Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken DR60 250w HPS GHS WR,WW,AMS,Jack herer

  • youka

    Member
    2011-08-18 at 18:41

    Update 90 dagar sen de började sättas under lampa
    76 dagars 12/12 ljus.
    60 dagar sen de visa kön

    Börjar med da big girl med en standard tändare, hon har nästan inga fanleaf kvar

    syrran som blev vanligt toppad i vegg och verka inte verka vilja mogna i samma fart kanske blev stressad?

    Bild på syskon kärlek

    Vet fan när jag ska skörda asså kolla på trichomer är ett pain in da ass :wall: säger jag bara måste finnas enklare sätt att kontrollera ripness

  • youka

    Member
    2011-08-18 at 19:00

    @Sandmellantårna wrote:

    är inte helt 100 men sk bud boosters brukar just vara calcium?

    eftersom det är svårt att få ner högkoncentrat av fosfor och calcium i samma närings flaska..

    sen så när dom blommar behövs det extra(?) mkt calcium.
    kanske därför endel brännor blir så jävliga i blom?

    vet inte vilken som fick närings bränna/brist/whatever, men det kanske ran av fortare i smart-poten och därav bristen? en teori iaf..

    ps snygg grow :)

    Jag har ju Ultra PK som doserades enligt schema hmmm :thinking:

  • allan

    Member
    2011-08-18 at 20:03

    det där måste vara den fetaste LE odlingen jag sett någonsin… Applåder!

  • youka

    Member
    2011-08-18 at 20:28

    @Allan wrote:

    det där måste vara den fetaste LE odlingen jag sett någonsin… Applåder!

    Jag glömde nämna att jag gick över till hps 250w efter 2 veckor av Le ursäkta förrviringen

  • olle

    Member
    2011-08-20 at 14:19

    Riktigt grym odling, hur länge till ska den vara i blom?

    Må gott!

  • youka

    Member
    2011-08-21 at 08:45

    @olle wrote:

    Riktigt grym odling, hur länge till ska den vara i blom?

    Må gott!

    ett tag tills eftersom det är knappt nåt trichs på plantan som jag toppade tjejen med single colan ska snart choppas

    Är inte alls nöjd med lukten , lukta bara hö

  • kweed

    Member
    2011-08-21 at 09:19

    @youka wrote:

    Är inte alls nöjd med lukten , lukta bara hö

    Feel for you man, samma med mina skunkar :(

    /kweed

  • youka

    Member
    2011-08-24 at 20:16

    test rökte en snabb torkning via micro och måste säga är inte alls imponerad av denna strain :(

  • h

    Member
    2011-08-24 at 20:23

    Avgör inte genom det, smakar alltid skit och potensen blir sämre, vet själv när jag testade mina lowryders med samma metod.

  • doctordoom

    Member
    2011-08-25 at 06:30

    Rökt 4 olika strains genom snabb torkning… Ingen har varit imponerande, ingen har smakat direkt gott men alla har varit helt ok potenta. Stirra dig inte blind innan kurering :)

  • youka

    Member
    2011-08-25 at 18:59

    @DoctorDoom wrote:

    Rökt 4 olika strains genom snabb torkning… Ingen har varit imponerande, ingen har smakat direkt gott men alla har varit helt ok potenta. Stirra dig inte blind innan kurering :)

    jag va väldigt noggrant med att inte skörda för tidigt som ni kan ser på bilden så att skörda för tidigt är det verkligen inte hoppas verkligen potensen blir bättre efter kurering.

  • doctordoom

    Member
    2011-08-25 at 19:13

    Min erfarenhet är att kurering inte påverkar potens speciellt mycket, men smaken blir oändligt bättre :)

  • youka

    Member
    2011-08-29 at 19:27

    fan smokade en ganska torkad bud det knastrade till i budsen hmm trots att jag har matat vatten i typ 2 veckor

  • youka

    Member
    2011-08-30 at 18:43

    Hittade på nätet ämne om knastrande där nån påstå att d fungera så ska testa alltid kul o göra nåt som nån gjort sen gör man det inte bra och gör om:p

    Its easy. Place the bud in a shallow bowl/dish, and place some water in the bowl. Leave that somewhere cool and dark, and each day change the water. Do this for a week. After you’ve done this, simply place the bud, suspended by string, in a cardboard box for a few days to dry out. Remember to put this somewhere cool and dark too.
    The way it works is the water absorbs the nasty chemicals in the bud, whilst leaving 99.9% of the THC and other ‘good’ chemicals intact as THC is NOT water soluble. Granted, the bud wont look as nice afterwards, but it will still taste the same (possibly better due to no fertilizers) and smell the same.

    Ska testa detta lite och ser om d knastra igen:p

  • cthullu

    Member
    2011-08-31 at 02:06

    det där kallas vattenkurering…

Page 6 of 7

Log in to reply.