Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Typhoon Utomhus 2010 Av Suchini 350+ frön[Update 25/8-10]

  • Typhoon Utomhus 2010 Av Suchini 350+ frön[Update 25/8-10]

    Posted by suchini on 2010-08-19 at 22:11

    Hej igen.

    Det är denna tråd som ersätter den gamla, allt pga säkerheten för min del.
    Hoppas ni inte har något emot det och har lyckats hitta hit nu istället.

    -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

    Som dom flesta har märkt så har sommaren dragit igång och jag hann precis med att slå igång allt som i fjol.

    Detta år är det samma ställe men otroligt mycket mer, minst 3 gånger så mycket.
    Stället ligger i Zon 3.

    Det finns tre zoner på min grow spot.

    En del är det som var kvar från fjol, på detta ställe räknade jag att det ska ha dykigt upp ca 30 st vid ett tillfälle, 19 april.
    Dessa skall ha kommit upp från tappade frön förra året eller rötterna/stammarna jag lämnade kvar, jag tror på frön från i fjol men kan inte riktigt uttala mig om vilket då jag är inte så skillad på den delen.

    Sen har vi en till del, den består av 200 satta frön som sattes den 5 Maj.
    Här använde jag 200 L jord av Plantages budget jord, dom som går för 5 för 100:-

    Sista stället är det som jag satte senast på, vilket var den 19 Maj.
    Här så har jag bara vänt på jorden och försökt få den så porös som möjligt och rensat bort så mycket rötter och skit som gick.
    Här är det satt ca 150 frön.

    Alla frön är satta direkt i jorden pga att jag inte han eller hade chansen till att köra pappersmetoden som förra året, vilket ger bra mycket bättre outcome.

    Ska ta och räkna alla nästa gång jag är där om tid finns.

    Men men egnoth med text, här kommer bilderna!

    15 April –>

    Dag 1 ( 15/5-10 )



    Dag 15 ( 20/5-10 )















    Dag 21 ( 26/5-10 )








    Dag 28 ( 2/6-10 )















    Fortsättning kommer….

    replied 13 years, 5 months ago 11 Members · 21 Replies
  • 21 Replies
  • suchini

    Member
    2010-08-19 at 22:13

    Update Dag 34 – ( 8/6 )

    Har varigt ca en vecka torka nu och jag har haft ett jädrans spring för att vattna och hålla mina små liv levandes.















    Det växer på men sakta pga den vattenbrist det har varigt.
    Men det står att det ska bli lite lagom regn under dom kommande 4 dagarna, så man får la hoppas på det 🙄

    Update Dag 43 – ( 17/6 )

    Här kommer äntligen updaten!
    En kär vän fick rycka in och fota pga min tidsbrist. Så där av är inte det samma bild positioner som vanligt 😆
    Men jag hoppas det duger.
    Det växer på iaf som bara den och än så länge inga problem vad jag har märkt! :P



















    Update Dag 47 – ( 21/6 )

    Alright, idag fick jag en gnutta tid över och åkte och tog några bilder väldigt hastigt, ur mina vinklar denna gång. :kimblah:














    Det var bilderna för denna gång. :hemp:

    Update Dag 54 – ( 28/6 )





















    Det var denna updates bilder, har för övrigt införskaffat mig en systemkamera, så bilderna kommer hålla bättre kvalité om så tid finns för det.
    Det har för övrigt varigt väldigt torrt den senaste tiden, som kanske ni andra har märkt av, så jag hoppas det vänder och blir några skurar så man slipper ta och vattna allt. 8)

    Update Dag 60 – ( 4/7 )



















    Det växer på i sin lilla egna takt.

    Bonus matrial!

    Här kommer en bonus på lite bilder av min käre väns odling, kan inte ge tider på hur länge den har varigt igång då jag aldrig bokförde vilket datum vi satte allt.










    Update Dag 64 – (8/7)

















    Bilderna är tagna på kvällen, där av att dom är så mörka och korniga 😉
    Kan konstatera att dom har växt väldigt lite pga den torka som är samt ca 5 st har börjat blomma redan. Dom är runt meter sträcket just nu.
    Antalet dödade hanar ligger väll på ca 40-60 st än så länge. 😡
    Strödde även på gödning när jag var där, snålade inte just pga all ogräs som finns där, måste ta mig tiden att rensa där snart. 🙄

    Update Dag 75 – ( 19/7 )




















    8/7 så slängde jag på Ca 3 KG av något slags gödningsmedel, i form av små kulor.
    Inhandlat på Plantagen. http://www.algomin.se/produkter/algomin-tradgardsgodsel

    Ryckte yttligare 10 hanar idag, stora som små..

    Det växer på, men det känns skumt.
    Jag tycket det känns som förra årets plantor började blomma senare samt var högre.
    Men men, varför klaga? :hemp:

    Update Dag 76 – ( 20/7 )















    Vi valde att rycka allt ogräs och skit i och runt våra odlingar idag, där av denna närliggande update.

