Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken 400 HPS, DR90 Tält med blandade strains.

  • frilansaren

    Member
    2011-08-09 at 09:45

    väldigt spänd på Durbantopia, så ställde in dom under 12/12 idag 10 dagar gamla och hoppas på iaf 1 hona. Samma med HDF som är 12 dagar gamal idag. Med tiden det tar att slå om till blom så tror jag det bli bäst så. Har ju byggt om det större (på höjden) rummet till vegg-rum.

    -lance

    EDIT:
    Så i blomtältet står nu:
    K2 x Super skunk
    Emerald
    Durbantopia (Reg)
    Heavy Duty Fruity (Reg)

  • nomiar

    Member
    2011-08-09 at 14:06

    Du har ett dr90 med 400w va? Vad har du för temperatur där inne isf? Jag införskaffade mig precis ett dr90, men tycker det är lite väl varmt där inne :/

  • frilansaren

    Member
    2011-08-09 at 14:49

    @Nomiar wrote:

    Du har ett dr90 med 400w va? Vad har du för temperatur där inne isf? Jag införskaffade mig precis ett dr90, men tycker det är lite väl varmt där inne :/

    jag har runt 28-29 grader, vissa dagar när det har varit riktigt varmt ute så har det nått över 30 vid några tillfällen, men nu är det så med att min kanalfläkt är på sista versen. så med en ny blir det bättre.

    vad ligger din temp på?

    -lance

  • nomiar

    Member
    2011-08-09 at 16:31

    Flyttade min hygrometer lite så den är i skuggan och det ligger la runt 28-29 nu, ibland ~30.. Dock har jag andra problem att tänka på insåg jag när jag hörde hur mycket fläkten lät ;P 350m3

  • frilansaren

    Member
    2011-08-10 at 08:29

    Tänkte kasta upp 2 bilder på mina korsningar.
    Dock så är dom inte världens finaste just nu, de lider av lite fosfor eller magnesium brist, för tillfället. Men det åtgärdas ju ganska enkelt. (Relativt säker på att det rör sig om fosfor eller magnesium)

    Hela plantan

    Hela plantan

    Tack för mig.

    -lance

  • nke

    Member
    2011-08-10 at 08:33

    Så snyggt kan bara :clap: och lycka till.

  • h

    Member
    2011-08-10 at 08:40

    Riktigt fint! GOGO LANCE!!!½

  • frilansaren

    Member
    2011-08-10 at 08:54

    Tack så mycket boys. :)
    Ska bli riktigt spännande när det är dags att prov röka den egna sorten.
    Vet inte riktigt vad jag ska kalla den än :) Kanske någon som sitter på några förslag?

    1 av mina LRX som är toppad 6 gånger nu fick idag större kruka och flyttade in i 12/12 rummet. Hur den utvecklar sig ska bli väldigt spännande. :)

    -lance

  • frilansaren

    Member
    2011-08-10 at 14:06

    Har snokat runt lite och lägger nu mina 2 öre på Mg brist, ser iaf ut som det med allt jag jämfört med.

    Ska börja med att kolla ph imorgon, inte för jag tror att ph´t plötsligt skulle ändras drastiskt, men ändå.
    I andra hand blir det att försiktigt prova med nässelvatten.

    -lance

  • allanballan

    Member
    2011-08-10 at 14:29

    Namnförslag Lance A´lot!

  • frilansaren

    Member
    2011-08-10 at 15:47

    @AllanBallan wrote:

    Namnförslag Lance A´lot!

    Det förslaget gillade jag skarpt. :D

  • allanballan

    Member
    2011-08-10 at 16:20

    Jo helt fel va det inte va?

  • frilansaren

    Member
    2011-08-10 at 19:24

    Ballan: gillade det skarpt :)

    Precis satt 2 st Darkstar från TH Seeds och hoppas på en hona som får bli moderplanta. :)

    -lance

  • lesseboo

    Member
    2011-08-10 at 20:01

    @frilansaren wrote:

    Har snokat runt lite och lägger nu mina 2 öre på Mg brist, ser iaf ut som det med allt jag jämfört med.

    Ska börja med att kolla ph imorgon, inte för jag tror att ph´t plötsligt skulle ändras drastiskt, men ändå.
    I andra hand blir det att försiktigt prova med nässelvatten.

    -lance

    Hmm..Ser bra ut.Själv skulle jag inte oroa mig för dom nedersta fanleavens färg ifall det är dom du syftar på.När blomningen kommer igång har dom gjort sitt…trimma bort och se till att allting runt budsen ser ut att må väl…men..de e jag de ;)

  • frilansaren

    Member
    2011-08-10 at 20:32

    Fast det kommer längre upp på plantan med och blir bara mer och mer, hade samma symptom på min hypnotic, men lät det vara och det spred sig väldigt snabbt och mycket.
    Vad jag jämfört med/frågat på andra forum så verkar det mest troligt att det skulle vara brist på antingen Mg eller fosfor. Någon som vill tycka till om det?

    Här är 2 bilder på 2 blad jag klippte av tidigare idag.

    Det sprider sig snabbt över hela plantan (så blev det på hypnotic) och bladen torkar ihop.

    -lance

Page 3 of 15

Log in to reply.