Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken 400 HPS, DR90 Tält med blandade strains.

  • frilansaren

    Member
    2011-07-19 at 07:43

    21 dagar ovan jord.

    Durbantopia
    Finns inte så mycket att säga so far, eller kanske bara är jag som inte ser skillnad, ser ju henne/honom var dag, så kanske blir hemma-blind.

    Emerald växer på, har börjar ge henne lite näring, utöver rotstimulator

    De står i en varsin 11L Smartpot, vilka jag tycker väldigt bra om, dock har jag inte kört ett sida vid sida test med samma strain. Det lär komma fram över.
    Tyvärr så har inte de 2 andra Emerald tittat upp än, så de får stå kvar i vegg rummet, Ang Durbantopia så var det tyvärr bara 1/3 som tog sig, så hoppas på att det blir en hona, annars är det bara att sätta nya.

    -lance

  • Anonymous

    Guest
    2011-07-19 at 09:35

    Läcker smartpots om man vattnar normalt??
    Fina plantor btw se till att vegga dom ett tag till :)

  • frilansaren

    Member
    2011-07-19 at 11:45

    nej det tycker jag inte dom gör. :)
    Tyvärr blev det lite problem med veggrummet, så fick stänga ner det och ställa in under 12/12 idag.
    Lite omständigheter för tillfället som resulterade i detta, men så fort allt löst sig kommer jag bygga upp mitt rum igen.

    men det kommer nog bli fint ändå. :)

    -lance

  • bestharvest

    Member
    2011-07-19 at 17:23

    din emerald växer verkligen fint =) skall bli kul att jämföra din med min egna senare =)

  • frilansaren

    Member
    2011-07-27 at 09:03

    Tyvärr fick jag rycka Durbantopia då det visade sig vara en hane, men nya ligger i papp så ska snart vara en/flera Durbantopia´s tillbaka i tråden snart.

    -lance

  • wexper

    Member
    2011-07-29 at 22:20

    Det var två fina flickor du hade där lance! När tänkte du börja blomma dom? Såg att även du körde med Smart Pots, riktigt grymma krukor utan tvekan! Speciellt med Gold Labels medium, deras jord är ju så luftig och grym att det blir nästan som att odla i cocos haha!

  • frilansaren

    Member
    2011-07-31 at 14:21

    Nu har jag 2 nya durban som tittat upp, får hoppas iaf 1 blir hona.
    Kommer vegga durbantopia runt 4 veckor, beror lite på hur mycket den växer. Men tror jag kommer sätta den i blom när den är runt 50-60 cm.
    Ska lösa en kamera med igen, kanske imorn..

    -lance

  • strangebabylon

    Member
    2011-08-02 at 10:10

    Hejsan frilansaren, ser att du likt mig kör emerald.
    Har du känt att din emerald är lite av en dramaqueen?
    Saken är att när jag fick hem mina frön så fick jag även med två bonus frön, dessa var då ofemmade emeralds.

    Dessa grodde jag tillsammans med dom andra fröna eftersom det mest var en kul grej och det hade ju varit trevligt om någon av dom blev en hona.

    I början så hade jag ett ganska stort lamp avstånd, ca 40-50 cm med en 250 w hps.

    Redan efter några få dagar så började emeraldsen vinkla bladen uppåt som jag tog som ett tecken på att dom ville komma närmre ljuset, att tillägga är att värmen var okej osv då ca 28-29 grader.

    Nu har det gått en dag sedan jag sänkte lampan till 35 cm, och värmen är lite hög ca 30-31 som det ser ut nu.
    Idag när jag kom hem från jobb så hade emeraldsen börjat sänka lite på sina blad igen, men nu har dom fått små små gula prickar.

    Mina andra white rhino,arjans haze,white widow stormtrivs, dom växer som bara den och får nya blad i princip varje dag och dom har en fin grön färg.

    Så de är alltså bara emeraldsen som tjurar som ett par djävla dramaqueens.

    Har du märkt av något sånt?Eller det kanske bara är jag som fick ett måndagsexemplar med dåliga gener?

    Mvh

  • cthullu

    Member
    2011-08-03 at 20:11

    @frilansaren wrote:

    Kommer vegga durbantopia runt 4 veckor, beror lite på hur mycket den växer. Men tror jag kommer sätta den i blom när den är runt 50-60 cm.

    ujuj, kommer bli maffiga plantor – stretchvarning men antar att du har gott om höjd :P

  • frilansaren

    Member
    2011-08-05 at 14:29

    @ strangebabylon: Nej nått sånt har jag inte märkt av faktiskt, kanske bara otur med just den.

    @ Cthullu: hehe ja det känns som att dom kan bli monster, har du någon koll på om de stretchar väldigt mycket mer än “vanligt”, eller om de stretchar ungefär lika som andra? Har 2 utrymmen att nyttja, varav i det ena skulle det lätt gå att köra dom runt 2 m om man skulle vilja, fast det kanske är lite overkill, + att det utrymmet för tillfället är vegg rum. :)

    Nu när det börjar hända lite saker med dom så kommer det bli bättre med update´s, även haft mycket runt omkring, men det kommer :D

    -lance

  • cthullu

    Member
    2011-08-05 at 16:02

    Jao, eller finns ju två phenotyper när det gäller höjd/stretch, men även den kortare är ju ungefär som en vanlig durban, dvs mycket vital och ganska så höjdbenägen om man jämför med de flesta inomhus sorter.

    Har inget bra statistiskt underlag för hur vanlig den längre phenon är men den växer som en raket.

  • frilansaren

    Member
    2011-08-05 at 16:25

    Det får bli en suprise med andra ord :)
    Tänkte jag ska försöka dokumentera hela resan så noga jag kan, växtsätt osv, kan ju alltid vara intressant att ha fram över. :)
    Kanske ställer in dom i 12/12 när dom ligger runt 30-40 cm.
    Är lite sugen på att ställa 1 i 12/12 från start och ge 1 några veckors vegg först, för att se hur pass det skiljer sig.

    -lance

  • frilansaren

    Member
    2011-08-08 at 08:13

    Usch, nu har jag varit väldigt dålig på update´s ett tag.
    Så vi tar väl en liten bild update nu då.

    Vi kan väl börja med vegg rummet, de längst bak är 3 st Long red Chili och 2 st Bonsai som fortfarande gror.
    BLÅ är noname´s från en gammal hippie bekant som kom till Sverige från San fransisco på 60-talet, som sen odlat på dessa sen dess.
    RÖD är Golden Diesel från Nordenseeds, så även LRX.
    I de gula krukorna står 2 st Durbantopia (hoppas på hona denna gången)
    HDF (Heavy Duty Fruity) hoppas på en hona här med.

    Sen har vi ju Emerald med som blommat ca 3 veckor

    Har även 2 st av en egen korsning mellan K2 x Super skunk som fortfarande inte har något namn.

    Ber om ursäkt för mina dåliga updates, varit väldigt mycket runt omkring sista tiden, men nu ska det flyta på bra igen. :)

    -lance

  • allanballan

    Member
    2011-08-08 at 12:52

    ser fint ut det där, kommer bli fin gotte det där!

  • frilansaren

    Member
    2011-08-08 at 20:30

    tack ballan :)
    Ska bli riktigt spännande med Durbantopia, hoppas på hona denna gången. :)

Page 2 of 15

Log in to reply.