Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Vad skulle ni gjort om det var någon av er som vann 215 mkr?

  • reaper

    Member
    2010-03-29 at 20:33

    Hjälpt dom närmaste som behöver pengar.
    En gång sade en man till mig.
    – Hördudu Atlas, när jag blir rik så ska varenda pundare i sverige få vad han vill ha.Vi tar en lastbil och åker land o rike runt och stjälper av stoffet på stadens torg.

    Så skulle jag vilja göra.

    Jag skulle inte göra något åt mänskligheten iaf.Skulle va fett och elda upp skiten live.

  • smokepoke

    Member
    2010-03-29 at 20:38

    Så mycket pengar känns så avlägset så jag vet inte riktigt. Som andra har skrivit hade man väll fixat anhörigas lån. Sen skulle jag köpt en riktig stor tv i full-hd så man kan kolla på bluray bäng :D. En ny cykel skulle inte sitta fel heller. Kanske kan unna mig det också :)
    Mvh Smokepoke

  • gmc

    Member
    2010-03-29 at 20:40

    Jag skulle säga hejdå till att någonsin jobba igen, get bort en summa till nära och kära, sen dragit utomlands på obestämd tid ;)

  • Anonymous

    Guest
    2010-03-29 at 20:49

    Jag skulle köpa mig en liten ö och bygga upp en villa och en fet jävla filmstudio.

  • sodapop

    Member
    2010-03-29 at 22:28

    Skulle köpa upp mark runt om landet och i Norge, Finland till att börja med. och bygga självständiga kollektiv där ekologisk odling
    av växter och djur samt tillverkning av organiska produkter skulle vara motorn i kollektivens överlevnad.
    Eventuell vinst från verksamheterna skulle gå till att säkra och sedan utöka kollektivens antal.

    Starta en liten back to nature movement :hippie:

  • outdoorfreak

    Member
    2010-03-29 at 23:03

    @sodapop“]Starta en liten back to nature movement wrote:</em/

    Hade jag med gjort, även om det inte behövs några pengar, så det är väl det jag gör. 215milj i sedlar passar bäst som bränsle till spisen… 😉

  • wilden

    Member
    2010-03-29 at 23:07

    hjälpa nära och kära till en bättre vardag med allt som går.. skaffa fint hus och slå mig till ro 8)

  • anybodysmoker

    Member
    2010-03-30 at 11:08

    Donera till de som arbetar för att skapa världsfred.

  • Maroxx

    Member
    2010-03-30 at 11:23

    Det första lär nog vara att betala av nära anhörigas lån, ge nån mille var till föräldrarna

    Sedan skulle jag köpt ett litet trevligt hus på solkusten, Spanien

    Ta Mc-kort och köpa ett par hojjar, typ Husaberg motard
    Betala Joakims resa och ev. rättegång/vad som nu kan tänkas bli.

    Skänka till rädda barnen eller nåt annat välgörenhetstjaffs

    Levt, tjäna lite på räntan som du själv föreslog :)

    Jag skulle även sett till att hålla min förmögenhet så hemlig som möjligt… låtsas som att man ärvde huset och sparat ihop/vunnit några tusen till hojjen osv(och kanske skänka en stor del av den månatliga förtjänsten till diverse välgörenhetsorganisationer, varje månad)

  • shivas

    Member
    2010-03-30 at 14:31

    Skulle betala studieskulder, köpa mig ett hus i Sverige med fin mark och skog och ett semesterställe i Spanien. Sedan skulle jag nog avsätta några miljoner för projekt som verkar för en cannabis reform som självklart skulle lyckas och jag med en/två partners skulle starta en svensk coffeshop kedja med bästa gräset och service.

    Skulle nog köpa mig en resa upp i rymden också :D

  • _spliff_

    Member
    2010-03-30 at 17:18

    Skänka 30 milj. till Leksands IF med krav på att hälften går till ungdomsutvecklingen och att andra halvan inte går till avdankade jävla Färjestadare.

    Köpa en Ferrari och sänka den i Siljan – bara för att jag kunnat.

    Köpa ett av hotellen här i Byn och ha det som hus (mindre turister, fan vad skönt.)

    Inte göra ett skit på dagarna.

    Köpa ett gäng fräna bilar.

    Osv..

  • herbert

    Member
    2010-03-30 at 19:11

    Tagit MC-kortet, skaffat en schysst offroad-hoj och stuckit ut i världen på obestämd tid.
    Jag hade garanterat ägnat mig en hel del åt legaliseringsbiten, är övertygad om att cannabisen är det enda som kan rädda den här planeten. :)

  • dxtr

    Member
    2010-03-30 at 20:04

    haha, fan vad härlig tråd! fett mkt sweeta ideer!

    jag skulle ha skaffat en fet buss å gjort om den till ett fett soundsystem med nedfällbar sida och åkt runt i europa (till att börja med) å lirat astung dansant reggae, bjudit lokala band att uppträda på en liten scen som man kopplar till bussen och bara skicka ut feta plattor i publiken.

    jag skulle “brassa, ligga på min hydda å ta det piano” -Illdåd :)

    Fast de flesta av ideerna i denna tråd kan man göra utan supervinsten 😯

  • dxtr

    Member
    2010-03-30 at 20:06
    _spliff_ wrote:
    Skänka 30 milj. till Leksands IF med krav på att hälften går till ungdomsutvecklingen och att andra halvan inte går till avdankade jävla Färjestadare.

    Köpa en Ferrari och sänka den i Siljan – bara för att jag kunnat.

    Köpa ett av hotellen här i Byn och ha det som hus (mindre turister, fan vad skönt.)

    Inte göra ett skit på dagarna.

    Köpa ett gäng fräna bilar.

    Osv..

    HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA
    hahahahhahahahha
    hahahahhaha

    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  • popanonikok

    Member
    2010-03-30 at 20:57
    _spliff_ wrote:
    Skänka 30 milj. till Leksands IF med krav på att hälften går till ungdomsutvecklingen och att andra halvan inte går till avdankade jävla Färjestadare.

    Köpa en Ferrari och sänka den i Siljan – bara för att jag kunnat.

    Köpa ett av hotellen här i Byn och ha det som hus (mindre turister, fan vad skönt.)

    Inte göra ett skit på dagarna.

    Köpa ett gäng fräna bilar.

    Osv..

    Hahaha 😆

    Jag själv skulle väl göra det många utav dem här i tråden svarar:

    Köpa en lägenhet, en schysst bil och ett landställe. Jag skulle starta ett skivbolag, som inriktar sig på Drum and bass, downtempo, nu-jazz och etc. Köpa en jäkla massa analoga syntar och samplers och massa fet studio utrustning. Jag skulle också fylla på vinylsamlingen med de vinyler jag alltid velat ha, skulle börjat med Sherlock – Made to Measure Instrumentals. Uppfylla lite utav familjens önskningar. Skänka en jäkla massa till välgörenhet. Sen skulle jag väl spara och investera resten, njuta utav att inte behöva göra ett skit.

    DXTR wrote:
    haha, fan vad härlig tråd! fett mkt sweeta ideer!

    jag skulle ha skaffat en fet buss å gjort om den till ett fett soundsystem med nedfällbar sida och åkt runt i europa (till att börja med) å lirat astung dansant reggae, bjudit lokala band att uppträda på en liten scen som man kopplar till bussen och bara skicka ut feta plattor i publiken.

    jag skulle “brassa, ligga på min hydda å ta det piano” -Illdåd :)

    Fast de flesta av ideerna i denna tråd kan man göra utan supervinsten 😯

    Illdåd :D

Page 2 of 3

Log in to reply.