    _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

    Bonus matrial (Polarnas odling.)
    Här kommer en bonus på lite bilder av min käre väns odling, kan inte ge tider på hur länge den har varigt igång då jag aldrig bokförde vilket datum vi satte allt.






    Update Dag 95 – ( 8/8 )



















    Bilderna talar för sig själv. :D
    Jag räknade antalet honor otroligt noggrant , på stället som jag satte 200 frön och hade fin jord är det nu 56 st honor.
    Fjolårets ställe har 21 st honor.
    Och test stället som jag gjorde för skojs skull för att testa hur bra den befintliga jorden är har bara 34 st, men dom ligger ganska så långt efter också.
    Det blir sammanlagt 111 st! 😉

    _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

    Bonus matrial (Polarnas odling.)




    Som ni ser så har dom haft översvämning ganska så hårt.
    Vi funderar på om det är värt att försöka lägga på mer jord och sand för att försöka få det att bli lite torrare samt få upp marknivån lite, vilket kanske gör att vattnet rinner bortifrån odling.
    Eller är det bara för sent, och lika bra och rycka allt? :(

    _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

    Bonus material (En på forumets odling.)

    Den här personen köpte 300 frön, han körde pappersmetoden på alla, och fick grodd på minst 80% av dom innan han satte alla.
    Han har fått 5 hemmaisar och 40 hanar och har för tillfället 50 honor.
    En höjd på ca 180 cm, saken på bilden med svart censur är 190 cm lång.














    Update Dag 105 – ( 18/8 )






















    Det växer på som vanligt, djuvlig doft, klibbiga kristaller, helt underbart.
    Som det ser ut just nu så blir det skörd om ca 20 dagar. :oskyldig:

    En fråga, tycker ni att jag ska dra upp fjolårets bilder i en ny tråd bara för visningskull eller bara låta det vara? 😉

  • captainredeye

    Member
    2010-08-22 at 17:17

    Riktigt fina tjejer! Får mina att se så futtiga ut… hur får du dom så feta?? Använder du någon näringslösning lr nåt liknande?

  • jasmineblackwhite

    Member
    2010-08-23 at 17:38

    ser riktigt fint ut. hoppas du har dom på nåt oåtkomligt ställe :)

    mina börjar bli ganska klara nu men detta satans regnande gör ju att dom inte blir riktigt sådär klara som jag vill ha dom. det suger.

    känns som de blommar mkt tidigare iår, jag fick dock några som är bortåt 1-1,5 m höga och de är riktigt fina. några blev små men dom blev klara så tidigt så dom har jag redan tagit :)

    lycka till och hoppas solen kommer snart!!

  • suchini

    Member
    2010-08-24 at 19:39

    @ CaptainRedeye : Tack. ^^ Jag tror att det är pga mängden sol dom får, samt lite av allt gödnings medel jag har hivat på.
    Slängde återigen på lite mer än en hel burk av den här.
    —-

    8/7 så slängde jag på Ca 3 KG av något slags gödningsmedel, i form av små kulor.
    Inhandlat på Plantagen. http://www.algomin.se/produkter/algomin-tradgardsgodsel

    @ jasmineblackwhite : Tack. Oja, stället ligger knepigt till, suckar varje gång jag får gå dit 😆
    Ah segt. Jag tycker också att det går lite trögre än normalt, mina kommer iaf sitta minst 2 veckor till.
    Tack det samma! =D

    Update Dag 111 – ( 24/8 )


















    Det växer på som vanligt, jag planerar skörd runt dag 125.

    _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

    Bonus material (En på forumets odling.)





  • herbman

    Member
    2010-08-24 at 21:28

    Hej,

    Grattis till vackra flickor! Otroligt fina buds, hoppas du njuter av varje bloss!

    Jag undrar om det skulle fungera att endast plantera frön i P-jord utomhus, blandat med kobajs och låta naturen sköta sitt, dvs. komma tillbaka efter kanske 3 månader och se hur det ser ut?

    Mvh,
    Herbman :)

  • suchini

    Member
    2010-08-24 at 22:51

    @ Herbman : Tack så mycket, det värmer! Det kommer jag göra när tiden är inne! 😉

    Oja, det är bara att köra, jag tror på det så länge inte stället kan bli ovanligt tort/blött. Samt kolla bara så att plantan kommer upp 8)

  • suchini

    Member
    2010-08-30 at 08:14

    Update Dag 117 – ( 30/8 )
























    Det var dagens update! Har tjuvrökt lite av dessa fina damer och det var ruskigt fint 😉
    Blir spännande. :D

  • jasmineblackwhite

    Member
    2010-08-30 at 17:38

    det ser helt fantastiskt bra ut! snyggt jobbat :)

    jag har också tjuvrökt lite, det bådar gott måste jag säga. 8)

    när planerar du att skörda?

