Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen xbox360 eller ps3 ?

  • xbox360 eller ps3 ?

    Posted by reaper on 2008-11-29 at 17:07

    nå vad tycker ni ? 360 eller ps3 ?

    jag tycker 360 för spelen e bättre för mig och live funktionen e grymt bra och handkontrollerna e bäst höhö :)

    replied 14 years, 8 months ago 19 Members · 51 Replies
  • 51 Replies
  • monsterkiller

    Member
    2008-11-29 at 17:23
    Tenfoe wrote:
    nå vad tycker ni ? 360 eller ps3 ?

    jag tycker 360 för spelen e bättre för mig och live funktionen e grymt bra och handkontrollerna e bäst höhö :)

    Vad tusan, lät ju precis som du beskrev ps3’an ;)
    Har ingen erfarenhet av 360’n men när jag köpte ps3 så var det just för att det är en kraftfullare maskin. Även om den då låg väldigt långt efter xbox i spelutbud och fortfarande gör. Men sony har kommit ikapp rejält och skulle jag köpt idag så skulle det varit ett ännu lättare val :)

    Men det är inte alls omöjligt att det kommer bli även en xbox, såg pris på 1500:- inkl ett par spel. Helt galet billigt :)

  • hank_moody

    Member
    2008-11-29 at 21:00

    ps3 låter mindre, är snyggare, går inte sönder som xbox360 gör på typ 99% av alla enheter, bättre hårdvara, du får blueray… vad väntar du på? ;)

  • reaper

    Member
    2008-11-29 at 23:15
    Hank_Moody wrote:
    ps3 låter mindre, är snyggare, går inte sönder som xbox360 gör på typ 99% av alla enheter, bättre hårdvara, du får blueray… vad väntar du på? ;)

    ps3an kanske e mindre men itne snyggare ;D
    ja har haft 360 ett tag nu å den har inte gått sönder nånting, har även massa polare som oxå har 360 å ingen av deras har heller gått sönder

    blueray ? de har jag ingen som helst användning av ;D personligen ser inte jag nått med ps3an som e bättre än 360 förutom att den e mindre , men men alla tycker ju självklart olika :)

  • reaper

    Member
    2008-11-30 at 01:55

    Xbox 360 is the shit!

    Du har forza2, fable 2… Worms och switchball i arcade, behöver jag säga mer?!

    Och i worms så har vi vår eget lilla favorit mode: “pundarrelgler” ->

    Oändligt med granater
    1 st clusterbomb
    1 st Bananabomb
    oändligt med kamikaze

    5 min roundtid
    15 s turtid

    Och om någon skulle röra sig, eller “råka” röra sig så måste man skicka en granat rakt upp så den lägger sig på hövet :D
    Kanske också ska säga att man INTE får röra sig, bara vända håll :D
    Underbart

    Vi har precis lagt till bazookan, men den är inte original “pundarmode”
    men ganska skoj

  • tumstock

    Member
    2008-11-30 at 09:45

    Jag älskar 360,n!

    Jag har spelat på ps3,an ganska mycket men en polare men jag kommer aldrig lära mig att tycka om den mikroskopiska kontrollen utan skakfunktion(skak är dödsviktigt!)

    Enda anledningen jag skulle kunna tänka mig att byta ut krysslådan mot en ps3 är för gratis internet, och Rubadubb! Det är det bästa spel som någonsin gjorts när man sitter och hoppar med kontrollen :)

    Mvh Tumstock

  • hank_moody

    Member
    2008-11-30 at 10:26

    Jag tycker skak är jobbigt :) Och jag har jättesmå händer så små kontroller passar mig utmärkt – 360-kontrollerna når jag inte vissa knappar på utan att glida upp med handen på kontrollen 😥

  • tumstock

    Member
    2008-11-30 at 10:41

    @Hank_Moody“]Jag tycker skak är jobbigt wrote:</em/

    Jag vägrar att tro på att någon har mindre tassar än mig! :)
    Tom min mamma har större händer än mig och hon är dvärglik!

