Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Weedman skogsprojekt upd. 2008-08-25

  • reaper

    Member
    2008-09-17 at 09:42

    Hej :)

    Critter : Har inte skördat dem ännu.

    Bluntman : Sticklingarna mår bra och står under en liten lampa nu tills jag fixar till min garderob. Vill gärna ha en inomhusodling ser så roligt ut :)

    Ska ta lite nya bilder med en bra kamera, behöver lite feedback på vad jag ska göra med dem. De blommar nu och en massa trådar kommer ut från topparna så jag låter dem stå kvar även fast vädret suger så länge det bara går. Hoppas att molnen snart försvinner så det kommer lite sol innan vintern är här. Pz

  • badboy

    Member
    2008-09-18 at 19:57

    du kommer omöjligt kunna blomma klart ….

    så av den anlednignen har du inget att förlora på att försöka plantera om den hemma. Gräv helt enkelt rätt rejält under plantan och kör hem skiten i bil och försök blomma klart. En hel del rötter kommer att fuckas men en hel del kommer också klara sig. Kommer troligtvis må lite dåligt i början men sen repa sig. Vet folk som gjort detta(dock ej med så stora plantor)…men du har inget att förlora

  • Yerba

    Member
    2008-09-19 at 08:01

    Har fixat en jordkällare som jag tänkte investera lite utrustning och fylla med kloner kloner och testa nätmetoden men en massa watt Smile en fråga där, hur vattnar man där det är total jungel där ? ska man göra en mittengång ? 5×5 meter jordkällare taket går inåt vid typ 1.5m eller så. Tacksam för feedback och tack igen Smile

    *

    Hur varm är jord källaren om natten? kanske behövs värme fläkt/element.
    fixa en skyst miljö. med hyfsat jämn temp.
    bara 29 kloner? gå dit med häck saxen och ta ytterligare 29st eller fler.
    köp lite lampor men pass på värmen. 1,5m skulle nog göra det prisis.
    fyll upp källaren med så många 3.5liters krukor som får plats. sen är det bara att investera i lampor fläktar osv.
    sätt dem i blom med engång efter rotning eller vegga 1vecka.
    dukör jord? köp dig nån bra näring som är lätt hanterlig.

    optimalt om du kan dra ut luften. och få in frisk luft men där har vi tempen igen. är ju kallt så här års. men tempen och luften fixar du på något sätt!
    Kör hårt! :wacko: :love: :crazy:

    kan nog behövas bevattnings system om du inte vill springa dit varje dag.

    Allt är värt att investera i om du verkligen brinner för det!
    FOLOW YOUR CORAZON.

  • reaper

    Member
    2008-09-20 at 09:06

    massa folk som uttalar sig men ingen har ens brytt sig om att fråga var i sverige han bor. längs kustlinjen i södra Sverige kan han i absolut bästa fall ha plantan ute två månader till. i sämsta fall åtminstone en månad till. så om plantorna gått i blom sen några veckor tillbaka så kan det nog bli en hel del haschvirke av dem.

  • reaper

    Member
    2008-11-20 at 02:02

    Dog denna tråd? Vill ju veta vad som hände med monster plantorna =)

  • boaez

    Member
    2008-12-22 at 20:48

    Ja, kom igen! Lite info nu.

    Hur gick det med klonerna? Vart det ishasch av föräldern/föräldrarna?

    Dom var ju jävligt feta i alla fall! :)

  • reaper

    Member
    2008-12-23 at 15:50

    Fyfan man längtar till sommaren 2009 :(

    Ska nog försöka mig på en liten nybörjar outdoor odling :)

    Fina bytheway :) :)

  • reaper

    Member
    2009-01-18 at 21:13

    Mr Weed man , vart tog du ivägen , jag är jätte nyfiken hur det gick? Tog du in dem i den där ladan , klarade du dem igenom blommningen ? berätta gärna . Mvh Flowen

  • h3mp

    Member
    2011-03-16 at 01:31

    Sorry för att liva upp en gammal tråd 🙄

    Det vart en massa blad som jag smulade ner sen använde till bakverk och vart ganska förtjust i att blanda kött marinad med det. Testade att smaksätta vodka med det och det vart också riktigt gott 😉

    Det hände lite grejer som gjorde att jag glömde av att uppdatera på detta underbara forum och jag ber om ursäkt om de intresserade finns kvar.

    Det är en bekant som äger denna skog och jag väntar på vår så jag kan plantera en massa typhoons på samma plats.

    Jorden är täckt en bra bit nedåt med gammla ruttna avverkade trädbitar som jag tror är väldigt näringsrik. Desutom rinner en bäck intill så det ska bli roligt att se vad som händer :P

    När tiden kommer så skapar jag en ny tråd och det känns bra att det går så bra att få hjälp med evt. problem här :)

    Peace alla glada :) Mvh

  • higherthangod

    Member
    2011-03-16 at 14:41

    Det ska följas helt klart!!! Hur blev det med skörden efteråt? ;D

  • h3mp

    Member
    2011-03-17 at 00:06

    HigherThanGod, det vart ingen höjdare vart bara preflowers :( det blev en massa säckar med blad som jag hade lite skoj med.

    Fick inte gjort något av att täcka över dem så de kanske hade kunnat gå i blom.

    Inte fick jag gjort nå ishasch heller…

    Vart mest bakverk och smaksättare till det tråkiga bruna. Det var dock lätt värt bara att få se dessa underbara plantor växa.

    Ser verkligen fram emot att testa typhoon´s, har en magkänsla att denna sommer kommer bli riktigt fin men vi får se :)

    Pz

  • higherthangod

    Member
    2011-03-17 at 06:10

    Jaha vad synd :( Men lycka till denna gången då! :) Tanskas typhoon är grymma! ;)

Page 7 of 7

Log in to reply.