Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Utomhusodling 2013

  • Utomhusodling 2013

    Posted by hugler on 2013-05-01 at 09:31

    Dax att köra igång årets utomhusodling!

    Detta året fyller vi pallkragar med jord och sätter Nepal samt mighty freeze i vardera.
    Hur många vi planterar är oklart ännu men vi sitter på lite över hundra frön.

    Området där vi ställer kragarna kommer att besprutas tungt med blodmjöl för att hålla djuren borta

    Tanken är att allt skall vara klart efter helgen

    Vi för gror eller för veggar ingenting utan sätter ut fröna direkt i jorden

    Jorden vi använder är bauhaus plantjord samt gödslat torv

    vi har fyra pallkragar och kommer stacka två och två

    replied 10 years, 7 months ago 19 Members · 43 Replies
  • 43 Replies
  • dumdum

    Member
    2013-05-01 at 09:37

    Ser ut och låter fin fint, smart idé där med pallkragarna,att man inte tänkt på det själv :wall:

  • toaster57

    Member
    2013-05-01 at 17:41

    Kommer följas med spänning! ^^

  • astrall

    Member
    2013-05-02 at 06:13

    Snyggt med pallkragarna, super smidigt ju!
    Kommer bli kul att följa hur det går för er :)

    grow big, grow more, and fuck what the government says!

  • hugler

    Member
    2013-05-03 at 05:41

    Fel “jord”


    :wall:
    Upptäckte att jag har gått och köpt 15 påsar ren gödning, detta är inte “jord med naturgödsel”
    De är helt enkelt bara ren naturgödsel som man blandar ut med jorden.
    Nu är det så att jorden är på tok för sur och har även dålig konsistens uppe på odlingsplatsen
    Så jag får åka tillbaka till bauhaus och köpa nytt. härlig att dom har 60 dagar öppet köp

  • smookey

    Member
    2013-05-03 at 08:38

    Tur att du kom på det nu och inte efter att allt var klart.
    Som andra sagt pallkragar är mycket trevlig odlingslösning, kör det i trädgården för mina grönsaksland.
    Lycka till med helgens odlingsarbete, rapporter är efterlängtade:)

  • hugler

    Member
    2013-05-03 at 12:06

    smookey – ja det hade vart jobbigt o komma på det senare hehe.

    Rätt jord
    Åkte till bauhaus och köpte 10 säckar plantjord på 40L och två torv på 150L.

  • hugler

    Member
    2013-05-05 at 11:23

    Planterat!

    Och fyfan va tungt det var.

    Vi planterade 36 frön av varje sort, alltså 72 frön.
    Jag gjorde en liten snygg bild i paint över hur vi satte fröna för dem som är intresserade.

    Pallkragarna på sin plats

    sprutar en hel del blodmjöl på och runt om kragarna.

    en bild på hur det ser ut runt om kragarna, fin balans på stealth och soltimmar

  • rikskriminalen

    Member
    2013-05-05 at 13:12

    Ser bra ut. Tänker att du borde kanske kapa ner några träd runt om. När plantorna är så där små kommer träden blockera mycket av solen. Men som sagt, bara min åsikt. :)

    Jag var och checkade in mitt place häromdan, såg att det kommit upp små träd som måste cuttas ner.

  • someshta

    Member
    2013-05-05 at 13:44

    Kanonterräng – blött, risigt och jävligt, så mycket liten risk att bärplockare eller hundgängare snubblar på odlingen, och precis lagom höga träd för att ge insynsskydd. Nackdelen är att älgar också gillar sådan terräng, så man får hoppas att blodmjölet hjälper.

  • hugler

    Member
    2013-05-05 at 14:59

    Rikskriminalen – ja förstår din tanke, men kragarna står på en relativt öppen yta,
    Terrängen på bilden är grövre än den exakta platsen för kragarna. men sådan terräng måste man passera.

    Someshta – oja älg finns det gott om däromkring, jakt mark dessutom.

    edit: tror inte jakt blir nått problem

  • astrall

    Member
    2013-05-06 at 13:22

    @Hugler wrote:

    Rikskriminalen – ja förstår din tanke, men kragarna står på en relativt öppen yta,
    Terrängen på bilden är grövre än den exakta platsen för kragarna. men sådan terräng måste man passera.

    Someshta – oja älg finns det gott om däromkring, jakt mark dessutom.

    Vilket kommer till min största orosfaktor, plantorna står på jaktmark. det står ett torn i riktning mot kragarna några hundra meter bort.
    Om jägarn har med sig en hund så lär ju hunden få spel på blodmjölet, eller så kanske dom skjuter en älg som springer förbi min odling.

    Har dom jakt under sommaren också? :s
    Jag som trodde jag var safe, står också nära ett jakt torn.
    Vi kanske står grannar ;)

  • hugler

    Member
    2013-05-07 at 05:50

    @Astrall wrote:

    Har dom jakt under sommaren också? :s
    Jag som trodde jag var safe, står också nära ett jakt torn.
    Vi kanske står grannar ;)

    nä man kanske inte sktjuter under sommaren. Jag har ingen koll på jakt säsongerna.

    haha ja världen är liten, vem vet :D

  • toaster57

    Member
    2013-05-07 at 06:49

    Har för mig att älgjakten börjar i slutet på sommaren iaf.. hm. Annars om du känner dig busig kan du ju göra en fuling och välta/riva passet.. Då kanske dom åker vidare till ett nytt ställe, vem vet 😈

  • someshta

    Member
    2013-05-07 at 07:05

    Älgjakten börjar i september eller oktober beroende på var i landet du är, och det är då det är riktigt många jägare ute. Däremot så finns det många andra saker man jagar under sommaren, men kanske inte så mycket från jakttorn. De används främst under älgjakten.

  • rambo

    Member
    2013-05-09 at 09:14

    trevligt att se att någon testar sig på mighty freeze har själv gjort en order på dessa böner.

    Btw jag letar efter någon här på forumet som har en bilddagbok som jag skulle vilja skänka 20 st nepal x royaldane till helt kostnadsfritt allt jag begär att du gör en bilddagbok om dom här på swecan.

    Kommer bli intressant att få följa den här tråden!

Page 1 of 3

Log in to reply.