Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling 3000 kr oldings ställe

  • MisterSuperman

    Member
    2007-10-16 at 11:55

    jag gjorde nästan ett likadant bygge fast jag har ingen plywood för att täcka över isoleringen… pengarna tog slut…

  • frome

    Member
    2007-10-16 at 12:14

    ok nu har jag lagt in lite nya bilder

  • reaper

    Member
    2007-10-16 at 12:38

    ser ju mycket fint ut….dubbla tummar upp o lycka till!

    Mazar från dutch-passion e ett tips från mig….
    Dom ska bli korta som en liten julgran…ett tips till e å fundera på hydro i kombination med scrog, skulle funka kanon m dina 125

  • frome

    Member
    2007-10-16 at 13:39

    Ska tänka på det :)
    Jag funderar på att sätta lite lowryder2 också när man ska blomma dom stora :)

    och sen har vi köpt lite hesi.

    sen så kanske de blir att bygga lite extra kanske.. vi funderar ju på att köra med cloner därför kan man ju sätta upp något ljustät tyg eller nåt så kan man ha en section för att vägga och en för att bloma :)

    sen att se dom små liven ger mig ett sug att odla lite hemma :P doc bor jag ju med min far så jag tänker kanske sätta tomater eller något lagligt för att odla när ju fan skoj 😉

  • reaper

    Member
    2007-10-16 at 13:50

    @Frome wrote:

    Ska tänka på det :)

    sen så kanske de blir att bygga lite extra kanske.. vi funderar ju på att köra med cloner därför kan man ju sätta upp något ljustät tyg eller nåt så kan man ha en section för att vägga och en för att bloma :)

    Om du delar upp rummet se till så det INTE kommer in NÅGOT ljus i din blomkammare, räcker med 1lux lyser igenom mer än 2 nätter i rad
    för att störa blomcykeln. Det som kan hända då e avstannad blom eller
    ännu värre åter till vegg stadiet.

    Annars e d ju helt riktigt å dela upp, se bara till så d inte lyser igenom.

  • reaper

    Member
    2007-10-16 at 16:17

    en lys combo som funkar bra är 200w LE röda till blomm och growlux floura 77 till veggen. dom kan ni ha fett nära

  • nocly

    Member
    2007-10-20 at 10:06

    Det finns folk som säljer sin gammal cooltube på blocket och Tradera.

    Eftersom ert utrymme på höjden är så pass låg.

  • garderobsblomma

    Member
    2007-10-20 at 10:51

    @nocly wrote:

    Det finns folk som säljer sin gammal cooltube på blocket och Tradera.

    Eftersom ert utrymme på höjden är så pass låg.

    Haha dessa folk skulle möjligtvis inte vara du?

  • frome

    Member
    2007-10-20 at 14:33

    ^^ doc så måste vi ha nytt ljus snart för blommning :)

  • reaper

    Member
    2007-10-22 at 08:35

    allså jag hade min 400W HPS 10 cm från högsta buden. då hade jag dock en fläkt som satt precis som i en cooltube och blåste på lampan. men det var inget rör utan direkt under lampskärmen och det funkade.
    håll handen där du har toppen på din/dina planta. bränner du dig inte så bränns heller inte plantan. om du inte har de fetaste smedhänder förståss! :-)

    Jag hade också på en 15 w LE av misstag i en vecka. det resulterade i jättelånga plantor och 2 eller 3 hermisar av 10 st frön.
    tror det var därför iaf. ljuset gjorde iaf att de sökte såg åt ljuset och inte började blomma som de skulle. men jag fick ändå 100 gram plus frön av de 4 honorna som var kvar. så ni kan chilla grabbar. det blir bra röka ändå även med lite misstag :-)
    vad tror ni naturen gör? vill vi odla som i ett laboratorium är det klar helt andra krav. om man vill komma upp eller över 1 g per watt.

  • reaper

    Member
    2007-10-22 at 08:38

    jag fick också thrips på alla plantor. men de duschade jag av med 52 gradigt vatten. se var de borta.
    de höll på att äta sönder varenda blad. men till slut tröttnade jag på dem.

Page 3 of 3

Log in to reply.