Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken 400 HPS, DR90 Tält med blandade strains.

  • frilansaren

    Member
    2011-08-11 at 10:59

    kan tillägga att det är utspritt på blad över hela plantan,
    nu har jag iaf tillfört extra PK+Mg så får vi se om det hjälper.
    Annars vette fan vad det beror på, PH-värdet låg där det skulle så det är inte problemet.

    Vi får se om några dagar med ökat PK+Mg om det gör någon skillnad.

    -lance

  • Nomiar

    Member
    2011-08-11 at 11:49

    Du borde alltid kolla ph FÖRST innan du börjar ge den näring, annars kan du råka övergöda den. Och ja, det där ser ut som mg brist ;P
    Men det är ingen direkt fara om du ska döda henne snart :)

  • frilansaren

    Member
    2011-08-11 at 12:37

    dem har nog iaf 4 veckor kvar, kollade ph´t först och det var som det skulle.
    tror inte heller det skulle vara någon större fara, men med tanke på att det är minst 4 V kvar så tyckte jag det var dags för ett tillskott.

    -lance

  • Nomiar

    Member
    2011-08-11 at 13:26

    Absolut, om du inte har mg så kan du köpa det på apoteket om du ber dom ta in(dom har inte alltid, beror på vart du bor osv). Det heter iaf Magnesiumsulfat ;)

  • frilansaren

    Member
    2011-08-11 at 13:56

    tack tack :)
    Ska gå och köpa det, fram tills jag får det så ökar jag varsamt lite på Mg näringen, borde fungera bra så länge. *Upptäckte att jag hade Mg hemma så har tillsatt det nu, borde väl visa om det hjälpte inom några dagar antar jag.

    -lance

    *Edit av text

  • frilansaren

    Member
    2011-08-13 at 09:51

    Då var det dags för en update igen.

    Vi börjar med Vegg-rummet.

    RÖD är Golden Diesel från NS som fortf gror.
    BLÅ är mina “noname” där 1 är uppe ur jord.
    DS är Darkstar från TH Seeds där jag hoppas på en hona till moderplanta.

    Blomtältet:
    SVART LRX från NS
    BRUN egen korsning, numera kallad Lance A´lot. :) (tack för namnförslaget Allanballan)

    Lance A´lot (Toppad)

    Här är en bild på blad från Lance, det är detta jag tror är Mg brist, vi får se om det bättrat sig om några dagar.

    Emerald från NS i de helt underbara SmartPot´s

    LRX (toppad 6 ggr) även denna från NS

    Vet inte om jag har så mycket mer att berätta just nu, så tills nästa gång.

    må väl

    -lance

  • hasselasse

    Member
    2011-08-13 at 11:31

    Tycker det ser ut som att plantan med prickar på bladen är övergödd kanske i kombination med instabilt/högt/lågt ph. Flusha igenom krukan med ph korrigerat vatten ordentligt, för att sedan flusha med näringslösning som oxå är ph korrigerad såklart, så kommer det lösa sig ska du se :) .

    Har haft flera plantor som sett ut sådär efter att jag matat dom med mycket näring och haft ett ostabilt ph. En superskunk i jord bland annat, det va innan jag skaffade min första ph mätare så tror den blev vattnad med på tok för högt ph i kombo med högt ec. Två chronic jag hade i hydro såg oxå ut sådar efter att jag matat med högt ec och ph:t flukturerat ordentligt. Kan iaf säga dig att det inte blev fel på rökat på nån av dom plantorna, efter 10v blom så blev det bland det absolut starkaste jag nånsin rökt, både chronic o superskunk :mrgreen: .

  • doug_wilson

    Member
    2011-08-14 at 08:50

    Ser riktigt fint ut de här frilansaren.
    Vad hände med HDF? Ett riktigt bra röka luktar jordigt och sänker en totalt iaf mig :)

    Blezz

  • frilansaren

    Member
    2011-08-14 at 09:09

    @Doug_Wilson wrote:

    Ser riktigt fint ut de här frilansaren.
    Vad hände med HDF? Ett riktigt bra röka luktar jordigt och sänker en totalt iaf mig :)

    Blezz

    HDF står under 12/12 sen några dagar tillbaka, glömde av den i senaste updaten, inget kön på den ännu, så vi håller våra tummar för en hona. :)
    Ska bli intressant att prova HDFn :)
    Kommer med update på den när den visat kön.

    må väl

    -lance

  • frilansaren

    Member
    2011-08-20 at 08:26

    Hej alla.
    Tänkte jag skulle köra en liten snabb update idag.

    Så vi börjar med Lance A`lot som nu börjar svälla upp sig.

    Durbantopia växer på fint, hoppas på honor/hona.

    -lance

  • Nomiar

    Member
    2011-08-20 at 09:27

    Fick du ordning på mg bristen sen?

  • frilansaren

    Member
    2011-08-20 at 09:58

    japp problemen löste sig, tror det var bränna ändå, för efter en rejäl flush så löste det sig :)

    -lance

  • Nomiar

    Member
    2011-08-20 at 11:18

    Aha, gött då :)
    Har liknande märken på några av mina plantor, kanske skulle ta o flusha dom i veckan.. Bara för att vara på säkra sidan ;)

  • frilansaren

    Member
    2011-08-20 at 11:32

    ja det kan nog vara en bra grej att göra, jag flushades, sen gav dom en svag dos näring.

  • olle

    Member
    2011-08-20 at 14:28

    Underbart som vanligt Lance, tur att det löste sig med Mg bristen, brännan vad det nu var.

    Keep it up!

Page 4 of 15

Log in to reply.