  • suchini

    Member
    2010-08-30 at 20:51

    @ jasmineblackwhite : Tack!
    Ja, man måste ju testa av det så det går åt rätt väg 8)
    Jag har redan skördat en som blev lite mer än klar. Samt så har jag även haft mögel på två av plantorna, det trimmades direkt bort och så lät jag dom sitta kvar. Ush för spindlarna. 😡
    Men jag ska nog ta dom i slutet av veckan eller början av nästa vecka. Vädret skulle iaf hålla i sig denna vecka, enligt rapporter. :?

    Har du nån tråd uppe?
    Samt hur ligger du till jämfört med mig?
    Och vad siktar du på? Mind eller body high?

  • gambianghost

    Member
    2010-09-01 at 16:40

    lyckades du ta bort alla hanar i tid-så där inte blir frön.

  • jasmineblackwhite

    Member
    2010-09-01 at 20:47

    jag skördade faktiskt idag. såg att vädret inte ska bli så stabilt under helgen. så var ute o tittade till dom idag o dom såg ut att må bra. kanske inte så bra som jag egentligen skulle velat men det var dags. bladen hade verkligen gulnat, jag var dålig på att ge dom näring när det regnade så mycket..

    men nu hänger tre stora vackra damer och en liten på tork i en garderob någonstans. nu ska här torkas och kureras! jag undrar hur mycket det blir i gram, det ska bli intressant att se.

    nej jag har ingen tråd uppe. jag är för feg tror jag. mer av en hobbyodlare som inte vill riskera att bli upptäckt. det är synd att man måste vara så rädd pga något som inte är farligt för någon. jaja, det är en annan historia… annan tråd..

    hittills har det varit ganska tungt gräs. hur man nu ska förklara, jag är lite dålig på svenska termer när det kommer till gräs, har mest rökt när jag bott utomlands förut. iaf, det är bra, det kommer bli bra när det är kurerat :)

    hur ser framtiden ut för dina damer?

    jag har fått några frön, men det gör mig inte så mycket, då har jag några att sätta nästa säsong :D

  • korv420

    Member
    2010-09-02 at 21:58

    Jag trodde först att det var lupiner jag såg, men sedan blev det bättre. 😯

  • mikkoloko

    Member
    2010-09-05 at 16:14

    Grisläckert köksland! – Hela kostcirkeln så vitt jag kan se.
    Feta och fina damer var man än tittar.

    Mina få futtiga skogsvioler bleknar bort i jämförelse.
    Var lite för “stealt-orienterad” så exponeringstiden för solen blev lidande. Var även sent ute med plantering slut maj. Är tveksam till att mina hinner i mål innan kung Bore låter frostpiskan börja dansa igen.

    Vet du/ngn om det hinner bli någon fart över huvudtaget i Typhoons på 3-4 månader i zon 3?

    Förra vändan gömde sig en bock bland dina damer och om jag minns rätt satte han på allt och alla innan han blev avslöjad. (han dog ju belåten i varje fall). Hoppas på bättre lycka denna gång.

    Följer med intresse fortsättningen 8)

  • suchini

    Member
    2010-09-08 at 19:44

    Update Dag 126- ( 8/9 )

    ______________________________________________________________________________________________
    OBS. Dessa bilder är tagna efter första skörd omgången, imageshack tillåter inte förstora filer, dom skall krympas när tid finns.





    —-









    Som ni ser så har jag skördat allt.
    Har skördat det i 2 omgångar, första omgången skedde i lördags ( 4/9 )
    Den andra omgången gjordes idag ( 8/9 ).
    I lördags så tog jag bara 1/3 av allt, mer bilder ifrån då kommer dyka upp.
    Sen idag så åkte såklart resterande mängd.

    Bilder på torkningen får ni om ca 2 veckor, so dont worrt ^^

    Ruset för övrigt på det som jag har tjuvat och torkat har varigt riktigt fint om du frågar mig och mina test kaniner. Mycket body high som vi gillar. 😆

    @ gambianghost : Ja, så gott som. Men det verkar vara som bollores teori, hemmisar, för det finns några få frön på vissa, vissa har inga andra har typ upp till 20 bara.

    @ jasmineblackwhite : Fin! :D
    Ibland är det bra att vara lite försiktig, jag har vidtagit extra åtgärder på den senaste tiden, har det så säkert som det bara kan gå.
    Har skördat dom sista som du ser och väntar nu en vecka tills det är klart.

    @ korv420 : haha :yeahright:

    @ MikkoLoko : Rökt lite mycket eller? Skön skrivning dock :D
    Det borde dom kunna göra, försök att håll i tills frosten kommer. Men har du använt fin jord samt kört på bra med gödning under tiden?
    Jag hade samma han problem förra året. Han kom upp från ingenstans i mitten av allt.

  • hopeforweed

    Member
    2010-09-08 at 20:17

    Suchini fan va fina bilder du hade och du har ju lyckats riktigt bra big tumbs up mate riktigt fint!

    Jah blezz

Page 1 of 2

Log in to reply.