Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Vesslan's 100% Stealth Grow

  • Vesslan's 100% Stealth Grow

    Posted by Vesslan on 2010-12-19 at 23:01

    Lite små detaljer kvar bara. Ser inget som säger att det inte skulle kunna funka om man bortser från kostnaden av alla prylar och lån av grävskopa.

    replied 12 years, 4 months ago 25 Members · 73 Replies
  • 73 Replies
  • bigcheese

    Member
    2010-12-19 at 23:26

    Haha grymt! Det blir nog min framtida odling! :D
    Blir jävligt djupt att gräva ner. Får akta så att det är helt clear så du inte stöter på några ledningar och så.

    Har du räknat kostnaderna än? Skulle vara intressant att se hur mycket ett sådant kalas skulle gå på!

  • homealone

    Member
    2010-12-19 at 23:56

    Vore ju rätt så bad ass!
    Men gör nåt större när du ändå är igång, typ http://www.youtube.com/watch?v=A5rvldFoAo8 ;)

  • khepri

    Member
    2010-12-20 at 00:53

    Räknade lite löst.

    Lekstuga: 3-5000:- beroende på skick
    Container 20ft: 27000:- (NY) 16000:- begagnad

    Att hyra grävmaskin (via amrental som jag googlade fram lite snabbt) ca 3000:- per dygn

    sen behöver man ju en lastbil eller något med så ca 2-3000:- per dygn beroende på lastkapacitet.

    Brunnsringarna verkar ligga rung 500-800kr st beroende på storlek. :D go vesslan

  • Anonymous

    Guest
    2010-12-20 at 00:55

    Lekstuga: 10 900:-

    Cement/betongrör: 4000:-

    Förrådscontainer: 16 000 – 30 000:- (Transport ingår)

    Stege: 799:-

    Arbete: 7000+ moms.

    Räkna mellan 50 000 till 60 000 beroende på företaget som gräver åt dig.

  • bigcheese

    Member
    2010-12-20 at 01:24

    Är det ett framtida projekt eller har du redan börjat pillat på det? Hur långt har du kommit isf?
    Hur mycket hade du tänkt att producera med detta per år?

  • doktor_knark

    Member
    2010-12-20 at 01:27

    Hahaha! Gropen 2.0! :)

    Har du funderat på hur du håller det hela hemligt? Hur gör man sig av med x antal kubikmeter jord och sten? Det finns folk på nätet som byggt sina egna skyddsrum osv. Dränering är ett av deras absolut största problem. Risken är att kontainern kommer bli halvfull med vatten om de inte är tät.

  • Anonymous

    Guest
    2010-12-20 at 01:50

    @BiGcheese wrote:

    Är det ett framtida projekt eller har du redan börjat pillat på det? Hur långt har du kommit isf?
    Hur mycket hade du tänkt att producera med detta per år?

    Framtida projekt och som du ser har jag redan börja planera.

  • Anonymous

    Guest
    2010-12-20 at 01:54

    @Doktor_Knark wrote:

    Har du funderat på hur du håller det hela hemligt? Hur gör man sig av med x antal kubikmeter jord och sten? Det finns folk på nätet som byggt sina egna skyddsrum osv. Dränering är ett av deras absolut största problem. Risken är att kontainern kommer bli halvfull med vatten om de inte är tät.

    Människor ska inte lägga sig i vad andra gör, dom ska gräva ett hål åt mig and that’s it. Jag förstår inte det där med containen halvfull med vatten? Vad är det som skiljer sig från att odla i en garderob eller i en container? Avrinningsvattnet dunstar när det hamnar i krukunderlägget.

  • Anonymous

    Guest
    2010-12-20 at 03:24

    @Vesslan wrote:

    @Doktor_Knark wrote:

    Har du funderat på hur du håller det hela hemligt? Hur gör man sig av med x antal kubikmeter jord och sten? Det finns folk på nätet som byggt sina egna skyddsrum osv. Dränering är ett av deras absolut största problem. Risken är att kontainern kommer bli halvfull med vatten om de inte är tät.

    Människor ska inte lägga sig i vad andra gör, dom ska gräva ett hål åt mig and that’s it. Jag förstår inte det där med containen halvfull med vatten? Vad är det som skiljer sig från att odla i en garderob eller i en container? Avrinningsvattnet dunstar när det hamnar i krukunderlägget.

    Dränering som han sa, du vet, grundvatten. Containern skulle kunna vara helt tät antar jag, men risken är att containern skulle flyta, vatten har helt sjuk bärkraft.

    Sedan ventilationen, där får han nog säkerligen lägga till 5000 för ett väl fungerande system.

  • sticklingen

    Member
    2010-12-20 at 03:29

    Lysande, inspirerande! Betongrören har jag aldrig tänkt på innan.

    Borde man inte kunna undvika grundvattnet om man bygger en kulle med containern i istället? Kalla det för pulkbacke åt barnen? :D

  • doktor_knark

    Member
    2010-12-20 at 07:25

    En juste länspump till setupen och bygg en durk under vilken nivå länspumpen håller vattnet.

  • genkan

    Member
    2010-12-20 at 07:46

    This is madness! Vore galet nice, synd att man inte får göra det mitt i stan :/

  • belair

    Member
    2010-12-20 at 16:19

    fan vesslan du stjäl min idé :

  • sodapop

    Member
    2010-12-20 at 20:25

    Lägg containern strax under marknivå så borde du komma undan grundvatten problemet och kanske betongröret/stegen

    dom ska gräva ett hål åt mig and that’s it

    Tänk på att containern ska lyftas ner i gropen efter det.

  • Anonymous

    Guest
    2010-12-21 at 00:58

    @sodapop wrote:

    Lägg containern strax under marknivå så borde du komma undan grundvatten problemet och kanske betongröret/stegen

    dom ska gräva ett hål åt mig and that’s it

    Tänk på att containern ska lyftas ner i gropen efter det.

    Det som är tanken, strax under marknivån fast vad räknas som “strax under marknivå”? En halv meter är tänkt. Går det inte att putta ner containern i hålet? Skämt åsido. En container som denna (väger 2.3 ton) måste lyftas ner med kran.

Page 1 of 5

Log in to reply.