Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling 3000 kr oldings ställe

  • 3000 kr oldings ställe

    Posted by frome on 2007-09-15 at 23:47

    Jag och min polare var ute och spendera över 3000 kr på isolering, färg, trä m.M

    och är är resultatet av 1,5 veckor av byggande

    Om ni inte kan se bilderna ändra adressen till Https och inte http

    Här är då där vi ska grejja vi har nu städat och tvättat med målar tvätt för att få bort mögel och annan skit

    Här har vi då plastat in allt för att skydda isoleringen

    Här är min polare när han fäster isoleringen

    ett rör som ska funka som ett utsug för luften är monterat och sen har vi mer isolering med mer plast och mer plast ska sättas upp

    lite trä nu börjar se myssigt ut

    målat allt vit och dragit in el och hängt upp lampan och även en väder staion

    och så en dörr för att dölja allt med mer isolering

    dörren på plats.. kommer att täta lite mer så ljuset inte sysn så bra

    Och här har vi då krukorna. satte 4 frön varav 3 inte ville gro så dom poppa jag ner i samma kruka

    Hoppas att de blir en stina och inte en stig

    några dar och 2 av 3 i krukan med 3 frö börjar växa

    och stina växer också

    :hemp: :hemp: :hemp: :hemp: :hemp: :hemp: :hemp: :hemp: :hemp:

    replied 16 years, 6 months ago 10 Members · 41 Replies
  • 41 Replies
  • apatisk

    Member
    2007-09-16 at 00:32

    jävligt fint bygge. gillar när man tar det seriöst. hade dock itne använt plast, är livrädd för att använda det inomhus i gamla hus.
    har hört en massa skit om det. men i detta fallet är det enbart ett rum med ett utsug, så det känns inte så farligt.

    trevligt att bo i Timmerhus med. dessa gamla skönheter.

    vad är det för fläktar ni funderar över? fläkter till utsuget? det är väl bara att gaffa fast på röret mer eller mindre?

    om det är rakt rör så skulle det fungera med någon kraftigare datorfläkt av någonlunda rätt storlek?

  • selk

    Member
    2007-09-16 at 06:18

    Bra jobbat och mycket seriöst!

    Den låga takhöjden gör väl att ni är begränsade till lowryder eller kort veggtid. Det lär ju bli en del krypande för att komma åt och vattna längst in. Inga problem då jag antar att ni är unga och friska, värre för en “gammal gubbe” som mig som börjar bli både stel och fet!

    Lägg gärna in en plastmatta på golvet som ni viker upp i kanterna, då slipper ni att vatten rinner ner i golvet. Kan gå att få tag på spillbitar billigt hos någon mattläggare.

    Med risk för att låta som en messerschmitter vill jag varna lite för konstruktionen i det gamla huset. Personligen skulle jag inte använt plast alls i väggen, eventuellt i taket men då bara på INSIDAN av isoleringen. Mellan råsponten och isoleringen i taket ska det finnas en luftspalt på några centimeter så att eventuell fukt kan ventileras bort. Tyvärr är den konstuktion ni gjort nu inte speciellt bra för huset i längden men ska ni bara odla ett par år eller så är det ju inga problem att riva ut det när ni är klara…

    Jag odlar själv i ett vindsutrymme i ett gammalt hus men har inte vågat isolera yttertaket ännu (ska nog göras så småningom). Det gör att jag bara kan odla på hösten, på vintern är det för kallt och på sommaren för varmt!

    Har sett en tråd på forumet för ca ett halvår sedan om någon annan som odlade på “kattvind”. Sök efter den så kanske ni kan få fler tips!

    Lycka till!

  • reaper

    Member
    2007-09-16 at 09:56

    Ser mkt fint ut.
    Kan inte säga mera än det XD

    5 blad av 5 möjliga från mig iaf.

    :hemp:

  • reaper

    Member
    2007-09-16 at 10:51

    Håller med Skjortan! Mycket bra! Kul att se vart det här slutar. Ska följa tråden med mycket iver!

