Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Weedman skogsprojekt upd. 2008-08-25

  • reaper

    Member
    2008-07-14 at 23:51

    väldigt tjusig blomma det där =) vad är det för strain?

  • reaper

    Member
    2008-07-14 at 23:53

    Är det bara en planta, i sånna fall. fan va den e buskig. 🙄

  • reaper

    Member
    2008-07-14 at 23:53

    Det var mig en buskig sak!

  • reaper

    Member
    2008-07-14 at 23:55

    Det är min första odling och jag är inte så väldigt insatt i vetenskapen bakom att odla jag har bara kört learn by doing än så länge :) . Jag köpte dem i Amsterdam men jag råkade mixa ihop alla fröna så jag vet inte precist vad som är vad. Det ska vara northern-light, bubblegum, AK-47 och några andra namn jag har glömt blandade som jag köpte, det kan vara vad som helst men de blad jag har kasserat och torkat har iaf varit en positiv överraskelse att röka . Jag planterade 15 frön men bara 5 fungerade men alla är honor så det känns bra än så länge. Önskar jag visste mer om PH värden och näring då de har lite problem förutom solbränna. Ska investera lite mer tid och pengar nästa år jag vart torsk direkt av att se dem gro :) Pz

  • reaper

    Member
    2008-07-15 at 07:31

    ser ju riktigt riktigt bra ut, nu får vi bara hoppas de hinner klart! :D

  • reaper

    Member
    2008-07-15 at 10:20

    Vill inte va en parytpooper, men varken northern-light, bubblegum eller AK-47 kommer att hinna blomma klart i sverige…

  • reaper

    Member
    2008-07-15 at 10:31

    @Maqn wrote:

    Vill inte va en parytpooper, men varken northern-light, bubblegum eller AK-47 kommer att hinna blomma klart i sverige…

    Oavsett när jag har planterat dem ? Pz

  • reaper

    Member
    2008-07-15 at 10:49

    Plantor tål inte frost.
    T.ex: Strainen har en blomtid på 9-11 veckor, cannabis blommar när dygnet närmar sig 12h ljust och 12h mörkt. Detta infaller för sent på året (hösten) här i svea-rike.

    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=37

  • reaper

    Member
    2008-07-15 at 10:58

    Okey blir ett race mot tiden då . Tack för info iaf !

  • daddy

    Member
    2008-07-15 at 12:33

    Tror inte någon utav dom kommer hinna blomma klart, men du lär få ut en del röka ändå. Bubblegum plantan lär komma ganska långt. AK47’an kommer du dock inte få lika mycket av eftersom den är mestadels sativa och behöver stå länge. Northern light kan nog också ge några gram.

    Var en kille här på Swecan som odlade 1 blueberry planta och fick ut 400g eller liknande för några år sedan, så visst finns chansen att det ska gå bra för dig, men troligtvis inte 😉

  • reaper

    Member
    2008-07-15 at 12:40

    @daddy wrote:

    Var en kille här på Swecan som odlade 1 blueberry planta och fick ut 400g eller liknande för några år sedan, så visst finns chansen att det ska gå bra för dig, men troligtvis inte 😉

    Det måste va ren pheno-tur. 😯
    Man ska va glad om det hinner komma preflowers ens.
    Kanske lite acetonbrajja iaf ;)

  • reaper

    Member
    2008-07-15 at 13:11

    Du kan ju testa soppsäcksmetoden. Men det kommer att bli ett jäkla jobb.

  • reaper

    Member
    2008-07-15 at 13:24

    Är frost det enda jag behöver oroa mig för ? Bor i Zon 6 och det brukar inte vara frost förrän december men allt kan ju hände. Det att ordna ett ställe där de kan stå i säkerhet för frost om det enda de behöver är mer tid utan frost. Pz

  • reaper

    Member
    2008-07-17 at 02:37

    Hej alla ! :)

    Tänkte lägga upp lite nya bilder på min lilla regnskog. Nästa gång blir det med en bättre kamera. Har en fråga om ni som vet kanske har ett svar :P

    Är tomaten på nedersta bilden sjuk ??

  • bluntman

    Member
    2008-07-17 at 17:56

    Zon 6?

    det är ju i tjotta, tror nog du får börja med sopsäckar nu :( om dom ska blomma klart ❗

    Bluntman

Page 1 of 7

Log in to reply.