Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Vad skulle ni gjort om det var någon av er som vann 215 mkr?

  • Vad skulle ni gjort om det var någon av er som vann 215 mkr?

    Posted by shakakaw on 2010-03-29 at 13:19

    Vad skulle ni gjort om det var någon av er som vann 215 mkr?

    Kom med roliga förslag!

    Själv skulle jag nog faktiskt sett till att leva på räntan ett bra tag.
    Fatta om man får kanske 1.25-1.5 % ränta per år.

    Av 215 000 000 kr blir det endå sjuka pengar per månad efter skatt…

    Vad skulle ni gjort? :D

    replied 14 years ago 32 Members · 41 Replies
  • 41 Replies
  • drullper

    Member
    2010-03-29 at 13:32

    Köpt mig en bättre bostad (läs hus/villa).
    Inrett bostaden.
    Löst några nära anhörigas lån.
    Köpt div teknikprylar (datorer, stereoapparater, m.m.) samt en löjligt överdriven kamerautrusning.
    Åkt på en skön semester.

    Jobbat på som vanligt men men en och annan extra semesterweekend.

    Ev köpt mig 2-3 semesterbostäder (modesta) runt om i Sverige.

  • dxtr

    Member
    2010-03-29 at 13:51

    Behållt nån mille sen skapa organisationer som hjälper utsatta på vår jord, ge pengar till bra projekt å sånt.. det mesta skulle gå till andra:) läkare utan gränser verkar vara en organisation som är genuin.. fast det kankse den inte alls är i toppen…

    ge en slant till den där joakim på kol14 så han kan göra sin resa :)

    jag skulle inte jobba på som vanligt, jag är för kreativ för att jobba :)

    å jag skulle befinna mig i sverige kanske från maj till augusti.. jag skulle resa fett mkt!

    haha, leva på ränta drömde man om när man var 15.. verkar inte vara det mest solidariska man kan göra…

  • pijotor

    Member
    2010-03-29 at 14:15

    Jag skulle som Drullper skrev tidigare lösa nära anhörigas lån. Sen skulle jag nog faktiskt plöja ner lite pengar i “the venus project” som är ett försök att skapa en resursbaserad ekonomi.

    Självklart skulle jag skänka pengar till tredje världen oxå samt köpa mig en fin bostad på de gröna kullarna i Rwanda och ha en liten Teplantage med någon anställd. Det vore livet det.
    En lägenhet i Amsterdam kanske inte heller hade varit fel? 💡

    En annan idé som jag tror att många någon gång laborerat med är att släppa allt och starta en bar på en oförstörd strand i något fint land och bara leva livet.

    ojojoj det finns så mycket att göra med 215 miljoner men för mig är inte pengar lycka. Men självklart ett medel för att nå sina drömmar i denna värld. 😉

  • snoris

    Member
    2010-03-29 at 14:37

    Det var jag som vann!

    Jag ska ut och resa har jag tänkt. Sen skänka lite pengar till ett par familje medlemmar. Köpa ett par stugor och sen bli polis.

  • trollpack

    Member
    2010-03-29 at 14:48

    Ifall jag vunnit det så skulle jag köpa en fin lägenhet någonstans, jag föredrar faktiskt det framför att äga ett hus då jag gillar att bo centralt. Sen snål som jag är så skulle spara nästan allt som blev över.

    Men vinner man så mycket så blir man ju lite orolig att förlora det ekonomiska tänket. Varför spara när man har så mycket? Det kan väl aldrig ta slut? … Näe fan, stora summor pengar känns faktiskt lite farliga.

  • brettcoxxx

    Member
    2010-03-29 at 15:45

    Jag skulle bland mkt annat starta forskningsprojekt runt cannabis. Jag har tänkt mig en båt som åker omkring på internationellt vatten. Det ska vara en blandning av folk med expertkunskaper inom allt från odling osv, blandat med volontärer. Jag tänker att man kan ha ytterliggare en båt som åker omkring till olika hamnar och försöker påverka opinionen. Har sett liknande projekt för miljön och för fri abort osv.

