorden tillsammans med den nya. Man vill inte riskera att skada rötterna. Vissa kanske daskar av jorden försiktigt över en vask eller liknande, men det är nog inget som majoriteten skulle rekommendera eftersom att det inte finns någon direkt anledning att bli av med den gamla jorden om det nu inte är något allvarligt fel med den.

    Det man är ute efter är ändå utrymmet för rötterna, och att skada rötterna när man vill hjälpa dem är ju lite tråkigt.

    Tack för tipset det fungerade kanon vid omplanteringen jag gav de första kicket av Gold label näring Soil AoB och de verka gillar det även om ph i vattenlösningen som jag matade va typ 5,2. inga tecken på konstigheter på plantorna än iallafall de växer ytterligare.

    Ni som har gröna fingrar och är hjälpsamma , anse ni att jag borde byta upp mig till 250 w hps eller ska jag köra vidare på 200 Le?

  • bollore

    Member
    2011-05-29 at 18:39

    @youka wrote:

    Ni som har gröna fingrar och är hjälpsamma , anse ni att jag borde byta upp mig till 250 w hps eller ska jag köra vidare på 200 Le?

    Din odling ser ut att växa på bra.
    Jag tycker inte att du ska byta eftersom att det fungerar bra som det är.

    💡 Det du skulle kunna göra är att under blom monterar din 125W blåa lampa vertikalt i mitten och ställer plantorna runt om, 200W röda hänger du upp horisontellt med reflektor ovanför.

    Det borde inte höja tempen så mycket och du behöver inte heller köpa någon ny lampa.

    Lycka till :hemp:

  • youka

    Member
    2011-05-30 at 19:07

    Uploaded with ImageShack.us

    snart vecka 2 dags för blomming? är rädd för höjden har trots allt bara secret jardin DR 60

  • drugsarewrong

    Member
    2011-05-30 at 19:25

    Denna korsning av durbantopia där man slängt in whitewidow och blueberry verkar inte växa högt alls. De ser alla så pass kompakta ut att jag (Högst personligen!) hade låtit plantorna vegga vidare utan att oroa mig. Dr60 är väl 160cm till tak vill jag minnas, jag tror inte att dessa kommer att växa sig över en meter om du väntar med blom till dag 20-25.

    Har någon lite mer kvalificerade gissningar så kör hårt, jag tycker inte att det ser ut att vara någon fara. Men vill du blomma nu så kan du göra det då plantorna bör vara mogna att börja visa kön om man slår över till 12/12. Jag hade dock gärna sett lite längre vegg, som värst får du binda ner (och då ska du ha en jäkla “otur”.) Att förlänga vegg med bara någon vecka ger en rejäl skillnad i skörd i slutändan.

  • youka

    Member
    2011-05-31 at 02:47

    @DrugsAreWrong wrote:

    Denna korsning av durbantopia där man slängt in whitewidow och blueberry verkar inte växa högt alls. De ser alla så pass kompakta ut att jag (Högst personligen!) hade låtit plantorna vegga vidare utan att oroa mig. Dr60 är väl 160cm till tak vill jag minnas, jag tror inte att dessa kommer att växa sig över en meter om du väntar med blom till dag 20-25.

    Har någon lite mer kvalificerade gissningar så kör hårt, jag tycker inte att det ser ut att vara någon fara. Men vill du blomma nu så kan du göra det då plantorna bör vara mogna att börja visa kön om man slår över till 12/12. Jag hade dock gärna sett lite längre vegg, som värst får du binda ner (och då ska du ha en jäkla “otur”.) Att förlänga vegg med bara någon vecka ger en rejäl skillnad i skörd i slutändan.

    Tack för tips, de är exakt 2 veckor under 24/7 och de stretchar inte alls hoppas d är bra röka i dessa då ska jag låta kvinnorna blir befrukta och spara lite frö

  • p-green

    Member
    2011-05-31 at 06:13

    tja jta , ja har liknande setup och strain men körde vegg i typ en vecka sen direkt i blom vilket jag ångrar kraftigt nu.
    Har haft dom i blom i runt 30 dagar och dom är inte mer än 30cm.

    Sen har 2st kalashnikova från GHS som veggat i 6 dagar men kommer vänta till dag 25 eller runt 20cm innan dom sätts i blom.

    Hoppas det går bra för dig, Lycka till!:)
    Peaze

Page 2 of 7

Log in to reply.