    Jag kanske bara tillfredställer mitt napoleon ego med den stora kontrollen iofs men den får mig att känna mig som en man 😆

    När man spelar shooters är skaket också überviktigt! (exempel) “now you daaaaajjjj Fiddermucker!!!”(skrikandes som en idiot) RATATATA! SKAKAKASKAKETISKAAAAK(villt tryckandes med tungan nästan halvvägs upp i ena näsborren) Underbart :D

    Mvh Tumstock

    Det får aldrig dom bänga ps3 mäniskorna uppleva… Stackarna :(

  • wutangisforthechildren

    Member
    2008-11-30 at 11:38

    Tänkte bara inflika att PS3:an visst har ”skakfunktion”. http://www.webhallen.com/prod.php?id=88224

  • tokuno

    Member
    2008-11-30 at 14:11

    Föredrar ju ps3:an om jag nu måste välja någon av alternativen. De är mest pga handkontrollen. Xbox har aldrig vart nått för mig.

    Wii Is Teh Shit! Underhållning för alla vare sig man kollar på eller spelar.

    Tokuno

  • pongo

    Member
    2008-11-30 at 20:56

    PS3 tar hem priset på allt utom just.. priset :P Värt extra pengarna dock, xboxens grafiska gränssnitt ser nästan ut som en HTML hemsida man gjorde i högstadiet. ps3an’s menyer är oerhört snygga och lätta att manövrera i. Det är underbart att streama allting till ps3an med medialinken också, musik, bilder och film direkt på teven utan att ha den där dryga sladden liggandes längst golvet. Ni pratar spel, riktigt tunga namn till PS3an då är ju Metal Gear Solid 4 och Little Big Planet vilket är det bästa spel jag någonsin lagt vantarna på!

    PS3 FTW alltså! :D

  • pongo

    Member
    2008-11-30 at 20:57

    Lika bra att lägga till att det inte kostar något att spela online med PS3, bara en sån sak hade fått mig att välja PS3 i alla lägen!

  • reaper

    Member
    2008-12-01 at 09:49

    Jag kör med PS3 och är nöjd. Är inget fanboy, men har heller inte råd (!) med fler konsoler.

  • reaper

    Member
    2008-12-02 at 18:38

    X360 4 life lätt bästa konsolen sen super nintendo!

  • reaper

    Member
    2008-12-02 at 19:14

    jag måste ju självklart slå ett slag för xboxet i den här tråden då jag själv sitter på ett sådant. har dock bara spelat ps3 en kortare stund på spelmässan ‘game’ i melbourne. men som med allt annat finns det ju både för och nackdelar.

    det fina med just xboxet är att man kan flasha cd-läsaren så att konsolen är mottaglig för kopierade spel (gratis är gott) och det var främst av den anledningen jag köpte ett xbox istället för ett ps3. jag själv tycker att även att kontrollen till xboxet är behagligare och att det finns ett större utbud av titlar. nackdelarna skulle ju vara att det är många som råkat ut för det sk red ring of death, vilket innebär att din konsol har gått sönder, samt att xboxet låter utav bara helvete. ett stort minus är även att xbox live som online funktionen kallas kostar pengar. det som pongo- nämde ang. det grafisk gränssnittet kan jag inget annat göra än att hålla med om. dock har microsoft nyligen uppdaterat gränssnittet i xboxet.

    eftersom jag knappt spelat på ps3an så är mitt kunnande en aning begränsat vad det gäller den frågan. de pro/cons jag kan komma med skulle vara att det estetiskt är mer tilltalande än xboxet, onlinefunktionen är gratis och att den tydligen sitter på en av marknadens bästa blue-ray spelare. nackdelar är dock att kontrollen är förjävlig, att det ännu inte går att flasha/chippa ps3an (gratis är fortfarande gott), samt det hutlösa priset.

    sen så beror ju självklart valet av konsol lite på vad man har använt sig av tidigare. är man en inbiten ps användare så lär man ju knappast gå och köpa ett xbox bara för att det är aningen billigare än vad ps3an är.

  • mr_maul

    Member
    2008-12-02 at 19:44

    Xbox 360 pga LIVE funktionen och spelutbudet

Page 1 of 4

Log in to reply.