Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen xbox360 eller ps3 ?

  • joe-schmoe-van-kneegrow

    Member
    2008-12-02 at 23:07

    PS3 latt, xbox live kostar massa cash, ps3 ar gratis. Nuff said.

  • reaper

    Member
    2008-12-03 at 09:06

    den såkallade ring of death på xbox360 brukar inte hända på dom nyare versionerna av boxxen utan oftast på dom äldre , och sen att ps3 har blueray ? va ska man me de till :P ser ingen mening me de lixom.. och ja live funktionen kostar ju , typ en hundring i månaden så det är ju ingen stor kostnad precis , sen roligare spel till xb :)

  • krucan

    Member
    2008-12-04 at 17:49
    Tumstock wrote:
    Jag älskar 360,n!
    Jag har spelat på ps3,an ganska mycket men en polare men jag kommer aldrig lära mig att tycka om den mikroskopiska kontrollen utan skakfunktion(skak är dödsviktigt!)

    Jag har precis köpt ett ps3 och visst minsann har kontrollen skakfunktion.

  • tumstock

    Member
    2008-12-04 at 18:02
    KruCan wrote:
    Tumstock wrote:
    Jag älskar 360,n!
    Jag har spelat på ps3,an ganska mycket men en polare men jag kommer aldrig lära mig att tycka om den mikroskopiska kontrollen utan skakfunktion(skak är dödsviktigt!)

    Jag har precis köpt ett ps3 och visst minsann har kontrollen skakfunktion.

    Ja men det är fusk för då är det en nyare verision än den jag talade om :)
    Xbox nyare utgåvor har bluray det är ju nästan samma sak 😉

    Jag tycker dom är rätt lika spelmässigt, det är allt som räknas för mig, när den biten är avklarad så kommer priset och då vinner altid den billigaste hos mig :P

  • reaper

    Member
    2008-12-04 at 22:54

    va fan e meningen med bluray egentligen ? :P

  • humlan

    Member
    2008-12-05 at 00:05

    Blueray är framtiden.

    Fridens.

  • reaper

    Member
    2008-12-05 at 09:53
    Humlan wrote:
    Blueray är framtiden.

    Fridens.

    de säger mig ingenting hahaha finns de verkligen ingen som har nån bra anledning att blueray skulle va bra för ?

  • wutangisforthechildren

    Member
    2008-12-05 at 10:22

    Bättre bild och ljud.

  • reaper

    Member
    2008-12-05 at 11:16

    jaha , men då är de ju lite onödigt å ha ps3 bara för blurays skull lixom :P

    dvd har ju tillräckligt bra ljud å bild

  • wutangisforthechildren

    Member
    2008-12-05 at 11:49

    Nej 😉

    Blu-Ray får DVD att se ut som VHS. Visst har man bara en liten tjock-TV så kan jag förstå resonemanget. Men det är lika absurt som att säga att du inte behöver köpa en Xbox 360 för gamla vanliga Xbox har ju tillräckligt bra ljud och bild.

    Såg Sagan om ringen högupplöst för några dagar sedan och trots att de bara går upp för ett berg och ner för en dal hela tiden så var det en angenäm upplevelse. Bilden var så kristallklar att man kunde urskilja Frodos alla porer. Det var tur att jag var nykter vid tillfället annars är jag rädd att jag levt mig in så totalt att jag hade skitit på mig av skräck så fort en orch visats i bild.

  • reaper

    Member
    2008-12-05 at 13:11

    Det är ju trots allt Wii som regerar, hur kul som helst i alla lägen! Särskilt förfest!

  • reaper

    Member
    2008-12-05 at 14:47
    wutangisforthechildren wrote:
    Nej 😉

    Blu-Ray får DVD att se ut som VHS. Visst har man bara en liten tjock-TV så kan jag förstå resonemanget. Men det är lika absurt som att säga att du inte behöver köpa en Xbox 360 för gamla vanliga Xbox har ju tillräckligt bra ljud och bild.

    Såg Sagan om ringen högupplöst för några dagar sedan och trots att de bara går upp för ett berg och ner för en dal hela tiden så var det en angenäm upplevelse. Bilden var så kristallklar att man kunde urskilja Frodos alla porer. Det var tur att jag var nykter vid tillfället annars är jag rädd att jag levt mig in så totalt att jag hade skitit på mig av skräck så fort en orch visats i bild.

    jag tycker ändå dvd har tillräckligt bra bild å ljud :P
    jag ger blueray 6-7 år sen har dom kommit på nånting nytt som har ännu bättre bild å ljud :P så kommer de alltid vara

  • gin

    Member
    2008-12-05 at 20:01

    Blu-Ray används inte endast för filmuppspelning på PSTriple. Xbox 360 använder bara DVD skivor för datalagring (vissa spel hamnar på 3-4 skivor). Bluray rymmer väldigt mycket mer. Tyvärr är hastigheten ganska ineffektiv vid tillfället men det kommer självklart förbättras. Jag ser Blu-Ray som ett starkt argument för PS3.

    Ps3 som konsol äger 360n på alla punkter utom live tjänsten. Multi-releaser tar bort argumentet om exklusiva titlar, och Ps3an kan bara klättra uppåt. Men tittar man på spelen spelar det ingen större roll vilken av konsolerna man väljer. Det är småsaker man får väga mot varandra. Just nu är det väl priser man får titta på. En 360 utan HDD kostar ju hälften av vad en PS3 kostar. Dock får man lägga till live, och man har ingen Blu-Ray kapacitet.

    Men som någon skrev är det Wii som gäller 8)

    Tumstock: Det finns Dual Shock III kontrollers.

  • reaper

    Member
    2008-12-05 at 21:07

    att en del spel hamnar på 3-4 skivor ska ju inte vara nånting man tänker på när man ska välja konsoll , för xb360 är en bättre konsol i helhet iaf :) höhö

  • jamaicanrastafari

    Member
    2008-12-18 at 13:53

    360. Vet ej, aldrig gillar PS.

Page 2 of 4

Log in to reply.