Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Utomhusodling 2013

  • exil

    Member
    2013-08-30 at 02:26

    Fuck de där Nepal var riktigt riktigt stora. Ta med bra kamera nästa gång, ser ut som skogstroll. Hatten av.

  • hugler

    Member
    2013-08-30 at 07:35

    jo visst är dom :)

    Dock så har inte Nepalen samma densitet som Mighty Freezen har.

    tog ett litet tjuv nyp av mightyn, och det var ordentligt drag i i dom budsen.

  • enzi

    Member
    2013-08-30 at 18:52

    Mighty Freeze kan slå till hårt!

  • hugler

    Member
    2013-08-31 at 03:34

    verkligen! det blir till att köra en massa mighty nästa säsong

  • hugler

    Member
    2013-09-09 at 19:05




  • hugler

    Member
    2013-09-09 at 19:12

    frön pågrund av hemafrodit

    edit:Förna väderlösa då de ej var mogna

  • corey

    Member
    2013-09-10 at 13:00

    Riktigt nice!

  • hugler

    Member
    2013-09-11 at 08:39

    Bilderna ovan är hälften av plantorna, den andra delen hänger på tork på annat ställe

    håller på och gör cannabutter :pleased:

  • lazaruslong

    Member
    2013-09-11 at 19:04

    @Hugler wrote:

    håller på och gör cannabutter :pleased:

    Yeah!

  • cthullu

    Member
    2013-09-11 at 20:06

    fina plantor och grattis till skörden :)

    fröna ser väldigt mogna ut på bilden, du vet väl att man inte ska göra grobarhets test på nyplockade frön?

    De har inbyggd mekanism för att inte gro sämre då -> arten skulle snabbt dö ut överallt där den inte kan växa året runt annars om den satte igång att gro direkt på hösten innan vintern kommer.

  • hugler

    Member
    2013-09-12 at 10:00

    tackar :)
    har inte testat grodbarheten på dem, men de mosades alltför lätt mellan fingrarna

  • hugler

    Member
    2013-09-12 at 11:20

    blev inte så lyckat hade bara 100 g smör hemma när ja fick iden att testa.
    lite väl mycket trim på lite smör förmodligen fick bara ut ca 35 g
    cannabutter. funderar på vad jag ska göra med det nu, lite för lite för att baka med kanske.
    Kanske slänga ner nått gram i te koppen?



  • lazaruslong

    Member
    2013-09-13 at 17:04

    Ahhh jag har gjort smör några gånger, briljant sätt att ta till vara rubbet. Jag har en god vän som inte röker men ville testa att koppla av med CB. Av smöret gjorde jag “tryfflar”. Smör, smällt mörk choklad (cacaopulver funkar) i lite grädde, forma till bollar och rulla eller doppa i något, kyl. Några droppar starkvin,sprit eller russin i smeten förhöjer. Enklast är väl vanliga havre/chokladbollar men går till alla bakverk, glass, och mat. Smöret går också att “tvätta”. Problemet för dagligrökare som jag är att effekten gärna dröjer 20-40 minuter. Det finns mycket roligt att läsa om det men enkelt är bra. Kommer ihåg en artikel i High Times på 80 talet där man gjorde olja genom att koka växtdelarna i vatten med lock (länge) och på lockets undersida samlades oljan. Måste prova nån dag!

    Edit: Gör 10 gosaker.

Page 3 of 3

Log in to reply.