  • frome

    Member
    2007-09-16 at 11:36

    Tack för alla dom fina orden :)
    när det gäller plasten så är det för att skydda isoleringen mot fukt
    Vi har 3st 120mm fläktar som vi tänkta placera ut

    Jag vill ha 2 st fäst vid röret och 1 som suger in luft om nu tror de räcker med 1.

    min polare vill placera dom en som suger en some rör runt lufter och en ut

    edit
    vi tänkte ha big bud
    http://www.marijuana-seeds.nl/big-bud.html

  • thaman

    Member
    2007-09-16 at 11:42

    Grymt snyggt bygge, hoppas ni lyckas !

    Dock måste jag ställa mig bakom Selk.
    Stänger man in fukten så kan det gå väldigt väldigt snabbt (med maximal otur dvs) för trät att ta stryk. Har renoverat allt förmånga tak, badrum där folk byggt fel.

    Hoppas iaf ni får riktig rullians på det !

  • reaper

    Member
    2007-09-18 at 14:25

    Hellu grabbar mycket fint bygge. Fint att ni gör det ordenkligt.

    Själv kör jag garderob och har 5st datorfläktar. 2 st som tar in och 3 ut
    Sedan inne har jag 2 bordsfläktar till som cikulerar luft till plantorna lite här och där.Detta hjälper till att dem bildar en stark stomme/grenar som i sin tur bidrar med att dem orkar hålla upp dem fina feta budsen som ska komma :D

    Så mitt tips är att satsa på att få mycket nytt fräscht luft.
    Den nya luften innehåller koldioxid. Och den får bort en viss ånga som cannabis kan ge ifrån sig.Denna ånga kan vara skadliga för dem själva.
    Ni behöver inte oroa er för detta förren blomtiden. Men värt att tänka på.

    Och sen så är luft en av dem viktigaste grejjerna man ska tänka på när det gäller odling. Tycker jag iallafall :P

    Må Bäst !

  • reaper

    Member
    2007-09-18 at 15:30

    Väldigt väldigt imponerande bygge, bra jobbat!

    Lycka till!

  • frome

    Member
    2007-09-18 at 18:23

    Min polare gillar skum (ett skum som blir hårt bra för att täta och fylla upp saker och ting) han böra gå lite umm låt oss säga att jag har förbjudit han att skumma där något mer 😆 men så typ 2 fäktar som blåser in luft för det utrymmet? för vi tänkte typ sätta 4 st i början så vi tänkte att vi kunnde ta lungt med fläktarna så nu har vi bara 1 sug, 1 blås och 1 cirkulation fläkt

  • reaper

    Member
    2007-09-18 at 20:22

    tummen upp!

  • nocly

    Member
    2007-09-19 at 08:37

    Det ser fint ut.

    Men jag tycker det alldeles för låg mellan tak och golv.

    Om ni vill odlar med big bud.

  • frome

    Member
    2007-09-19 at 19:01

    Vad menar du? aså lampan går ju att höja och big bud är ju bara 45-55 cm.
    Btw är det någon här som har köp av marijuana-seeds.nl och har något att säga om dom?

  • reaper

    Member
    2007-09-19 at 19:10

    @Frome wrote:

    Vad menar du? aså lampan går ju att höja och big bud är ju bara 45-55 cm.

    Hur långt är det mellan lampan och golvet då?
    Tänk på om tex du har stora krukor så är de ca 25cm höga…

    Har du plats så har du plats helt enkelt :D

  • frome

    Member
    2007-09-19 at 19:17

    mellan golv och tak är de 125 cm och med lampan gissar jag runt 120cm
    sökt runt lite i forumet stämmer marijuana-seeds.nl iformationen om big bud eller blir dom längre?

  • reaper

    Member
    2007-09-19 at 20:37

    Är ingen odlare men är inte big-bud en jävligt “kort strain”? Det borde väl funka? :P :P :P Väldigt fint bygge! Lycka till!

Page 1 of 3

Log in to reply.