    Resultaten av forskningen skulle läggas ut på internet gratis förstås.

  • wutangisforthechildren

    Member
    2010-03-29 at 16:17

    En Xbox 360 och resten på röka.

  • teslakid

    Member
    2010-03-29 at 16:34

    Skulle skänka en hel del till olika saker jag vill stödja, å sen satt allt på nått ränte konto å startat ett eget företag inom något ja brinner för :) Köpt ett hus nånstans runt Malaga i Spanien där ja kan bo när de är kasst väder här också..

    Men skulle nog inte köpt så sjukt mycket mer prylar än jag redan har, snarare lagt lite extra pengar på en bra husbil så ja kan köra runt med vänner på road tripps osv :P

    Helt klart lägga några miljoner på att legalisera cannabis också 8)

    Det som blir kvar från avkastningen på räntan när jag betalt alla månads kostnader och har min fickpeng på ca 20 000kr eller nått, skänker jag till olika saker :)

  • reaper

    Member
    2010-03-29 at 17:32

    Jag hade köpt en gård med mycket skog först.

    Sen hade jag nog köpt samma som alla andra…

    Mvh // TuBen

  • xgrower

    Member
    2010-03-29 at 17:50

    Skulle antagligen köpt mig en bostad i centrala amsterdam och chillat där i väntan på bättre lagar i sverige :D

  • skumbanan

    Member
    2010-03-29 at 17:53

    Köpt en Tessla Roadster, smällt upp ett eget vindkraftverk på en jordbruksfastighet och placerat resten i räntefonder och räntebärande obligationer och levt gott på den lilla avkastning det hade gett. Sen ordnat en privatskolning för mina framtida barn för att undvika indoktrinering av samhället och säkrat en uppbyggnad av en familjeförmögenhet. :)

    Här skall fan inga ungar bli brats som slösar bort farsans arv.

  • zac_mckracken

    Member
    2010-03-29 at 17:54

    Hihi, jag skulle skriva ett tokbra avskedstal och läst upp det på jobbet.

  • lagens_brutna_arm

    Member
    2010-03-29 at 18:20

    Säga upp mitt sketna jobb och jobba med oavlönade projekt som jag brinner för istället…

    Jag skulle jobba en hel del för en legalisering och i och med att jag inte har nåt jobb att förlora skulle jag kunna göra det helt öppet… Jag skulle inte leva ett liv i lyx men inte heller vara begränsad av pengar.

    Jag skulle starta en fond i likhet med den som A. Nobel startade där avkastningen på förmögenheten skulle vara ett pris som skulle gå till den som en cannabiskommitté anser sig mest vara förtjänt av det. Det kan t ex vara framsteg inom cannabisforskning eller starka insatser inom legaliseringsrörelsen…

    Givetvis skulle också mina vänner och släktingar vara skuldfria och leva ett rikare liv.. Sen skulle även en del gå till biståndsprojekt. :)

    Kul tanke men kommer inte att gå i uppfyllelse då jag inte spelar på lotto… 🙄

  • avanol

    Member
    2010-03-29 at 19:23

    är det bara jag som skulle investerat i något?
    renovera något lägenhets block tex. Då har man en stadig inkomst sen.
    Eller varför inte låta någon renovera flera st åt dig?

    Förutom att investera, slå mig ner någonstans med solsken.
    Och aldrig mer arbeta för pengar!

  • teslakid

    Member
    2010-03-29 at 19:25
    Avanol wrote:
    är det bara jag som skulle investerat i något?
    renovera något lägenhets block tex. Då har man en stadig inkomst sen.
    Eller varför inte låta någon renovera flera st åt dig?

    Förutom att investera, slå mig ner någonstans med solsken.
    Och aldrig mer arbeta för pengar!

    Man kan nästan se de på samma sät som att köpa fonder eller aktsier, fast stabilare.. Vill man så skulle de nästan gå att köpa en statsdel och å skapa nästan ett eget samhälle där 8)

    Ett svenskt criss kanske 8)

Page 1 of 3

Log in to reply.